Äldre dam död i smitningolycka, MGM fick sin MC "stulen"!

Status
Ej öppen för fler svar.
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Vad exakt har det snart 10år gamla inlägget med det jag skriver om nu att göra din idiot ?


Jag har under den tiden hunnit knarka, supit bråkat suttit inne , vart med MÅNGA brudar, . .

Ett råd till no GAS:
Om du har dålig impulskontroll bör du kanske inte skriva en massa inlägg på natten.
Det vore kanske vore bättre att sova på saken INNAN du skickar iväg dem ....
När du känner dig stressad försök lugna ner dig, - ta några andetag och pausa , tänk efter ...
Annars finns risken att du framstår som en komplett idiot :huvet
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det var nog minst 40 år sedan ansvar var en svensk hederssak.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ämbetsmannaansvar

Ämbetsmannaansvaret på det sättet det var formulerat var otidsenligt, svårt att effektuera och riskerade att göra statligt och kommunalt arbete än mer ineffektivt. Lagen behövde revideras.

Tyvärr satte regeringen Palme 1 under sin tredje mandatperiod sin torped Carl Lidbom på att utforma denna förändringen. Det gick som det brukade - denne nu avlidne Vildhuss tog som vanligt fram de breda penslarna och avskaffade allihopa. Enklast så, kan tänka.
Eller, var det verkligen meningen att skapa en nomenklatura i Sverige, för att säkerställa så (främst politiskt tillsatta) tjänstemän skulle kunna styra utan krav på personligt ansvar?
Det känns så långt borta nu, somliga av er här inne har ju inte ens levt i DDR-Sverige.
Men okay, regeringen Palme 2 försökte ju dra igenom "Löntagarfonder" nästa gång dom kom till makten, så atte...

Allt som har med "Svensk heder" är utdött, vi har absolut ingen identitet kvar att vara stolta över, tack vare dom jävla landsförrädarna i regeringen.,...

Till er båda vill jag säga att:
"Sverige" är antingen 500, 1000 eller typ 1500 år gammalt, beroende på hur man räknar - och om man skall tillgodoräkna sig det halvt mytiska Svitjod.

När det gäller egenskaper hos ett folk, nationalkaraktär så är det kanske rätt att räkna så.
Svenskar, och våra föregångare har historiskt betraktats som ordhålliga, pålitliga och ärliga.
Jag tycker att detta detta är egenskaper som är värda att slå vakt om och försöka bevara som "våra".

Om någon tror att ett avskaffat ämbetsmannaansvar för 40 år sedan, och en migrationspolitik med några decennier på nacken som inte alla ställer upp på, men majoriteten faktiskt ändå röstat fram, tillåter folk bryta samhällskontraktet och bära sig åt som dom själva känner, ja - då är inte tilltron till Sverige och det som kanske kan tänkas vara "svenskt" inte speciellt stort.


Edit:
Svenskar ses också traditionellt som naiva, lättlurade och godtrogna.
En nationalkaraktär som kanske inte är lika angeläget att vårda...
 
Last edited:

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tror Swedie får stänga nu. Brott och straff överlämnar vi till myndigheterna.

Tycker du gör det enkelt för dig.
Ämnet är intressant att diskutera så länge man kan hålla det rimligt fritt från personangrepp:
Män på motorcyklar, som inte har rätt att köra - men gör det ändå.
Sällan med med något utvecklat konsekvenstänkande, och med ändå mindre lust att bära resultatet av sitt agerande.
Konsekvenserna får vi andra ta, vi med egna motorcyklar, giltiga körkort och en vilja att fortsätta köra motorcykel.

Här har vi en klockren representant för den svårfångade kategorin "extremt beteende" uppe till dans.
En verbal jävel, som kan ge oss insyn och förståelse i hur det går till när allt blir så fruktansvärt fel.
Gång på gång.
Förståelse och insyn ger oss bättre möjlighet att bearbeta problemet i stort.
Kanske, kanske kan vi tillochmed med hjälpa individen att komma till någon slags insikt...?
Men knappast om vi låser tråden.

Ett råd till no GAS:
Om du har dålig impulskontroll bör du kanske inte skriva en massa inlägg på natten.
Det vore kanske vore bättre att sova på saken INNAN du skickar iväg dem ....
När du känner dig stressad försök lugna ner dig, - ta några andetag och pausa , tänk efter ...
Annars finns risken att du framstår som en komplett idiot :huvet

Det som är skrivet hittills förklarar mycket.
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Okej med andra ord så är varända jäkel som gjort ett brott men som sen inte anmäler sig själv eller står kvar på plats tills polis ohederliga ?

Christoffer, du har en moralisk kompass som visar helt fel.

Du är ingen tjuv - men du köper stöldgods.
Ser du verkligen inte att det är du som driver tjuven?

Du kör inte stulna hojar - men är delaktig i ett försäkringsbedrägeri.
Förstår du inte att du begår ett brott som riktas mot alla oss andra?

Du kör inte på fyllan eller påverkad av något - men ger dig ut på en "roadtrip" där du trippar på Theralen bakom ratten och noddar så till den milda grad att du blir väckt av polisen.

Du vill bli respekterad av polisen - men pissar på dem när du får chansen. Bokstavligt! ...och koketterar med det dessutom.

Inte övertygad?
Detta är dina ord;
Okej med andra ord så är varända jäkel som gjort ett brott men som sen inte anmäler sig själv eller står kvar på plats tills polis ohederliga ?

Jag kan berätta för dig att det gängse sättet att se på kriminalitet bland samhällsbärare ser ut ungefär så här:

Svenson skrev:
Okej med andra ord så är varända jäkel som gjort ett brott ohederliga ?

Typ, i vart fall. Det finns brott man kan behöva begå för att förhindra annat som kan vara värre - men, JA!
Det är generellt ohederligt att begå brott. Olagligt, dessutom.
Som medborgare önskar jag att du någon gång i livet kommer att förstå skillnaden.

Som motorcyklist önskar jag intensivt att du slutar köra motorcykel. Både egna och andras.
Du har skapat så mycket negativ publicitet som stänker över på oss riktiga motorcyklister, och dessutom lyckats misstänkliggöra roadracingen i landet med ditt försök med "tävlingsmotorcykel".

Som medmänniska önskar jag att du slutar indentifiera dig med din diagnos.
MDB skrotades som diagnos, DAMP är nu ytterst ifrågasatt. Var står vi med ADHD om 10 år?
Är det allt du är? Din diagnos?
Eller är du något mer? Någon som kan resa sig upp över bokstäverna och vara herre över sig själv?
Det är jävligt svårt att omdefinera sig själv när andra är så angelägna att placera folk i ett fack - och hålla dem kvar där. Ändå svårare blir det om man sitter nöjd med de etiketter andra klistrar på en.
Men det klart - det är enklast så.

Är du en kämpe? Skulle du klara att gå en match mot den svåraste av alla motståndare - dig själv?
Fundera på det. Fundera på om du tycker att du är värd att satsa på.
Jag kan lova dig att det finns massor av människor runt om dig som inte tycker det.
Vore det inte skönt att täppa till truten på dem?
Din vackra insikt om hunden tyder på att du kan ha en smal, snårig passage tillbaka till den fungerande delen av samhället. Skulle du klara att ta dig fram längs den vägen?
Är du villig att ta lika bra hand om dig själv som om din hund?

Dags att börja vandra längs den stigen då. Alldeles oavsett hur det ligger till med den påkörda och avlidna tanten, så är redan misstanken om att man skulle vara inblandad i något sådant en sådan skam att alla som har någon självrespekt skulle göra det lappkast med sitt liv som krävs för att visa att man inte är den folk påstår man är.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag ska samla ihop lite länkar på artiklar som jag vart inblandad i så får du lite spänning i livet iaf.

:rofl
Du är så narcissistisk att du samlar på tidningsurklipp om din vådliga färd genom livet?
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Det där var ruskigt fint och generöst skrivet! Här finns att lära för fler situationer än denna. En utmärkt anledning att inte stänga tråden. Fler som du!
medhåll! Tack notrightrider!

Och... Christoffer, hoppas du läser detta flera gånger och uppskattar det notrightrider skriver. Finns mycket omtanke i hans ord.
Och du, Christoffer Lycka till :hej
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Är det någon som är ens det minsta lilla imponerad

Underhållning och intressant på ett sätt som "noGAS" knappast tänkt sig. :banana
Spännande med folk som har en felfungerande moralisk kompass och inte ens anar det.:va
De av oss som på ett eller annat sätt av naturen och omständigheter utrustats med en viss moralisk flexibilitet brukar inte skylta offentligt med den i onödan. Märkligt nog så ger det för det mesta inga pluspoäng. :fakta

Att identifiera sig med sin "diagnos" leder sällan åt rätt håll eller till att rätt grejor blir gjorda.
Vadå, vem, jag? Jag har ju....som om verkligheten bryr sig om vad du eller någon annan har för diagnos.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Jag ska samla ihop lite länkar på artiklar som jag vart inblandad i så får du lite spänning i livet iaf...
Kära noGAS, gör inte det. Det är liksom för sent för den typen av internet-ridderi. Läs i stället notrightriders inlägg. Skriv inget. Läs inlägget igen. Meditera över innehållet en god stund och först därefter skriver Du - om Du till äventyrs har någonting att tillföra.

För notrightriders inlägg förefaller innehålla mer kärlek till Dig och de i din situation än det mesta Du mött de senaste åren. NRR är långt mer generös och inkluderande än de flesta av oss andra som skriver i denna tråden.

I mina ögon är Du tyvärr körd. En looser. Någon som gått ner sig så till den milda grad att endast uttrycket "räddningslöst förlorad" förmår beskriva den nivå av samhällsmedborgare Du representerar. Du har varit, är och kommer att förbli en belastning och en kostnad för det samhälle och de grupperingar Du lever i och bland. Uttrycket "att göra rätt för sig" säger Dig över huvud taget ingenting. I min värld är Du inte värdig att kallas myndig.

Men NRR förmår se något annat. Går det att vända en situation som Din till något vettigt?

Jag vet inte. Men NRRs inlägg ger Dig chansen att bevisa att jag och många med mig har fel.

Missa den inte. Snälla.
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Vad exakt har det realterat med det jag skriver nu idiot ? Jag tror du är pedofil, men det är bara vad jag tror. Jag kan inte bevisa det, mao så är det bara min åsikt inte fakta.

Viss skillnad tycker jag... skulle vi se nån hojåkare i P-johans hjälm och SH-tröja med drullen i en 12-åring så skulle man ju kunna tänka sig det... I ditt fall så har du blivit "rånad" på utrustningen med... kallt att gå hem va?:va

Och angående massa brudar så så kan du inte räkna alla småtjejer UNDER 15 år.... så vida du inte blivit dömd för det vill säga...:D:D din moster/faster räknas inte heller... Han har samma moster/faster då hans föräldrar är syskon troligtvis....:7peta


Jag har varit med i tidningen bra många mer ggr, jag har lite kött på benen till skillnad från morsgrisar
som gömmer sig bakom ett tangentbord,
jag gjorde det när för nästan 10år sen, men jag slutade oxå med det. Hur går det för dig ? chattar mkt nu för tiden lr :D

Narcissistisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som kännetecknas av narcissistens extrema känsla av självhävdelse, bristande självkännedom, överdriven självkänsla, överskattade självbild, sitt stora behov av att befinna sig i centrum, och brist på empati.

Denna patologiska narcissism skiljer sig från den naturliga narcissismen vi alla bär på, känslan av att vilja vara omtyckt.

En personlighetsstörning är varaktig och kan härledas till barndomen. Individer kan kortvarigt uppvisa symtom på samma störning, till exempel under ett pågående trauma eller på grund av en hjärnsjukdom, vilket då kallas personlighetsförändring.

Kött på benen??? du måste ju vara bra jävla blåst om du ska ut på bana med en stulen hoj utan ramnr.. har du ett handskrivit kvitto och MC-ID i stil med din panderoll???:dummer

Och mordförsöket var ett tag sen....JA! men hojbedrägeriet var 2 år sen....

Såg kvittot : Christoffer Carlsén har kjöpt en sKramLha ÄRR-ÄTT lakligt MC-ID me tumb-aftrökk och otan rAmM-bakstuven.. sam pu räsermotoGP-bikar... :hojraket

Smart att slipa bort ramnr. om polisen kollar en hoj MED ramnr. rent visuellt så orkar de nog inte slå upp det... men är ramnr. borta så fattar man direkt... dags att dra ner på concertan/ritalinan:fyllisar

Vilket sammanträffande att polisen hittar din kompis hoj hos dig och att du är så dum så du kommer med nycklarna till polisen och därmed ger polisen bevis för att kompisen var med på det hela ditt pucko!:7peta

Sen att man ställer en stulen hoj ute hemma ala Rosengård-stylish!:yoparty SKITSMART!!!!

Även begåvat att köra runt på den....

Ni hade kunnat tjäna en hacka på kåpor, motor ,fälgar etc. men men... WT!!!

Sen angående att ta medicin ihop med bilkörning. så ljuger du ju med... du ska vara i skick för att köra och det är poliman på plats som gör den bedömningen... inte du och ditt intyg.... kan jag vräka i mig stilnoct och gasa hoj med massa hallisar menar du????

Samma som att använda internetdroger... visst du klarar dig från att bli dömd för ringa narkotikabrott men du kan ju LOB.as för det samt ajabaja med bilkörning...:fakta:fyllisar

Du får prata i telefon med i bilen om det inte påverkar körningen...:fakta

Jag har en bra mycket allvarligare diagnos än dig och jag har suttit inne med.... :glömdet

Men du rättfärdigar dina fel med din diagnos!

Du rammade tanten men du kan väl sätta dig utanför polisen med en ny banderoll : slogan:

JAk kjörde int pö damMen!!!!!!

mvh
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
nu har jag inte läst allt dravel, men har jag fattat det rätt

noGAS är samma kille som blev "bestulen" på "sin" mc av polis
samt samma kille som körde över tanten ?

eller ?

dras alla moppefuckon till SH ?
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Ofta någon springer runt utan jacka i slutet av oktober som dessutom har avsikt att råna/låna någons mc...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Signaturen "hammarslag" i tråd med samma titel som här på flashback:

"Efter att ha last traden so har ni lite fel uppgifter.

Christoffer sa utan omsvep i forhoret vem personen var som hade tagit/lonat hans hoj, mot hans vilja som en kompensation for en apgammal skuld pa 600kr.
Han hade valet att bli av med hojen helt, eller erbjod som kompromiss i stundenshetta att denne fick lana hojen i 6dagar a 100kr per dag, sedan skulle hojen lamnas tillbaka i samma skick.
Hojen togs inte samma dag, den togs dagen innan olyckan... Den 19e dvs.

Polisen har svart att hitta den som lona hojen eller tror inte helt enkelt po foraren,
det ar inte upp till christoffer att jaga ratt po denne o slapa han till polishuset.
Hojen ar helforsakrad so ni efterblivna snorungar som spekulerar o snackar goja, kah ju go o satta po er syrra eller not.

Jag forstor att familjen sorjer, det ar hemskt.
Men tangentbordskriga po ni, begar ut forundersokningsprotokollet sen sa later inte storyn so otrolig langre, utan fullt plauseble"



Stilen känns lite bekant.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Spontant känns det som att du passerat en gräns med ditt tredje alternativ som kanske inte borde passerats.
Lite för allvarligt för att skoja om det.

Problemet är väl noGAS brist på konsekvenstänkande....:fakta

Att han hela tiden försöker ljuga sig ur allt och demonstrerar utanför polisen TROTS att han vet att han har gjort fel....:dummer

noGAS tror ju att hela världen snurrar kring honom... narcisist:fakta

Trorligtvis så har han fler diagnoser än ADHD typ bipolär....

mvh
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top