Lokatobbe
Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Men ändå lägger jag ned ca 20 kkr på hojen båten och bilen varje år. Dvs ca 60 loppor per år i genomsnitt. De sista 2 åren har jag dock gjort ett undantag och lagt ned ca 150 loppor på hojen. Trots detta är jag alls ingen höginkomsttagare, jag är en ingenjör och Stig-Helmer-typ som går i gamla kläder och bor själv i min lilla etta.
Det skulle vara roligt att se en mässa där firmor som tex UCC, ISR, Tolles, Motorspeed, Roffes, S&S, Metmachex, JMC, Akront, Talon, Matte Bohlin,Topplocksverkstan, Proservice, URM-racing, Mectech, Markslunds MC-Express, Zippers, Pingel mfl ställde ut i en stor hall eller avdelning. Återförsäljare eller tillverkare spelar ingen roll.
Eftermarknadsbranschen samt kustomtillverkning tycker jag inte representeras så bra på europeiska mässor.
Titta bara på de svenska tittarsiffrorna på Discovery-program som tex "Boyds-garage", "A Bike is Born" och "Biker Buildoff" så ser man vad stort intresset med renovering och specialbyggen är även i Sverige.
I min värld betyder kustomtillverkning just det som många i likhet med mig gillar, dvs att bygga ngt som man tycker är bättre än original. I Sverige har ju dock uttrycket Custom förvanskats av smarta hojförsäljare till att gälla skumma glidarhojar som tex Suzuki Intruder. "Custom made" betyder ju att det är specialtillverkat, handgjort, ofta tex sk High Performance-delar.
Du har så rätt som ofta. Det skulle vara kul att se och dra mycket folk. Bara nya hojar gör kanske inte grejen för det stora antalet.