80-talare!!...
Visst vill vi/jag/o förhoppningsvis andra prata såna hojar!!!
Jag vet inte om jag ens ska nämna vad jag åker...men just nyss läste jag att nån sa att naturligtvis så älskar man minnet men ställer undan såna hojar!!...
Visst börjar man bli gammal...men SÅ gammal är jag verligen inte...o det kommer att ta många år till innan jag ställer undan mina z1300
r...(har kört runt 3000 mill i sommar på mina)...
O var alltså med på den tiden CBX:erna o GSX:erna kom...o visst hade dom MASSOR av hästar på den tiden...(fast 20 mindre än z1300
rna vissrligen)...men INTE var dom i närheten av vridet o skojet i 1300
rna...faktiskt inte ens än i dag om jag får säga det själv...
Jag håller med om att visst har väghållningen utvecklats enormt...MEN tyvärr har motorerna bara blivit sämre o sämre...Alltså tråkigare o tråkigare...förutom det faktum att många i samma ålder som jag inte ens kan sitta på en modern hoj förutom Honda CB 1300 o Yama XJ 1300 o liknande...
Även om jag är gammal/stenålders idag....så har jag i alla fall provkört det mesta som har två hjul UTOM plastraketerna som jag inte får plats i/på...så har jag än i dag inte kört en hoj med skojigare motor än en gammal/ny z1300...
Hade en typ här i sommar som testade min hoj o som åkte Katana på strippen med en Marklundshoj i vanliga fall...o han hade aldrig nånsin varit med om detta vrid...som z1300:an hade....
Som tex GSX:en hade på -80-talet......Ehhumm..
Fasen...vet i nte vad jag ska säga mer...förurutom att som jag ser det o har varit med om/under åren...-80-tals hojar är för GRABBAR...små fjuniga 18-åringar köper moderna plastleksaker o kör utav fasen...medans vi andra har SKOJ!
Ha det!
Som sagt...Hoppas denna tråd fortsätter...