Matte GC
There can be only one
Jaha.. Då satt man där igen. (återfall)
Hej på er.
Det här är första inlägget här på sporthoj från mig bara så ni vet.
Jag har med glädje läst alla kommentarer ifrån er gällande gamla hojar och har konstaterat att jag i af inte är ensam om att gilla dom.
Dom flesta modeller ni snackat om är cyklar som jag själv har minnen till ifrån 80 talet då jag härjade som mest då.
Jag började köra 1983 då jag tog kk men det satt inte riktig fart förrän 1986 och det året skulle jag nog fylla en hel tråd med själv från minnen som jag har.
Jag tänkte i af berätta lite om hur folk resonerade då när jag körde om vad som gällde och så..
1981 kom GSX 1100 och tillsammans med Kawa 1000 så rådde det inget snack om att dom var mest respektingivande vad det gällde styrka.
Gsx´en var i af enligt mitt tycke helt enkelt hemsk att köra vad det gällde väghållning och precis som flera redan påpekat så talade chassiet om för dig när det var dags att lugna ner sig i gasandet om man inte skulle bli wobblad av vägen.
Kawa 1000 har jag aldrig ägt nån så där ska jag inte uttala mig mer än att vad jag förstod så var dom i af inte speciellt bättre gällande väghållningen.
1982 kom Katanan och jag kommer ihåg när den presenterades i Bike och hur hela min kropp skrek att en sån ska jag bara ha.
Efter det har jag ägt fyra stycken och den är enligt mitt tycke det snyggaste som tillverkats.
Dom personliga reflektioner jag har gällande cykeln är att den i originalutförande var tråkig och det hände inte mycket när man vred på gasen men dom som var med vet vet att ett par "smottisar" och ett vance/hines megafon gjorde susen. I af så hade man sen inga problem att väcka hela kvarter om man var ute på natten och gasade.
Gsx-R har det också blivit ett par stycken. Närmare bestämt 4 stycken där också.
En rolig grej hag var med om med den sista var att jag vid ett nattligt äventyr för ett par år sen blev hånad och nästan utbuad av dom yngre förmågorna som tyckte att sånt där gammalt skrot har inget här att göra...
det var ganska kul att knäppa dom på näsan en efter en och visa att gammal är faktiskt äldst.
Att jag sen hade gömt en lustgas tub under sadeln var ju inget som man behövde tala om...
Jag kan berätta mycket mer om vad jag varit med om men kan spara lite också..
Nu sitter jag i af här igen och känner abstinensen rinner på igen..
Jag har span på ett Katanachassie (redan halvt ombyggt) och vet lite senare idag om jag blir ägare eller ej...
Blir jag det kommer jag bygga mig en Katana som kommer vara i exakt det utförande jag vill ha den.
Dvs: Gsx-R gaffel, enkelsving Gsx-R hjul och bromsar. Sen ska jag (vilket jag inte tror är omöjligt) spika i en Hayabusamotor i den. Efter det har jag sålt min sista cykel.
Hej på er.
Det här är första inlägget här på sporthoj från mig bara så ni vet.
Jag har med glädje läst alla kommentarer ifrån er gällande gamla hojar och har konstaterat att jag i af inte är ensam om att gilla dom.
Dom flesta modeller ni snackat om är cyklar som jag själv har minnen till ifrån 80 talet då jag härjade som mest då.
Jag började köra 1983 då jag tog kk men det satt inte riktig fart förrän 1986 och det året skulle jag nog fylla en hel tråd med själv från minnen som jag har.
Jag tänkte i af berätta lite om hur folk resonerade då när jag körde om vad som gällde och så..
1981 kom GSX 1100 och tillsammans med Kawa 1000 så rådde det inget snack om att dom var mest respektingivande vad det gällde styrka.
Gsx´en var i af enligt mitt tycke helt enkelt hemsk att köra vad det gällde väghållning och precis som flera redan påpekat så talade chassiet om för dig när det var dags att lugna ner sig i gasandet om man inte skulle bli wobblad av vägen.
Kawa 1000 har jag aldrig ägt nån så där ska jag inte uttala mig mer än att vad jag förstod så var dom i af inte speciellt bättre gällande väghållningen.
1982 kom Katanan och jag kommer ihåg när den presenterades i Bike och hur hela min kropp skrek att en sån ska jag bara ha.
Efter det har jag ägt fyra stycken och den är enligt mitt tycke det snyggaste som tillverkats.
Dom personliga reflektioner jag har gällande cykeln är att den i originalutförande var tråkig och det hände inte mycket när man vred på gasen men dom som var med vet vet att ett par "smottisar" och ett vance/hines megafon gjorde susen. I af så hade man sen inga problem att väcka hela kvarter om man var ute på natten och gasade.
Gsx-R har det också blivit ett par stycken. Närmare bestämt 4 stycken där också.
En rolig grej hag var med om med den sista var att jag vid ett nattligt äventyr för ett par år sen blev hånad och nästan utbuad av dom yngre förmågorna som tyckte att sånt där gammalt skrot har inget här att göra...
det var ganska kul att knäppa dom på näsan en efter en och visa att gammal är faktiskt äldst.
Att jag sen hade gömt en lustgas tub under sadeln var ju inget som man behövde tala om...
Jag kan berätta mycket mer om vad jag varit med om men kan spara lite också..
Nu sitter jag i af här igen och känner abstinensen rinner på igen..
Jag har span på ett Katanachassie (redan halvt ombyggt) och vet lite senare idag om jag blir ägare eller ej...
Blir jag det kommer jag bygga mig en Katana som kommer vara i exakt det utförande jag vill ha den.
Dvs: Gsx-R gaffel, enkelsving Gsx-R hjul och bromsar. Sen ska jag (vilket jag inte tror är omöjligt) spika i en Hayabusamotor i den. Efter det har jag sålt min sista cykel.