Älskar ni ert jobb?

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Och en annan funderar på VAD man skall jobba med? Industriell ekonom är synnerligt ett brett område. Men marknadsföring, miljö eller kanske logistik vore spännande.

Är det någon som har något gott att säga om att jobba som ingenjör för en komun? Har endast en kurs och exjobb kvar nu och börjar bli lite stressad över exjobbet som skall göras någonstans... Förslag?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Licenssvets och smide är fan fortfarande kul och utvecklande efter alla år!
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Byter arbetsgivare, men inte chef. Fortfarande lika kul :) Varje dag...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Licenssvets och smide är fan fortfarande kul och utvecklande efter alla år!
Har faktiskt funderat på om det skulle gå att finna någon svetskurs att gå. Men det verkar vara svårt att hitta något privat, de flesta Google känner till verkar endast riktade till företag. :/
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Svetsare blir man genom långtidsarbetslöshet, arbetsförmedlingen betalar kurserna.
Eller så gör man som jag och går en KY utbildning. Gick i Söderhamn.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Jobbade som skolbusschaufför tidigare.
Låter kanske inte asball, tyckte själv det var ganska trist i början, men det visade sig vara ett väldigt trivsamt arbete! Köra stora fordon, uppleva soluppgången ofta, arbeta med människor, snacka och skoja med ungarna, flirta med fröknarna, ja ni hör nästan inga nackdelar!!
Jodå, visst fanns det nackdelar, uruselt betalt, en hel del udda kollegor, kanske lite väl mycket av samma sak varje dag, mycket slitgöra också men jag kan ändå inte låta bli att sakna det lite grann emellanåt. :)
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Jobbar med mitt ena intresse som tur är. Datorer/IT.

Älskar jag mitt jobb? Nä.
Gillar jag mitt jobb? Ja, men det är inte allt i livet.

Kommer faktiskt byta arbetsgivare inom kort, då vet jag att jag kommer älska jobbet i ca 2 år sen kommer jag bara gilla det igen. (Hade gärna jobbat deltid om det varit möjligt men kulorna måste ju in...)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Har inte jobbat jättelänge med mitt jobb än, men ja, när jag är ledig så längtar jag tillbaka.. Förutom att behöva gå upp på mornarna då :gnissla
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Skola om mig till programmering efter att jag haft teknik intresse hela livet. Jobbat med detta i drygt två år nu och det roliga är att lösa komplexa problem varje dag.

Så varje arbetsdag blir att utmana sig själv , vilket är väldigt stimulerande för skallen.

Det är skönt och komma in flyt då kan timmarna bara rusa iväg. Det gäller dock att inte slukas in det totalt. Måste låta skallen vila lite.

Jobbat inom tillverknings industri och säkerhet och båda branscherna är väldigt ostimulerande jobb för hjärnan.

Kan tänka mig att andra klassiska ingenjörs yrken sätter hjärnan på test varje dag.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Pluggar produktdesign och älskar det! Visst, det är sjukt slitigt men så jävla skoj! Mör som satan efter att kört 80h/veckan i 3-4 veckor men det ger också resultat som är därefter. Just nu sommarjobbar jag på Systembolaget och det är för det mesta toppen. Ingen ångest på morgonen eller kvällen för den delen så jag ska verkligen inte klaga.

Förra sommaren jobbade jag inom äldrevården. Fy fan vilket skitjobb. Gamlingarna var inte problemet för det mesta utan den helt urusla arbetssituationen skapad av kommun/stat och chefer.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Ja! Jag älskar mitt jobb, men inte varje arbetsgivare och varje uppdrag...

I 20 år nu har jag designat och utvecklat IT-system och jag verkar aldrig tröttna! Senaste åren är det iOS-appar och SPA som gäller. Vem vet vad det blir om några år till... Ständig förändring! Alltid något nytt att lära sig! :tummenupp
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Älskar kan jag inte säga, men jag trivs jävligt bra, har haft fika i en timme snart och slösurfar på sporthoj så kan väl inte klaga.
Igår blev det tårta och grogg (för oss som inte skulle köra hem), så jag vet fan om jag inte älskar det lite trots allt...

Halvstor butik (tänk mini-ullared) och familjeföretag, är chefens son så kan göra lite vad jag vill sålänge jag fixar mina arbetsuppgifter, kör mest truck och snackar skit om dagarna med kollegorna.
Tror nog faktiskt jag älskar mitt jobb när allt kommer omkring :)
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Varken älskar eller gillar.
Men det finns räkningar som måste betalas och "dåliga" vanor att underhålla.
Men vad fan, det kunde vara värre!:)
Så länge jag slipper hålla på med något som ens avlägset har med eller kräver närvaro vid och/eller arbete/reparation av sanitetsinstallationer under drift så skall jag inte klaga allt för mycket...trasiga och stillastående är inte kul det heller...
Som alltid en fråga om vad man har för referenser...och tro mig det var inte vare sig kul eller särskilt välluktande. ::tungan
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Älskar inte mitt jobb, Dock jävligt tacksam att man kan försörja sig själv!
Titel: Testförare

Såvida det inte är permobiler eller dylikt har jag svårt att se hur ett sånt yrke inte är att älskas?
 

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Alingsås
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Ett bra arbete tycker jag nog att jag har men kan inte säga att jag är sprudlande glad när jag ska iväg till jobbet så nej jag älskar inte mitt arbete. Är fartygsmaskinist.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Älska är ett starkt ord som kanske inte förknippas med jobb då... Längtat att gå å jobba har hänt likväl dagar man inte alls vill jobba... Har jobbat me samma typ av jobb hela livet å trivs me de fortfarande.... Man kan nästan säga då att man älskar sitt jobb om man inte byt....:D
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top