Äldre dam död i smitningolycka, MGM fick sin MC "stulen"!

Status
Ej öppen för fler svar.

MrJustice

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2016
Ort
-
Hoj
-
En äldre dam blev påkörd av en MC i Finspång, hennes sons FB:

Torsdagen den 20 oktober blev min mamma påkörd av en motorcykel vid ett övergångsställe vid Per & Peo i Finspång. Det var en mycket allvarlig trafikolycka, min 78 åriga mamma blev liggandes på marken svårt skadad medan förare av motorcykeln tittade bak och sedan åkte vidare, med andra ord så avvek personen från olycksplatsen. Hon fördes senare med ambulans till akuten i Norrköping och sedan vidare till intensivvårdsavdelningen i Linköping. Skadorna hon fick var fraktur i huvudet , två sprickor i bäckenbenet ,revbensbrott, krossat smalben. Hon opererades under 5 timmar efter olyckan, hennes ben var så krossat så det var tvungen att skruva i hopp allt.

Idag fick vi veta att hennes kropp kommer inte orka länge till, hon har starka smärtor och lider något fruktansvärt. Jag och mina barn turas om för att kunna vara hos henne dygnet runt på sjukhuset och ber för att mirakel ska rädda henne.

Polisen har fått in massor med tips, även förhört flera personen men den misstänkta svarta motorcykel går inte att hitta. Vet du vart motorcykeln finns eller har andra tips var snäll och kontakta polisen.

Jag utlovar en belöning på 10.000kr till den som kan tipsa polisen så smitaren åker fast.

Efter en hård kamp avlider damen, ett barnbarns FB igen:

Smitningsolycka
Som ni redan vet så har jag och min familj det väldigt tufft just nu och vi behöver er hjälp nu.
Den 20 oktober kl 08.20 blev min farmor påkörd vid ett övergångsställe och blev allvarligt skadad, tyvärr så avled hon och hela vår familj sörjer.

Samma dag den 20 oktober kl.08.00 blir en man i Finspång bestulen/ pressad att låna ut sin svarta offroad motorcykel och även tvingad att låna ut sin hjälm samt mc-jacka.

Enligt många trovärdiga vittnen, vittnen som följt efter motorcykel efter olyckan har exakt beskrivit den svarta offroad hojen som blev utlånad mot mannens egna vilja.

Det sista spåret av den svarta motorcykeln är i närheten av bönnergården. Där lyckades han komma undan helt.

Ägaren till motorcykeln vill inte namnge personen som tog hans motorcykel ca. 30 minuter innan olyckan. Smitaren tappade några saker på olycksplatsen, dessa tillhör ägaren av motorcykeln men inte konstigt då han var tvungen att lämna ifrån sig jackan med hans tillhörigheter i.

Dom som vill hjälpa oss och vill ha en belöning kan få mycket mera information, vi söker efter exakt den motorcykel som visas på bilden. Motorcykeln är anmäld stulen och det vore ändå skönt för ägaren också om den kom till rätta.

Skicka PM till mig så talar jag om vart ni bör leta.

Tack så mycket för all hjälp och allt stöd hittills. Jag och min familj uppskattar verkligen att ni varit och är så hjälpsamma, ni är underbara

Den lokala sidan på FB "Finspångs Vakter" (tyvärr en sluten grupp, fast hjälpsamma personer blir säkert insläppta) innehåller en hel del intressanta hintar om vem som är MGM, som själv håller fast vid sin historia. Han vägrar säga vem som "stulit" hojen då han säger sig vara rädd för personen.

MGM är **** vars historia om att hojen blev stulen är så tunn att det är tragiskt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En fundering:
Skulle nog var ganska enkelt få reda på vad rånaren # heter / "mera allmänt den okände"
som man är rädd för
om samhället erbjöd "skyddshäkte" på ett fängelse / arbetsläger någonstans i världen
(det som ville ha minst betalt)
tills "man" inte är rädd längre för att lämna ut namnet.

# Tvingas man lämna ifrån sig jacka och MC och hjälm så är det RÅN !
Tror jag.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Då trådskaparen själv skapar nytt konto bakom VPN... för att skriva denna tråd kommer den granskas hårt och raderas i sin helhet om den på något sätt nämner namn som går att gissa och koppla till en person.

SH är inte en domstol och får inte användas i syfte att förtala en person, oavsett skyldig eller inte, Iaf inte innan dömd.

Med det sagt, så självklart hoppas nog ALLA att personen i fråga åker fast, ordentligt!
 
Last edited:

sportbike

fossil
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Oavsett vem som orsakade olyckan så är det en avskyvärd handling att inte ta siitt ansvar.
Karma biter tillbaka, var så säker.
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nej, men samma motorcyklist råkar tydligen ut för mycket märkliga saker...


Inte motorcyklist, väl?
En motorcyklist borde väl ha behörighet för sitt fordon, och inte fara runt på stöldgods?

Annars är man bara ännu en kriminell som väljer att transportera sig per 2 hjul istället för 4.

Min uppfattning är att vi behöver vårda begreppet "motorcyklist" och fylla det med sådant som vi ser som angeläget att visa fram.
Att obehöriga tillskansar sig motorcyklar är svårt för oss att påverka, men inte fan är dom motorcyklister.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Har Sporthoj blivit en flashback-mirror?
TS har helt enkelt klippt och klistrat första inlägget i en tråd under "aktuella brott och kriminalfall" på nämnda site.
Det postas sedan anonymt..:va

Borde väl ändå ligga i OT/OT2...kanske?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har Sporthoj blivit en flashback-mirror?
TS har helt enkelt klippt och klistrat första inlägget i en tråd under "aktuella brott och kriminalfall" på nämnda site.
Det postas sedan anonymt..:va

Borde väl ändå ligga i OT/OT2...kanske?

Det är väl antagligen någon anhörig till den döda damen som startat tråden här, och kanske även på flashback. Jag har inget problem med det utan tycker gott att tråden bör ligga framme så att så många som möjligt ser den så kanske det kan hjälpa till att ge information så att föraren kan fällas för brottet.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Har Sporthoj blivit en flashback-mirror?
TS har helt enkelt klippt och klistrat första inlägget i en tråd under "aktuella brott och kriminalfall" på nämnda site.
Det postas sedan anonymt..:va

Borde väl ändå ligga i OT/OT2...kanske?

Svar ja!
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Oavsett vem som orsakade olyckan så är det en avskyvärd handling att inte ta siitt ansvar.
Karma biter tillbaka, var så säker.

Tyvärr är min erfarenhet att de som anser sig stå över lagen och samvetet även står över karma. Rötäggen kommer undan med förvånansvärt mycket förvånansvärt länge. När karman väl biter tillbaka brukar dock bettet märkas ordentligt.

Men fan ska ägaren komma undan då han med 99% är skyldig?

Det kan sägas om varje motorcyklist som fastnar på bild vid en fartkamera också. Och *vips* så har vi registreringsskyltar fram på våra hojar.
 

Berget80

Medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Inte motorcyklist, väl?
En motorcyklist borde väl ha behörighet för sitt fordon, och inte fara runt på stöldgods?

Annars är man bara ännu en kriminell som väljer att transportera sig per 2 hjul istället för 4.

Min uppfattning är att vi behöver vårda begreppet "motorcyklist" och fylla det med sådant som vi ser som angeläget att visa fram.
Att obehöriga tillskansar sig motorcyklar är svårt för oss att påverka, men inte fan är dom motorcyklister.

Konstigt det där, kör nån ihjäl nån med en motorcykel så benämns dom ofta som motorcyklister.
Sällan man ser nån som stjäl en bil och orsakar en olycka blir benämnd som bilist.
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Svar nej!

Vi har inte sett någon göra kopplingar till muslimsk terrorism eller sionistisk sammansvärjning, och ingen har heller anspelat på "tvåan". Alltså inte Flashback.

Själva ämnet är dock angeläget att diskutera: enstaka ligister som påverkar bilden av oss och dessutom vår framtid mer än 1000 ordentliga motorcyklisters körande under 10 år.

Vad gör man åt det?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top