Älvsjömässan!

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
bygge
Måste bara få fråga, är det bara jag (och mitt resesällskap) som tycker mässan i stockholm är långt underlägsen mässan när den är i götet?

Tyckte likadant 2007:/ betydligt skönare uplägg i göteborg..

tänkte bara höra hur ni tycker

(iofs är väl halva sporthoj stockholmare så det blir väl liiite opartiskt:p)

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
R1200GS
Igår stötte jag på ett gäng lantisar utanför spärren som försökte finna vägen till "Älvsjömässan". Den heter Stockholmsmässan och ingenting annat. :fakta Den ligger i Älvsjö i Södra Stockholm och är väl skyltad från pendeltågsstationen. :tummenupp

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Hoppas:censored att det är bra då vi har 60 mil dit på söndag. :yoparty

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
bygge
kan ha vart jag:tummenupp :arsele

jo men va fan det är ju massa cyklar man kan kolla på så dåligt blir det inte! men det är bättre i götet:rolleyes:

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Hoppas:censored att det är bra då vi har 60 mil dit på söndag. :yoparty

Själv sitter jag 2 kilometer från mässan, men ratar den då de jag känner som varit där ( med fribiljetter ) tyckte det sög och gick efter 45 min.

Hoppas verkligen du inte åker bara för mässan...

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Jaha, ska man skita i att åka 16 mil t.o.r då? Om det är så sugdåligt som flera menar på kanske det inte är ngn mening att dra dit imorgon.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Själv sitter jag 2 kilometer från mässan, men ratar den då de jag känner som varit där ( med fribiljetter ) tyckte det sög och gick efter 45 min.

Hoppas verkligen du inte åker bara för mässan...
Det här svider att säga, jag är inte den som har en hoj för att få tillhöra hojkollektivet, få gå på hojfester å åka på fikaturer. Men för mig är mässan inte bara att få glo på dom nya coola hojarna, det är lika mycket att träffa folk, klämma på lite prylar och undvika dom som vill putsa mina skor.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det jag tycker är mest ointressant på en hojmässa är alla nya hojar. Jag har aldrig ens varit spekulant på en ny hoj. Så om jag går på mässan blir det kanske 5% av innehållet som drar mig dit, tex att kolla på high performance motordelar eller om det finns utställda dragbikes eller andra hojbyggen i tex MCM:s eller liknande montrar, och sånt brukar det vara obefintlight av på hojmässan. Det är mest korv och ballonger, försäljare samt en massa könlösa nya hojar.

Så jag tror nog inte att jag går på mässan i år heller, är mer sugen på att meka med bilen och hojen i helgen.

Last edited:

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
Såååå illa var den väl inte!? Bara Ducatis utställning var ju värd en hel del. Självklart kan man ha annat viktigare för sig men om det finns tid att slå ihjäl så kan man väl göra sämre saker...

En sak som gjorde mig MYCKET nöjd med mitt nuvarande hojval var att jag fick chansen att prova samtliga japs sporthojar och det som slog mig då jag provsatt var att på duccarna så räcker det att krama lite med benen om tanken och så sitter man där, men på samtliga japsar var det betydligt större "glidmån" för benen. Kändes betydligt osäkrare och "lösare"...Enligt MIG!

Självklart var det coolt att kolla in en av Rossi:s hojar hos Yamaha...Nu kan jag åtminstonde säga att jag har tagit i samma gashandtag som han har gjort :banana

Så helt bortkastat är det inte....

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Det här svider att säga, jag är inte den som har en hoj för att få tillhöra hojkollektivet, få gå på hojfester å åka på fikaturer. Men för mig är mässan inte bara att få glo på dom nya coola hojarna, det är lika mycket att träffa folk, klämma på lite prylar och undvika dom som vill putsa mina skor.

Nej jag vet, du har hoj för att få hänga på sporthoj.com twentyfourseven och svara på samtliga inlägg i alla kategorier inom 2 minuter:D

I Jönköping fick jag ligga med en som ville putsa mina skor, mitt på dagen på hotellet mittemot. Så scanna av dem innan du spatserar vidare....:fyllisar

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Självklart var det coolt att kolla in en av Rossi:s hojar hos Yamaha...Nu kan jag åtminstonde säga att jag har tagit i samma gashandtag som han har gjort :banana

Så helt bortkastat är det inte....

Jag har sett rossi live :såjaponken

(sorry du bjöd på det) ;)

Sett bilder från mässan i andra trådar, mässan verkar mindre än tidigare år.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag har varit på två mässor, bägge i Älvsjö, och precis som Chronic säger om årets så tröttnade jag efter en halvtimme bägge gångerna. :(

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Nej jag vet, du har hoj för att få hänga på sporthoj.com twentyfourseven och svara på samtliga inlägg i alla kategorier inom 2 minuter:D
Exaktemundo :D

I Jönköping fick jag ligga med en som ville putsa mina skor, mitt på dagen på hotellet mittemot. Så scanna av dem innan du spatserar vidare....:fyllisar
Humm :va Det känns på något vis som att det är tur att jag har Polka redan :)

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Det är likadant med alla utställningar enl. mitt tycke..
Mitt företag har slutat ställa ut på ScanAutomatik / Tekniska Mässan när den läggs i sthlm.. både organisationen och besökarantalet har försämrats kraftigt i sthlm..

Jag tror att det mycket beror på att många kunder som kommer långväga ifrån i första hand väljer att gå på mässa i gbg av högst personliga skäl.. ett skäl kan vara att mässan i gbg ligger mitt i stan vilket gör att resan i sig blir enklare/roligare.. i sthlm är det alltid problem att ta sig in till stan om man vill supa ner sig med arbetspolarna efter utställningen.. för att inte tala om svårigheten att hitta bra centrala hotell..

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2