Älvsjömässan!

ThaCoola

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
-00 ZX9R
Jag tyckte att mässan var hyfsad iaf.... Jag tyckte att det inte fanns så mycket roligt att köpa till hojjen, trodde det skulle finnas mycket mer. Men massa skit a´la vilken marknad som helst fanns det gott om.
Höjdpunkten på mässan måste ju ha varit Ducati Desmosedici FYFAN vilken båge !!!
Jag blev även mycket positivt överaskad av Hondas blå,vit,röda Fireblade, om det ska bytas båge så kan det nog bli en sån.
Men som jag läste från någon föregående talare så var det alldeles för lite kvinnor som åmade sig på bågarna :tuttar.
Ser fram emot o prova på göterborg någon gång oxå.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Som sagt lantisar :D Du får gå bra långt om du ska åka T-banan till Mässan, antar att du menade pendeltåget :banana

Ja för alla ifrån Stockholm är juh så jävla fräna HAHA.

Tycker den där attityden störts bäst och vackrast är så jävla jobbig som "många" stockholmare har. Same same but diffrent usäkta om det blev fel pendeltåg menar jag juh HAHA :tummenupp

Mässan i Götet är helt klart mycket bättre Thats It.....:banana

///Micke

wainright

Wainright
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
ducati 999
Efter vart på en dålig mässan där ryktet gick innan mässan började att aprilia inte skulle va på plats, de va inte ensamma om att lysa med sin frånvaro tex benelli, husqvarna, mv agusta och ghrans!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Såvitt jag vet blir inte utställarna "tilldelade" en plats, dom betalar dyrt för dom. Fyrhjulingar är the shit nuförtiden, och följdaktligen kan och vill dom betala för en förstklassig placering.

Därmed inte sagt att jag inte håller med dig. :)

Nja, såvitt jag vet placerades 4-hjulingarna först i hallen för att de skulle få några besökare öht.

Hade de istället placerats längst ner skulle inte många ens gått förbi dom.
Man lyfter ju inte ens på ögonbrynet för dom där nuförtiden. Nytt för i år var att det inte fanns några (tramp-) cyklar. Inte som jag såg iaf.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Lyckas eller taskig planering?
De har vetat i över ett år vilka dagar mässan är på så med lite ansträngningar så borde nog fan det gått att fixa.
Vaddå planering?:)
Enligt uppgift så finns det exakt 2 (två) demo ex att tillgå och dragkampen är/var hård.
Itago förlorade....

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Någon som vet om någon annan Mc mässa eller utställning under 2009?
Har hört ryktats om något i Halmstad - någon som vet??

tuppel

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
Inte ens en cykel
Expressen

Coolt att Expressen lyckades hitta en Aprilia RSV4 på mässan.
Var det någon annan än reportern, Kenneth Larsson som såg den ?

Samma sak med Suzuki Gladius, någon som såg vart den stod ?

Så blir det när man inte ens orkar besöka de saker man skriver om....
Vilka dj*la bluffmakare Kvällsposten/Expressen är.
Ungefär som Alltommotor.se, påstår i två artiklar att Yamaha XJ6/XJ6 Diversion (radfyra på 600 kubik) har 125-kubiksmotor.

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Ninja
Jag tyckte den var rätt ok men saknade verkligen mer småprylar, jag hade också velat gå hem med något dyrt, flashigt tillbehör jag inte visste jag ville ha :hihi

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ungefär som Alltommotor.se, påstår i två artiklar att Yamaha XJ6/XJ6 Diversion (radfyra på 600 kubik) har 125-kubiksmotor.
Att XJ6:an är jämförbar med en 125:a är ju iofs inte långt från sanningen :D

Expressen har för övrigt passat på att redigera sin text i efterhand när folk uppmärksammade lögnen.

Orginalet såg ut så här:
Trots finanskris och accelererande lågkonjunktur så kommer en rad intressanta hojnyheter även 2009. Idag är sista dagen på hojmässan "På Två Hjul" i Stockholm. Här är våra favoriter på mässan.

Numera står det:
I helgen gick hojmässan "På Två Hjul" av stapeln i Stockholm.
Trots finanskris och accelererande lågkonjunktur så kommer en rad intressanta hojnyheter även 2009. Här är några av dem.

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Coolt att Expressen lyckades hitta en Aprilia RSV4 på mässan.
Var det någon annan än reportern, Kenneth Larsson som såg den ?

Samma sak med Suzuki Gladius, någon som såg vart den stod ?

Så blir det när man inte ens orkar besöka de saker man skriver om....
Vilka dj*la bluffmakare Kvällsposten/Expressen är.

Ännu roligare när man vet att Gladius inte kommer att tas in till Sverige överhuvudtaget. :D

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
I saw that one coming.. :rolleyes:

Nu vill inte jag ha XJ6 som förstahoj längre, fy fan för dig. :(
Jag rekomenderar en turbomatad Hayabusa som förstahoj, eventuellt fungerar ER-6 bra också.

Sen vad det gäller Expressen så hittade jag följande på Resume.se

"Reportern gjorde en förhandsartikel om vad man skulle kunna se på mässan ”På två hjul” som gick nu i helgen. Artikeln publicerades i tidningen den 17 januari.

Igår, söndag, valde Kvällspostens webb att lägga upp samma artikel. Då hade dock ingressen ändrats av motorsajtens redaktör. Ingressen avslutades med ”Idag är sista dagen på hojmässan ”På två hjul” i Stockholm. Här är våra favoriter på mässan.”
Texten fick läsare att tro att reportern besökt mässan. Men så var inte fallet.

– Det var en förhandsartikel som återpublicerades med uppdaterad ingress i helgen. Formuleringen blev kanske lite olycklig men vi påstår faktiskt inte att reportern varit på plats. Vi uttalar oss om cyklarna som var på mässan, säger Lars Mohlin, chefredaktör på Kvällsposten.

I första ingressen stod det tydligt att det handlade om nästa veckas MC-mässa. Expressen ändrade efter samtalet med Resume.se texten på sajten.

Den omtalade ”publikfavoriten” Suzuki Gladius kommer inte att släppas i Sverige."

"Formuleringen blev kanske lite olycklig"
Ja, det kan man säga, Expressen skrev ju inte sanningen.

"Vi uttalar oss om cyklarna som var på mässan, säger Lars Mohlin"
Det var ju lite grann det som var problemet. Aprilia RSV4 & Suzuki Gladius fanns inte på mässan.

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2