Äldre dam död i smitningolycka, MGM fick sin MC "stulen"!

Status
Ej öppen för fler svar.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Konstigt det där, kör nån ihjäl nån med en motorcykel så benämns dom ofta som motorcyklister.
Sällan man ser nån som stjäl en bil och orsakar en olycka blir benämnd som bilist.

Det är nyhetsvinklingen ! En nyhet är något ovanligt. Dessutom ska det ha Sverigeanknytning.
För att väcka intresse.
Vi ska vara glada så länge man skriver ut "motorcyklist" i samband med en händelse.
För då visar "motorcyklist" att det är en ovanlig händelse.
Exempel i ett annat ämne Sverigeanknytning:
http://www.svd.se/man-sprangde-sig-sjalv-i-stockholm
Exempel i ett annat ämne ej Sverigeanknytning, försök hitta svenska media om detta:
https://www.theguardian.com/comment...to-bombs-conflict-syria-isis-iraq-afghanistan
http://www.vocativ.com/254506/how-many-civilians-has-the-u-s-killed-bombing-isis/
http://www.mintpressnews.com/6b-spe...dropped-iraq-syria-still-no-end-sight/218668/
https://www.airforcetimes.com/story...airstrikes-iraq-syria-hit-2016-high/87286480/
Varpå den naturliga slutsatsen i Sverige för den som läser svenska media att vi här i Sverige lever under bombhot.
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
En äldre dam blev påkörd av en MC i Finspång, hennes sons FB:


Han vägrar säga vem som "stulit" hojen då han säger sig vara rädd för personen.

MGM är Mjölnaren? vars historia om att hojen blev stulen är så tunn att det är tragiskt.

Men fan ska ägaren komma undan då han med 99% är skyldig?

ut1P6


Märkligt att dom avskriver han som misstänkt, om han nu är 99% skyldig, men du är ju superjuristen här som uppenbarligen inte ens vet hur man stavar till hur ordet rättegång.

I lalalaa världen som du uppenbarligen lever i så kanske man totalt skiter att ta hänsyn till fakta, och ist väljer och dömma på enbart rykten.

Prova leken "skicka vidare"(men du har väl inga vänner o göra det med) iaf man är massa personer då som sitter i ring eller led vilket som. och så viskar en person nr 1 en historia i den nästes öra som i sin tur ska viska samma historia vidare till nästa, och när historian väl kommer fram så är den så skev o långt borta från vad ursprungs historian igentligen handla om

Och skulle snuten fortsätta att utreda fallet för om de är "99%" säkra på att det är HAN som kört ??? ,
men samtidigt poängterar att "utredningen kommer då INTE att avse en eller flera av de personer som VARIT misstänkta för brottet
Om de nu är så säkra på att han kört så måste det finnas vittnen som är säkra på att han kört, och frågan är då varför Vice chefs åklagaren inte väljer och åtala. KANSKE för att ingen har sett HAN, utan det är rykten. Dom har heller inte hittat hojen som stals dagen INNAN


Är så trött på er dårar som yttrar er om saker och sen har noll koll på vilka omständigheter som rådit.

hojen blev stulen dagen innan ! kan ta bild på stöldanmälan där det står den 19e på, dvs dagen innan olyckan, och även om tiden säkert står still imellanåt i era efterblivna hjärnor så hinner rätt mkt saker o ting hända under 24H....

Jag vet inte om det är snuten som ljugit för dom anhöriga eller om dom anhöriga hört fel, men det stämmer inte det dom skriver. Fel på flera viktiga punkter.

Här kommer ngt som är värt att diskuteras!


http://www.corren.se/nyheter/att-smita-ar-en-mansklig-rattighet-om4380990.aspx
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
ut1P6


Märkligt att dom avskriver han som misstänkt, om han nu är 99% skyldig, men du är ju superjuristen här som uppenbarligen inte ens vet hur man stavar till hur ordet rättegång.

I lalalaa världen som du uppenbarligen lever i så kanske man totalt skiter att ta hänsyn till fakta, och ist väljer och dömma på enbart rykten.

Prova leken "skicka vidare"(men du har väl inga vänner o göra det med) iaf man är massa personer då som sitter i ring eller led vilket som. och så viskar en person nr 1 en historia i den nästes öra som i sin tur ska viska samma historia vidare till nästa, och när historian väl kommer fram så är den så skev o långt borta från vad ursprungs historian igentligen handla om

Och skulle snuten fortsätta att utreda fallet för om de är "99%" säkra på att det är HAN som kört ??? ,
men samtidigt poängterar att "utredningen kommer då INTE att avse en eller flera av de personer som VARIT misstänkta för brottet
Om de nu är så säkra på att han kört så måste det finnas vittnen som är säkra på att han kört, och frågan är då varför Vice chefs åklagaren inte väljer och åtala. KANSKE för att ingen har sett HAN, utan det är rykten. Dom har heller inte hittat hojen som stals dagen INNAN


Är så trött på er dårar som yttrar er om saker och sen har noll koll på vilka omständigheter som rådit.

hojen blev stulen dagen innan ! kan ta bild på stöldanmälan där det står den 19e på, dvs dagen innan olyckan, och även om tiden säkert står still imellanåt i era efterblivna hjärnor så hinner rätt mkt saker o ting hända under 24H....

Jag vet inte om det är snuten som ljugit för dom anhöriga eller om dom anhöriga hört fel, men det stämmer inte det dom skriver. Fel på flera viktiga punkter.

Här kommer ngt som är värt att diskuteras!


http://www.corren.se/nyheter/att-smita-ar-en-mansklig-rattighet-om4380990.aspx

Jag gissar att du känner personen i fråga?
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.


Att allt inte står rätt till ute i Europa? Jo tack, det vet vi.
Att ta ansvar för sina gärningar och missgärningar även om det svider i det egna skinnet är en gammal svensk hederssak och tradition som faktiskt är en av de grundstenar vi borde vårda - om vi vill behålla ramen kvar till det som är "svenskt".

...men du är ju superjuristen här som uppenbarligen inte ens vet hur man stavar till hur ordet rättegång.

I lalalaa världen som du uppenbarligen lever i så kanske man totalt skiter att ta hänsyn till fakta, och ist väljer och dömma på enbart rykten.

...å vem är du att ge stavningsförslag?



Är det du som är Christoffer, med ett trackrecord på hoj som får det att klia i näven på alla oss som vill fortsätta kunna köra hoj även 10 och 20 år från nu?

Fram med fakta då! Vad är det som inte stämmer i medias rapportering?
Innan du har förklarat dig på ett trovärdigt sätt så är du bara ännu en av motorcyklismens dödgrävare.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Att ta ansvar för sina gärningar och missgärningar även om det svider i det egna skinnet är en gammal svensk hederssak och tradition som faktiskt är en av de grundstenar vi borde vårda - om vi vill behålla ramen kvar till det som är "svenskt".

Det var nog minst 40 år sedan ansvar var en svensk hederssak.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ämbetsmannaansvar
Aktuellt exempel:

Kommunen ansåg först att det var ägaren till huset som brann ner som var ansvarig för att kommunens brandskum gjort vattnet odrickbart för grannarna.

Därefter när ovan inte gick igenom rättslig prövning så anser kommunen att det är grannarnas problem med att vattnet inte går att dricka numera efter att kommunens räddningstjänst använt brandskum för att släcka en brand.

Och till slut anser Länsstyrelsen att Ingen är ansvarig !
Eftersom Ingen har gjort nått grovt fel !

http://www.svd.se/brandskum-forgiftade-dricksvattnet
http://www.nyteknik.se/miljo/har-kommer-det-giftigt-brandskum-ur-kranen-6393829
http://www.nyteknik.se/nyheter/ingen-tar-ansvar-for-de-forgiftade-brunnarna-6343193

Eller ta det här.
När husen byggdes var SKANSKA ägare till Myressjöhus.
Men när det började mögla sålde SKANSKA Myressjöhus.
Och det har gått riktigt bra SKANSKA nämns inte alls.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ny-dom-om-fuktskadade-husfasader

Men det finns dom som reagerat positivt och negativt.
http://henrikalexandersson.blogspot.se/2015/06/aterinfor-ambetsmannaansvaret.html
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...aterinforande-av-ambetsmannaansvaret-_H302789
 
Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
De som känner sig kränkta och/eller påhoppade av spekulationer kring vissa händelser är alltsom oftast de personer som varit bidragande till själva händelserna.
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Att allt inte står rätt till ute i Europa? Jo tack, det vet vi.
Att ta ansvar för sina gärningar och missgärningar även om det svider i det egna skinnet är en gammal svensk hederssak och tradition som faktiskt är en av de grundstenar vi borde vårda - om vi vill behålla ramen kvar till det som är "svenskt".



...å vem är du att ge stavningsförslag?



Är det du som är Christoffer, med ett trackrecord på hoj som får det att klia i näven på alla oss som vill fortsätta kunna köra hoj även 10 och 20 år från nu?

Fram med fakta då! Vad är det som inte stämmer i medias rapportering?
Innan du har förklarat dig på ett trovärdigt sätt så är du bara ännu en av motorcyklismens dödgrävare.

Okej med andra ord så är varända jäkel som gjort ett brott men som sen inte anmäler sig själv eller står kvar på plats tills polis ohederliga ?


Skippa moralsnacket, du vet som jag att det finns ingen HEDERLIGT i att ta ett straff.
Stannar du efter ha kört för fort och ringer och anmäler dig själv oxå ?

Allt som har med "Svensk heder" är utdött, vi har absolut ingen identitet kvar att vara stolta över, tack vare dom jävla landsförrädarna i regeringen.,...

"Motorcyklismens dödgrävare" jag kan ana vad du gör om kvällarna i garaget med din båge, kör du med eller utan motorolja när du besudlar sotröret på slynan ;) ??

Jag har ADHD, skulle du göra narr utav en som sitter i rullstol oxå?

Lika bra jag drar storyn så om "banhojen", inget konstigt alls.

En ytligt bekant som jag var skyldig en feeet tjänst hade gjort försäkringsbedrägeri på sin hoj och han kontaktade mig och sa att han skulle behöva hjälp, självklart sa jag.
eftersom denne tidigare tagit ett knivhugg för min skull.
Så hur som haver så åkte jag till honom och idioten hade hojen kvara i sitt garage.
Och sa du får R1an bara du tar med dig den nu.
Och han sa att han hade gjort jobbet ordentligt med ramnummer o det, så jag tänkte inte mer på det.
Fick med nycklar o så till den oxå, den stod parkerad utanför mig helt öppet vid ett cykelställ i 2 dagar, fastlåst med ett dyrt abus lås.

Och det var ganska tätt efter att 2 personer på en röd arbetsfyrhjuling "outrunned & outsmarted" totalt 2stcivilbilar & 3 patrullbilar på vanlig landsväg & motortrafikled och den. Så de var lite sura och åkte förbi här mkt o sen så fick de för sig o kolla närmare på R1an, jag låg o sov då och de såg att ramnummer var slipade. Så de tog med sig hojen, & saken var den att jag hade kört dagen innan och hade en vattenflaska under sadeln, (DNA) och när snuten tog hojen så hade jag inte så mkt val än att dra ihop en story och gå ner med nycklarna och förklara varför ramnumren var slipade, och det eftersom den bekanta sa att det var ordentligt gjort, så tog jag förgivet att han hade knackat o o slipat numret ordentligt så det inte gick och etsa fram med syra som snuten ofta gör.

Saken är den att jag är ingen tjuv, har aldrig vart o kommer aldrig att bli, och jag är lojal som fan, spec för en som tog ett knivblad för mig när ja hamnade i bråk med några jävla ensamkommande flykting"barn" som fick för sig att jag skulle gå över på andra sidan vägen bara för dom sa det. "Glöm det din skitiga lilla arabjäkel", och bråket va ett faktum, Vi 2mot 9st. och en av dom fega fanskapenen drar knig o hugger. varpå vännen me R1an kör fram armen för att hindra att hugget tar i mitt bröst.
Hur som för att göra storyn lite mer rörig så gick ja ner till snuthuset med nycklarna, och det var inte för att tjalla på den bekanta. Utan jag sa att jag köpt hojen i godtro här är nycklarna, gör vad ni vill. Och så tänkte jag att fan, ja ringer tidningen o drar hit dom, för att stressa på snutarna lite. Ringde varje kvart till dom på beslag o fråga om dom var klara med hojen snart :)
men dom etsade fram ram numret, och jag räddade inte mitt eget skinn genom att gola på den bekanta.

Men Som sagt, jag själ eller sysslar inte med stulna fordon, eller nåt olagligare än olovligkörning, & det här var det första fordon jag köpt som va "stulet".
Har väl köpt nån laptop och nån bilstereo genomåren, men det är väl typ allt.

Och där av banracing storyn, jag har däremot aldrig påstått att jag är en bra roadracing förare, jag är inget speedfreek, jag gillar Axx men absolut inte farter är en sån som åker 70 på 90 väg med en sporthoj.

och om man kollar på antalet mil jag körde per år på hojar 1500-2000mil om året ärligt asså och hur sällan jag körde omkull (1ggr på lerig grusväg) så kan ingen påstå att det enbart är tur att jag inte kört i.

Jag kör aldrig på fyllan, eller påverkad på nåt. Jag har kört mkt, men lugnt, och det räcker att polisen får syn på mig en gång i den här byn så jagar dom en varje gång sen.
och som jag sa, hur många ggr har de tagit mig bakom styret ? 0ggr...

Så Varför är jag en sån skurk som begått det grova brottet att köra fordon, som jag tom haft körkort för innan. Haft körkort 2ggr innan. dvs så kan jag köra enligt inspektörerna på transsportstyrelsen.

1a gången blev jag av med körkortet, det va när ja skulle gasa ifatt en polare som jag såg längre fram på en tom raksträcka o snuten sköt med laser just då såklart 92 på 50väg, jag ger kortet till snuten han tarkortet och säger "det här ser du inte mer utav idag du!" jag svarar "får jag det tillbaka det i imorgon då?" och båda skrattar, detta var när ja 21. Aja bara ta om kortet då igen då.....


Hur som helst så tog jag om körkortet kortet, och hade det i flera år.
Sen i samband med med att jag fått min ADHD diagnos o fått medicin, så fick jag lite svårt och somna om nätterna för jag fick amfetamin utskrivet, och jag och en numera död vän drog en roadtrip ner till kristanstad, och då hade jag precis fått Theralen utskrivet.
det är sånt som dämpar oron. (Det är inte ens narkotikaklassat?) man ger det till ungar me sömnproiblem eller alkisar som tänder av..

men jag reagerasåkklart skitstark på det, och somnar lite halvtaskigt parkerat vid en korsning
och jag vaknar upp utav att en batong knackar på rutan, och polarn dyng sover i framsäte, och vaknar inte över huvudtaget när andra snuten stod o rykte i han
(när man vaknar upp på theralen så är man som att man vore pissrak, man sluddrar o så, i en 30min sen är man normal)

Och de trodde givetvis att jag är full så jag får blåsa på plats... 0.0 visa alkometern..
Men då måste jag ju vara hög tänkte polisen och slet med mig till stationen medans polarn sov o blev hämtad i ambulans som han sedan vaknade i och klev ur.

Väl på stationen, så var jag vansinnig för att jag hade recept på medicinen och för att snutarna insisterade på att jag var hög på narkotika, och krävde pissprov så jag gjorde en Kissbomb(håll för förhuden börja pinka och sen släpp. blir världens tryck!) och försökte träffa en av snutarna, som jag trodde va bög och som och knappt släppte blicken ur mitt skrev, jag kände mig nästan hur han klädde av mig me blicken.
Och jag gav dom en burk med piss tillslut iaf, och så var dom såpass snälla och bojar mig med armarna bakom ryggen och gav som vanligt det klassiska slaget alla får slå ett slag i magen på den bojade. Sen släppte de ut mig, med kravet att skicka ner medicinlistorna.

Jag har mkt god relation med polisen i finspång, jag respekterar dom mycket för dom förtjänar det.
Dom har även hjälpt mig så många ggr genom min karriär, löst mycket "under bordet" ist, för dom har alltid sagt "Fan du är ju en så jävla god kille, det är ju synd att du hamnar i dom sitser du hamnar i imellanåt.

Men skriker en polis åt mig så skriker jag tillbaka.
Och det har uteslutande varit åt storstads poliser, som varit kaxiga snorungar yngre än en själv i uniform. Visa mig respekt så visar jag dig respekt.
Inte svårare än så, men drar du första strået i stacken, så drar jag nästa.

NÅJA HUR SOM HELST, snuten drog iaf mitt körkort då på plats i kristanstad, och jag fick faxa ner medicinlistorna till dom som de bad om, vilket jag gjorde och misstanken om drograttfylla las ner eftersom jag hade recept.

MEN länsstyrelsen valde att ändå dra mitt kort i 12månader, så jag väntade glatt i 15månader med o köra, sen började jag bara köra igen och blir rutin stoppad.
Och snuten säger att jag inte alls har körkort, och jag säger som det har jag visst för min spärrtid hade ju löpt ut me nästan 3månader.....

Och jag hade ingen prövotid när ja blev av med det och fick 12mån, (12mån eller mindre spärrtid = man slipper ta om körkortet, och SKICKAR IN DET där JÄKLA PAPPRET

Och efter h*ran på transsportstyelsen ansåg att jag bara trotsat dom och att det inte spelar någon roll om man kör under spärrtiden, eller efter. Det blir samma straff ändå sa hon.

och gav mig snällt 15månader ytterligare spärrtid (så nu vart ja dessutom tvungen att söka körkortstillstånd och ta om kortet !!!
pga av den jäkla byråkratiska missen, med att skicka in underskriften.

Och Då fick jag spelet, och tänkte ni ska fan få se på grov olovlig körnining och det blev det mycket utav.!

eftersom jag inte skrivit under den där pisslappen,(som räknas som en värdehandling) och eftersom jag hade haft indraget, och nu körde innan ja jag fått mitt nya körkort så blev det automatisk GROV olovligkörning. och ansågs som trots !

Och visst trotsade jag, rejält men
All olovlig körning under lång tid gjorde att jag blev en jävligt observant & duktig på att planera min körning....
Förutom att hela tiden se upp för faror i trafiken, så höll jag även koll på möjliga flyktvägar samt hela löpande planerade min körning körning....
jag är riktigt duktig på att planera min körning, och det under press&stress dessutom
det blir tillslut en såpass inrotat beteende*09 när man hela tiden tänker,

"vart svänger jag om jag möter snuten här, vart svnger jag om jag möter dom där, ja då kör jag där eller svänger där" bla bla


Nu rundar jag av. med att säga att jag inte har ngn övervakning, eller skyddstillsyn.
Jag satt inne för mina brott 2014, avtjänade straffet, och har inte haft något med snuten att göra sen dess ! förutom misstanken nu soom blev avskriven om kvinnan som vart påkörd.
Jag har ansökt om körkorts tillstånd i okt och det har säkert gått igenom vid det här laget, och min hoj är helförsäkrad numera avställd och besiktad.


Sååå är min agerande så extremt ? för mig så är det inte det, varit med om en heldel saker i livet och jag ångrar faktiskt mkt lite i mitt liv.

Så nu har ni som "living the dream" familje livet, och när den galna småfeta frun i hemmet somnat, så har ni nåt och sitta och läsa o ta på er själva till,,,, :gnissla

// CHRISTOFFER "Det går inte att ta död på en legend!":rofl

PS. Ja jag skriver väligt okristligt, har förseende med detta.
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Det var nog minst 40 år sedan ansvar var en svensk hederssak.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ämbetsmannaansvar
Aktuellt exempel:

Kommunen ansåg först att det var ägaren till huset som brann ner som var ansvarig för att kommunens brandskum gjort vattnet odrickbart för grannarna.

Därefter när ovan inte gick igenom rättslig prövning så anser kommunen att det är grannarnas problem med att vattnet inte går att dricka numera efter att kommunens räddningstjänst använt brandskum för att släcka en brand.

Och till slut anser Länsstyrelsen att Ingen är ansvarig !
Eftersom Ingen har gjort nått grovt fel !

http://www.svd.se/brandskum-forgiftade-dricksvattnet
http://www.nyteknik.se/miljo/har-kommer-det-giftigt-brandskum-ur-kranen-6393829
http://www.nyteknik.se/nyheter/ingen-tar-ansvar-for-de-forgiftade-brunnarna-6343193

Eller ta det här.
När husen byggdes var SKANSKA ägare till Myressjöhus.
Men när det började mögla sålde SKANSKA Myressjöhus.
Och det har gått riktigt bra SKANSKA nämns inte alls.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ny-dom-om-fuktskadade-husfasader

Men det finns dom som reagerat positivt och negativt.
http://henrikalexandersson.blogspot.se/2015/06/aterinfor-ambetsmannaansvaret.html
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...aterinforande-av-ambetsmannaansvaret-_H302789

Du har helt rätt... Det är lätt att stå och berätta vad andra ska eller inte ska göra, men sedan gör något helt annat själv. Jag har svårt och tro att geten i grå hjälm är inte är något mer än en sån som satt längst fram i sandlådan och pekade längst finger.

Hur som helst jag har inte kört på någonmen utredningen fortsätter, vilket talar ganska mkt för att ...... ???? Jo varför hålla en utredning igång, och fortsätta att utreda andra, om det nu är som det skulle

Så nu ska jag träffa en fin liten brud från badoo, så jag har inte tid med det här forumskrigandet något mer!
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Okay, jag har anklagat dig - och jag har läst.
Du skriver bra! ...och du skriver mycket. I just precis den ordningen.

Hoppas att du - i Badoo-mode, kan förstå att jag just nu på fredag kväll skall ägna min hustru sedan 30 år tillbaka lite uppmärksamhet först. Jag uppskattar att berättar din version, och du är faktiskt reggad här inne tjugohunnrafuckingtre, och det måste ändå räknas för något.
Jag tänker absolut ta chansen att resonera med dig. Jag skall bara fixa en grej först, okay?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Här är SH-tråden kring den händelsen:

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?273095-Polisen-stal-Johans-hoj&highlight=Finspång



Är det samma människa som skapar rubriker nu igen?

Samma människa som även utsätts för mordförsök när han åker runt på nån snubbes motorhuv.

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?157916-Mordförsök

Verkar som sagt hända en hel del i trakterna, åtminstone med vissa specifika individer...

Intressant att han stod med banderoll utanför polishuset och även skulle jo-anmäla dom när han nu några år senare i tråden erkänner att han hela tiden visste att hojen var stulen men "bara skyddade en kompis". Ökar ju verkligen trovärdigheten hos killen i övriga händelser. :fyllisar
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
De som känner sig kränkta och/eller påhoppade av spekulationer kring vissa händelser är alltsom oftast de personer som varit bidragande till själva händelserna.

Pratar du av egen erfarenhet nu ?
För jag vet ingen som skulle sitta tyst o vackert när någon påstår att man kört ihjäl någon och stuckit.

Prova och gör det i en rättegång din idiot och se hur långt du kommer med det.


Vet du hur det känns att sitta i förhör och behöva bevisa din oskuld.
& hur bevisar du om du tex suttit hemma själv, eller vart ute i cykla en sväng ensam.
att du faktiskt gjort just det,??
Om ingen såg dig sittandes hemma, hur bevisar du att du suttit själv hemma ?
Just det, lagen funkar inte så,
Och jag ska kolla upp vad förtal innebär.
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Samma människa som även utsätts för mordförsök när han åker runt på nån snubbes motorhuv.

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?157916-Mordförsök

Verkar som sagt hända en hel del i trakterna, åtminstone med vissa specifika individer...

Intressant att han stod med banderoll utanför polishuset och även skulle jo-anmäla dom när han nu några år senare i tråden erkänner att han hela tiden visste att hojen var stulen men "bara skyddade en kompis". Ökar ju verkligen trovärdigheten hos killen i övriga händelser. :fyllisar

Vad exakt har det realterat med det jag skriver nu idiot ? Jag tror du är pedofil, men det är bara vad jag tror. Jag kan inte bevisa det, mao så är det bara min åsikt inte fakta.
kom igen när du har något konkret att komma med, eller byt kön för du tänker som en kvinna.

Jag har varit med i tidningen bra många mer ggr, jag har lite kött på benen till skillnad från morsgrisar
som gömmer sig bakom ett tangentbord,
jag gjorde det när för nästan 10år sen, men jag slutade oxå med det. Hur går det för dig ? chattar mkt nu för tiden lr :D
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Okay, jag har anklagat dig - och jag har läst.
Du skriver bra! ...och du skriver mycket. I just precis den ordningen.

Hoppas att du - i Badoo-mode, kan förstå att jag just nu på fredag kväll skall ägna min hustru sedan 30 år tillbaka lite uppmärksamhet först. Jag uppskattar att berättar din version, och du är faktiskt reggad här inne tjugohunnrafuckingtre, och det måste ändå räknas för något.
Jag tänker absolut ta chansen att resonera med dig. Jag skall bara fixa en grej först, okay?


Jag ber om ursäkt för min dryga ton, men jag börjar bli trött på att bli dömd på förhand, så jag är lite lätt uppe i varv.
Och så är jag dessutom "ordblind" saknar ett dominant öga så läser jag en text "Han har inte aids" så kan det bli "Han har aids" och detta problem blir även när jag skriver att jag missar ord. Rätt störande faktiskt, och måste vara jobbigt och läsa för normalt folk!

Du verkar reko, jag ber om ursäkt.
 

Smagatusk

Guest
Vad exakt har det realterat med det jag skriver nu idiot ? Jag tror du är pedofil, men det är bara vad jag tror. Jag kan inte bevisa det, mao så är det bara min åsikt inte fakta.
kom igen när du har något konkret att komma med, eller byt kön för du tänker som en kvinna.

Jag har varit med i tidningen bra många mer ggr, jag har lite kött på benen till skillnad från morsgrisar
som gömmer sig bakom ett tangentbord,
jag gjorde det när för nästan 10år sen, men jag slutade oxå med det. Hur går det för dig ? chattar mkt nu för tiden lr :D

Du förolämpar folk rätt bra i tråden. Är det någonting du brukar komma undan med bara för att du har en diagnos?
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Vad exakt har det snart 10år gamla inlägget med det jag skriver om nu att göra din idiot ?

Jag är ärad att du internet stalkar mig (efterforskning=bra) men dra upp ett 10år helt irrelevant gammalt inlägg och tro att det säger ett dyft, är bara att vara efterbliven.
Men du verkar ha ett roligt liv eftersom tiden verkar stå stilla eftersom du drar upp ett 10år gammalt inlägg?

Jag har under den tiden hunnit knarka, supit bråkat suttit inne , vart med MÅNGA brudar, en 9000Aero som me 515hk 5-7olika hojar, 4fyrhjulingar och 3 scootrar. skaffat hund, festat, ´blivit utpressad, gripen blivit erbjuden medlemskap i Outlaws
och många andra riktigt intressanta andra saker,men man kommer till insikt med mycket, och det jag värderar nu är min hund som är mitt allt i världen. Därav håller jag mig numera i skinnet och gjort de senaste åren, för jag har ingen som kan ta hand om honom om jag åker in.

Jag ska samla ihop lite länkar på artiklar som jag vart inblandad i så får du lite spänning i livet iaf.
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Du förolämpar folk rätt bra i tråden. Är det någonting du brukar komma undan med bara för att du har en diagnos?

Komma undan med vadå? vad exakt försöker jag komma undan med genom att "skylla" på min ADHD.
när det är du som beskyller mig för att skylla på min ADHD, !
är du efterbliven eller ?

om jag nu kommer undan genom att "skylla" på min ADHD, så faller det väl ändå på dig, att du tillåter mig och komma undan
Men ändå så är "felet" mitt, fast det är du som låter mig komma undan med det.?

Det finns ingen logik i den texten, varför ? För du är oxå som en kärring och tänker inte logiskt som vi karlar gör, utan ist är känslomässigt styrd !
Det är min ända logiska förklaring,på ditt ologiska tankesätt
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Komma undan med vadå? vad exakt försöker jag komma undan med genom att "skylla" på min ADHD.
när det är du som beskyller mig för att skylla på min ADHD !
är du efterbliven eller ?

om jag nu kommer undan genom att "skylla" på min ADHD, så faller det väl ändå på dig, att du tillåter mig och komma undan
Men ändå så är "felet" mitt, fast det är du som låter mig komma undan med det.?

Det finns ingen logik i den texten, varför ? För du är oxå som en kärring och tänker inte logiskt som vi karlar gör, utan ist är känslomässigt styrd !
Det är min ända logiska förklaring,på ditt ologiska tankesätt

Du kommer inte undan hos mig. För mig är du en otrevlig, komplett jävla idiot.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top