Mässan var helt ok, KTM, Ducce och BMW hade hyggliga montrar - stora pluspoäng på torrbrytfaktorn.
Yamaha och Sukka får stora avdrag på sina literhojar på piedestal, trams...
Tillbehör, var det bara crosströjor, underliga smycken och skinnvästar med hopsnörning på sidorna?
/J
Touratech hade ju ena hörnet på BMW montern! Prydligt avskild med ett berg av "äventyrskataloger". I montern fanns bara en R1200R och en F800GS. "Resten" var BMW´s egna.Tyckte den höll bra klass, med tanke på finanskris.... Hittade däremot inte heller BMW montern? Touratech hade en massa BMW med de var ju alla blingade till max med packväskor och annat krafs...
Var på mässan idag, den var helt OK i mitt tycke!
Men smaken är ju som baken, delad =)
Men Jag kan hålla med om att det hade varit kul med lite prylar såsom det var förr i världen (3-4 år sen bara) med en massa balla jackor, dekalsatser, smidda fälgar, mm tillberhör av olika slag. av det finns det numer inte ett skit och det började bli dåligt med det redan förra året i götet.
Fan Jag vill ju komma hem med en harris-sving och en massa performaceprylar
Som nyfiken lantis måste jag fråga, va fasen är en skoputsarkärring
Ska på mässan imorn, tänkte bara höra om försäkringsbolagen finns representerade? Som student blir det ju mkt försäkringen (månadskostnaden) som styr hojvalet, och just nu begränsningen på körkortet.
Kort sagt tillhör du alltså tämligen ointressanta kundsegment i både båt- och hojsvängen...eller?Jag bara menade att jag inte ser det som konstigt att jag inte dras till motorcykelmässan fast jag är motorcykelintresserad. Jag är ju tex även träbåtsintresserad och lägger minst lika mycket tid och pengar på min båt. Det är ju samma där, båtmässan "Allt för sjön" har ju bara ca 5% innehåll som intresserar mig. Mässor är ju oftast till för båt, bil eller mc-konsumenter. Vilket ju är helt fair.
Skulle jag gått på mässan hade jag förmodligen gluttat i motospeeds monter om de hade ngn, samt tittat på ISR-lösningarna på Egelands hoj, ev byggen från MCM om de hade ngn monter, sen vet jag inte om jag kan komma på ngt mer. Så jag är inte bitter eller sur, jag ville bara säga att mitt ljumma intresse för mässan inte beror på ngt ljumt intresse för motorcyklar.
Kort sagt tillhör du alltså tämligen ointressanta kundsegment i både båt- och hojsvängen...eller?
Även om jag inte går i spinn över japanska liter-hojar så tycker jag nog att den
teknik som skymtar under plastlagren är hyffsat imponerande.
Hoj-relaterad passion kan faktiskt ta sig andra uttryck än snart sekelgammalt nordamerikanskt gjutjärn
i "personlig" förpackning.
Kom igen! Vidga vyerna för tusan
Traction control, kolfiberskivor, magnesium och big bang e i alla fall liite skoj, eller?
Ok, big bang e för all del standard i ett Milwaukee-baserat järn men det andra
är väl inte helt tekniskt ointressant?....
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|