Niklasinorr skrev:Min brorsas första tunga hoj var en CB650 från -81.........QUOTE]
Nu behöver man väl inte ta upp den absolut sämsta skiten från 80-talet som exempel på hur hojarna var då?
Det måste väl finnas roligare exemplar från den tiden, kom inte RD350/500 då?
Hondas VF750/1000, Kawa GPZ900R, Honda VFR, Suzuki GSX (R) med mera.
Självklart inte i klass med dagens värstingar, men en cb650 har väl sin motsvarighet i kawasaki ER-5 eller nåt?
Pebl skrev:Niklasinorr skrev:Min brorsas första tunga hoj var en CB650 från -81.........QUOTE]
Nu behöver man väl inte ta upp den absolut sämsta skiten från 80-talet som exempel på hur hojarna var då?
Det måste väl finnas roligare exemplar från den tiden, kom inte RD350/500 då?
Hondas VF750/1000, Kawa GPZ900R, Honda VFR, Suzuki GSX (R) med mera.
Självklart inte i klass med dagens värstingar, men en cb650 har väl sin motsvarighet i kawasaki ER-5 eller nåt?
Ok, då provar jag igen då
Min sambos första hoj var en VF750 från -83, vi hämtade den i Piteå -94 och den var hemsk att köra, gungig fjädring, taskiga bromsar och sedermera VF:ens klassiska kamaxelproblem, den lät som en stenkross...men det var en snygg hoj
En polare hittade en -84:as VF1000 som bara hade gått ca 200 mil (detta var -95) snubben som hade haft den hade tappat den och blivit rädd, sen hade den stått orörd sen -84. Givetvis så hade soppan i förgasarna kristalliserat så den gick som ett arsel men efter rengöring gick den riktigt bra. Det var oerhört fränt att köra en ny -84 1995, den var inte alls svampig, den kändes ny men ändå gammal, en mycket märklig upplevelse
grym story.Niklasinorr skrev:Ok, då provar jag igen då
Min sambos första hoj var en VF750 från -83, vi hämtade den i Piteå -94 och den var hemsk att köra, gungig fjädring, taskiga bromsar och sedermera VF:ens klassiska kamaxelproblem, den lät som en stenkross...men det var en snygg hoj
En polare hittade en -84:as VF1000 som bara hade gått ca 200 mil (detta var -95) snubben som hade haft den hade tappat den och blivit rädd, sen hade den stått orörd sen -84. Givetvis så hade soppan i förgasarna kristalliserat så den gick som ett arsel men efter rengöring gick den riktigt bra. Det var oerhört fränt att köra en ny -84 1995, den var inte alls svampig, den kändes ny men ändå gammal, en mycket märklig upplevelse
Superbee skrev:Verkar dock vara svårt att hitta begagnade "raceaktiga, streetbikes" motorcyklar från årtalen 1980-1985, fanns det verkligen ingenting som var nära det förutom gsxr 1985?...
Ge mig tips på gammelbågar som är roliga att se på och att köra! obs ej nyare än 1985!
Jag saknar också äldre hojar, men det här är ett forum medPoacher skrev:Är det inga här som vill snacka om äldre hojar?
Jag menar då 80-tal och äldre.
Jag har förstått at folk mest dyrkar nya hojar här, men som det ser ut finns heller inga svenska forum för äldre maskiner?
Jag snackar gärna om dem iaf, vi behöver ju inte bli så gamla som 60-tal.
Är ni bara nybakade killar eller har ni ingen nostalgi alls?
Saknar detta på forumet.
RG 500.....Mmmmm min andra cykel. Tvåtakt har sin charm, det går aldrig att komma ifrån.Bikeboy500 skrev:Yamaha RD500 1984-85
Suzuki RG500 1985-86?
Honda NS400 1984?
Yamaha RD350LC 1983-??
Det var ju Suzuki GSXr som drog igång racemoppegrejen på allvar 1985, därför finns ju av naturliga skäl inte mycket att välja på innan det.
Bikeboy500 skrev:Yamaha RD500 1984-85
Suzuki RG500 1985-86?
Honda NS400 1984?
Yamaha RD350LC 1983-??
Det var ju Suzuki GSXr som drog igång racemoppegrejen på allvar 1985, därför finns ju av naturliga skäl inte mycket att välja på innan det.
värre än så, alla är 2t och som du gissar är alla utom RD350 ovanliga.Superbee skrev:men hur lätta är de o hitta på en skala?
sen så var ju majoriteten av de där 2 taktare, visst skittufft men tror inte en student har råd med nya lager o kolvar o cylindrar tyvärr
jaja tack för tipsen endå
Poacher skrev:Man kan inte snacka så, det som rulade då rulade helt enkelt.
Men ingen här var med då, det är uppenbart.
Qwerty skrev:Har en CB900f Boldór -82a i garaget. Har nästan kört hela sommaren på Hondan. Skit trevlig cykel som inte skrämmer skiten ur en varje gång man vrider på rullen. Skulle kunna åka europa runt på Hondan så trevlig är den.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |