Okej med andra ord så är varända jäkel som gjort ett brott men som sen inte anmäler sig själv eller står kvar på plats tills polis ohederliga ?
Christoffer, du har en moralisk kompass som visar helt fel.
Du är ingen tjuv - men du köper stöldgods.
Ser du verkligen inte att det är du som driver tjuven?
Du kör inte stulna hojar - men är delaktig i ett försäkringsbedrägeri.
Förstår du inte att du begår ett brott som riktas mot alla oss andra?
Du kör inte på fyllan eller påverkad av något - men ger dig ut på en "roadtrip" där du trippar på Theralen bakom ratten och noddar så till den milda grad att du blir väckt av polisen.
Du vill bli respekterad av polisen - men pissar på dem när du får chansen. Bokstavligt! ...och koketterar med det dessutom.
Inte övertygad?
Detta är dina ord;
Okej med andra ord så är varända jäkel som gjort ett brott men som sen inte anmäler sig själv eller står kvar på plats tills polis ohederliga ?
Jag kan berätta för dig att det gängse sättet att se på kriminalitet bland samhällsbärare ser ut ungefär så här:
Svenson skrev:
Okej med andra ord så är varända jäkel som gjort ett brott ohederliga ?
Typ, i vart fall. Det finns brott man kan behöva begå för att förhindra annat som kan vara värre - men, JA!
Det är generellt ohederligt att begå brott. Olagligt, dessutom.
Som medborgare önskar jag att du någon gång i livet kommer att förstå skillnaden.
Som motorcyklist önskar jag intensivt att du slutar köra motorcykel. Både egna och andras.
Du har skapat så mycket negativ publicitet som stänker över på oss riktiga motorcyklister, och dessutom lyckats misstänkliggöra roadracingen i landet med ditt försök med "tävlingsmotorcykel".
Som medmänniska önskar jag att du slutar indentifiera dig med din diagnos.
MDB skrotades som diagnos, DAMP är nu ytterst ifrågasatt. Var står vi med ADHD om 10 år?
Är det allt du är? Din diagnos?
Eller är du något mer? Någon som kan resa sig upp över bokstäverna och vara herre över sig själv?
Det är jävligt svårt att omdefinera sig själv när andra är så angelägna att placera folk i ett fack - och hålla dem kvar där. Ändå svårare blir det om man sitter nöjd med de etiketter andra klistrar på en.
Men det klart - det är enklast så.
Är du en kämpe? Skulle du klara att gå en match mot den svåraste av alla motståndare - dig själv?
Fundera på det. Fundera på om du tycker att du är värd att satsa på.
Jag kan lova dig att det finns massor av människor runt om dig som
inte tycker det.
Vore det inte skönt att täppa till truten på dem?
Din vackra insikt om hunden tyder på att du kan ha en smal, snårig passage tillbaka till den fungerande delen av samhället. Skulle du klara att ta dig fram längs den vägen?
Är du villig att ta lika bra hand om dig själv som om din hund?
Dags att börja vandra längs den stigen då. Alldeles oavsett hur det ligger till med den påkörda och avlidna tanten, så är redan misstanken om att man skulle vara inblandad i något sådant en sådan skam att alla som har någon självrespekt skulle göra det lappkast med sitt liv som krävs för att visa att man inte är den folk påstår man är.