Älvsjömässan!

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
nån som vet om det finns nå visir till vettiga priser då??? man börjar ju bli lite avskräckt att åka :S men vill få tag på ett silver visir till min hjälm... marushin rs 1 .... hur är det på "handlaskysstaprylarfronten" ?

Roppilu

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2008
Hoj
Yamaha R6 2006
Jag tyckte mässan var hur grym som helst :)! gick runt där i 7 timmar och knappt tröttnat då :)! man är väll inte lika kräsen som andra här verkar det som haha . ducatis utställning är verkligen sevärd. 1098R gick inte av för hackor!

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
bygge
nej fasen jag gick runt där flera timmar idag och igår och älskar att gå och kolla på hojar, lacker och delar:) MEN! Det är f*n så mkt bättre mässa i göteborg:)

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Älvsjömässan... punkt slut! Nån nisse som satt upp fel skylt!

...mässan var okej, men håller med flera här, Göteborgsmässan är/var bättre, eller så kanske det är för att det blir en större grej för oss Stockholmare!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Märks att det är sämre tider.

Glesare än förra gången.

Frågan är vilka som inte ställer ut. BMW t.ex. har jag inget minne av.

BMW ställer ut. Rätt så stor monter, märkligt att du missade den. För lite racing, kanske därför?;)

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
bygge
, Göteborgsmässan är/var bättre, eller så kanske det är för att det blir en större grej för oss Stockholmare!

Fast jag bor ju mittemellan :va

äsch det är nog bättre i göteborg pga alla goa gubbar som besöker mässan:)

(inget illa menat mot alla stockisar :krama)

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Hypermotard 1100S
Klaga inte på mässan i den svenska hufvudstaden, ni skulle vatt på mc mässan i köpenhamn för ett par år sedan, Danmarks största mc mässa hette det, efter 10 min hade man gått 2 varv i hallen o tittat på bla begagnade 1100:eek:r från tidigt nittiotal, efter 15 min tänkte vi ta livet av oss men räddades av god dansk öl. Danskarna har kanske bättrat sig men det var det sämsta jag någonsin sett, tror det var 2004

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Själv sitter jag 2 kilometer från mässan, men ratar den då de jag känner som varit där ( med fribiljetter ) tyckte det sög och gick efter 45 min.

Hoppas verkligen du inte åker bara för mässan...

Du är som vanligt på med allt negativt du kan finna..:arsele Utan att egentligen veta.
Mässan var bättre än förväntat, de flesta var där.
Såg dock inte Bimota.
Rossis Hoj var Där. (nåt år gammal)
Alla nya hojar av de stora. (från Kina 650 till Boss 5,7 liter V10)
Kungar var kanske Ducce och KTM i stora hallen, och även "nya" V-Max var för många en stor sak.,
Var mycket Custom och HD, som kanske passar den publik som inte berörs av "finanskris" på samma sätt som många yngre.

Tips! Kolla grabbarna i moppemontern... Vilka byggen!! Sonen och hans kompis ställer en Blanksvart Gilera.
Finns även en sjukt snygg "dragbike" i grönt av en 14 årig kille, och ett gäng till fina moppar.

Själv sitter jag 2 kilometer från mässan, men ratar den då de jag känner som varit där ( med fribiljetter ) tyckte det sög och gick efter 45 min.

Hoppas verkligen du inte åker bara för mässan...

http://imageshack.us/

Bara dessa grabbar är värda 140 Kr.:tummenupp

Last edited:

BMWM3

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Honda 900F2 1981 - Husaberg 450 2011 -KTM superduke 2007
Tycker mässan var dålig som många andra, och så alla dessa fulla bönder !

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx-r 750
Jag tyckte mässan var sevärd... helt klart värd de 140 kr och restid som det blev.
Vissa av utställarnas saker tyckte jag var skit, men man kan ju inte gilla allt, men det fanns också mycket som var bra. Var där i ca 6,5 timmar och det kändes som ganska lagomt för min del.

Sen lyckades man ju med att fynda ett skinnställ, så nu måste jag banta om jag ska kunna andas när säsongen drar igång (alternativt hoppas på att skinn töjer ut sig lite när det används...) (Vissa motiveras av beach 2009, andra av mcsäsong 2009)

Men mässan var bra enligt mig, har dock inte varit på den i göteborg, så jag kan inte jämföra med den.

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2