Älvsjömässan!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Var där i Fredags & hittade KNOGJÄRN som såldes som bältesspännen i ett av stånden i A hallen . Det var riktiga rejäla knogjärn som såldes som bältesspännen . Man hade satt på en ögla & ett litet stift så den skulle funka som ett bältesspänne . Ringde Polisen & gjorde en anmälan igår förmiddags . Är det någon som har sett något om detta . Montern som sålde dessa låg i A hallen längst in vid väggen & långt till höger dom sålde T-shirts keppsar & bältesspännen .

Muhahahahahahhaaha

Verkligen bra gjort!! hoppas de ringer upp dig och tar bild på dig och lägger upp i tidningen för att hedra dig för denna modiga insatts.

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
RD 350
t

Mycket muppigt har man läst här på senare år, men du tar faktiskt priset.

#1 GRATTIS:banana

Välkommen till min egna wall of shame, där du med ditt inlägg har en garanterad förstaplats i detta liv och kommande generationer.

Må mången förundras och skratta sig sönder & samman åt dig, o du sporthojs GARANTERAT största :1pajas :1pajas

Mannen som gav ÅTLÖJE ett ansikte COSMOZ "Fo real":yoparty

Det är kanske Suzukilovers storebror? :hihi

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Samma här, tunnelseende är farligt som motorcyklist.

Jag kan titta på en fint renoverad veterantraktor med beundran och intresse, även om jag inte själv sysslar med såna, samma sak med träbåtar, flygplan, ångmaskiner eller en LM-Ericsson 100 väljare till en telefonväxel...

Det är nog för såna som mig tekniska museeum finns....
:tummenupp haha, skönt att man inte är ensam. Min närmaste omgivning har givit upp
för länge se'n. Jag kan inte heller värja mig för teknisk skönhet.
Som sagt, kan var va faan som helst...är det klurigt, enkelt, tungt, lätt, starkt,
snabbt, gammalt, nytt, futuristiskt, antikt, komplicerat eller valfri kombination
av dessa...så nog faan är man där och dregglar:D

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Shit vad sågad man blev . Kan holla med om att det lät töntigt .
Tycker bara det finns tillräckligt med skit där ute & man behöver inte sälja sånt skit öppet på en hojmässa .

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sådärja! Det är alltid bra att hänga ut namn, i synnerhet sådana som inte är vidare anonyma.

Håller med i sak.

Fast jag tror det skulle vara rätt mycket trevligare här om folk inte kunde ha anonyma nick. Det är ju inte alla som i likhet med dig kan låta bli att vara otrevliga när de kan dölja sig i anonymitetens behagligt trygga töcken :D

Shit vad sågad man blev . Kan holla med om att det lät töntigt .
Tycker bara det finns tillräckligt med skit där ute & man behöver inte sälja sånt skit öppet på en hojmässa .

Det tycker inte jag heller. :tummenupp

Last edited:

MC Doktorn

Guest
BMW:s monter var bäst, snyggt informativt och kunnig personal.

HD hade den största i bästa amerikansk vulgo stil, Zlatans HD vikket skämt ...Hemska långgafflar

Töntiga then ever med alla HD nördar som går omkring med fransjackor och HD loggan på kepsen.

Vulcan riders bjöd på fika :tummenupp

Var va RR sverige igår ?? papunen, Nilsson,.svemo.

Jag åkte fyllebuss från E tuna 3 kisspauser på 11 mil ....

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vet inte det ja.. Betalar idag för min Fireblade -99, ca 8000kr hel/hel hos ett annat försäkringsbolag. Jag frågade Bilsport o Mc och den skulle hamna på 24,700kr endast trafikförsäkrad!!! :confused:

Rätt båge var det ja (du kanske missade det)...de tar inte in sporthojar med kåpor, men är av lagen tvingade att leverera minst trafik till alla som frågar, då lägger man sig på ett tokigt belopp på 25 för trafik...

Men det är ingen nyhet att åker man supersport har man inget att hämta hos Bilsport&MC? ;)

/J

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Funderar lite på vem mässan är till för egentligen.

I de flesta montrarna i C-hallen var det en del halv/helbakis utställare som antingen sotd och pratade med sina kollegor i deras egen monter eller med en konkurent/kollega från någon annan monter. Visst fanns det de som pratade med intresserade besökare också men de var inte i majoritet.
Är det för dom fyra dagars festande som är målet och kunderna får titta bäst dom vill? Eller är det att visa upp vad man har att komma med inför det nya mc-året?
För mig verkar det som de hellre festar än försöker sälja in sitt/sina produkter.

Sen är det A-hallen som till 90% ser ut som vilken jävla marknad som helst ute på vischan i landet. Det fattas bara att vild-hasse har en monter nästa år och säljer renkorv så är marknaden fullbordad.

När sen några av leverantörerna väljer att avstå från mässan då de anser at den inte ger dom tillräckligt tillbaka så kanske arrangören bör ta sig en funderare på att börja utveckla mässan och inte bara köra på som man alltid gjort.

Sen att mässan alltid är trevligare i Göteborg måste ju bero på att Göteborgare är trevligare än Stockholmare. :tungan

Smagatusk

Guest
Håller med i sak.

Fast jag tror det skulle vara rätt mycket trevligare här om folk inte kunde ha anonyma nick. Det är ju inte alla som i likhet med dig kan låta bli att vara otrevliga när de kan dölja sig i anonymitetens behagligt trygga töcken :D

Nu blir det lite OT, men ska vi hänga ut våra namn kan vi lika gärna slänga upp en bild med våra nunor också. Nicken säger ju ofta mer om oss än vad våra riktiga namn gör.

Back to topic igen så verkar det som att jag inte missade nå´t detta året? Och som nå´n före mig sa så kan man väl lägga mässan i det lite neutralare och trevliga Elmia.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu blir det lite OT, men ska vi hänga ut våra namn kan vi lika gärna slänga upp en bild med våra nunor också. Nicken säger ju ofta mer om oss än vad våra riktiga namn gör.

Back to topic igen så verkar det som att jag inte missade nå´t detta året? Och som nå´n före mig sa så kan man väl lägga mässan i det lite neutralare och trevliga Elmia.

Jopp, det har jag i mitt garage.

MC Doktorn

Guest
Funderar lite på vem mässan är till för egentligen.

När sen några av leverantörerna väljer att avstå från mässan då de anser at den inte ger dom tillräckligt tillbaka så kanske arrangören bör ta sig en funderare på att börja utveckla mässan och inte bara köra på som man alltid gjort.

Sen att mässan alltid är trevligare i Göteborg måste ju bero på att Göteborgare är trevligare än Stockholmare. :tungan

Vart tog Aprilia vägen ?

Göteborgare är inte trevligare dom pratar bara en annan dialekt :hihi

Jag tror den låga konjunkturen visade sig som mindre inspirerande Åf och många som saknades.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kan någon svara på varför man alltid stöter på berusade människor på mässan? Visst om man åker 30mil eller nåt men f*n de behöver väl inte vara nästan redlösa på mässan, det får de gärna var på väg hem!

Ifrån en person som hatar fulla människor samt alla dessa teamjackor, fransnissar, förståsigpåare & andra människor som förstör en mässa.

HenkeJ

MCverkstan i Kungsör
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
GSXR 750 -04
Rätt båge var det ja (du kanske missade det)...de tar inte in sporthojar med kåpor, men är av lagen tvingade att leverera minst trafik till alla som frågar, då lägger man sig på ett tokigt belopp på 25 för trafik...

Men det är ingen nyhet att åker man supersport har man inget att hämta hos Bilsport&MC? ;)

/J

Ja, sporthojjar ville dom tydligen inte ha.. Tycker deras namn är något som man förknippar med motorsport men men.. :arsele
Och så kommer helyllebolaget Trygg-Hansa och ger bästa (för mig iallafall) premien på en sporthoj.. I´t´s a strange world...

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag stod & klämde på en KTM 690 Motard, killen i montern kunde inte berätta vilken effekt den hade....det är väl det minsta man kan begära?!

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Vad gör en bra mässa?

Precis, vad har man för några förväntningar? Var där i dag och kan inta klaga. Det var ungefär som jag förväntade mig. Fast skulle vara kul att åka till Göteborg nästa gång.

Har sett i tråden att många tyckte det var dåligt att man ínte kunde provsitta nya R1an. Jag framförde synpunkten till Yamahas monterpersonal. Vet ni vad de berättade? R1an var en lånemotorcykel från Amsterdam.

Om det sedan kan motivera att ingen fick peta på hojen är en annan femma men i alla fall en förkalring!

Vad var åtets höjdpunkt? Jo, Valentino Rossis GP-hoj förstås! Fast måste erkänna att jag även dreglade lite på RC8an, Ducatis 848 och Triumphs 675a!

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
En skinnvästbeklädd herre, vindögd, rundfotad och prippsosande dyker givetvis på mej på mässan och frågar efter vägen till HD's monter. Ni ska också veta att han promenerar i riktning mot HD's monter och står ca: 10 meter från den vid tillfället.

Jisses vilket folk det fanns där :3freak Ytterligera någon av hans kusiner blev utslängd från mässan ca 11.00 pga fylla. Vad blir vitsen med mässbesöket?

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
bra mässa tycker jag , lite för lite med märkes produkter att köpa bara.

Letade tex länge och väl efter Jofama Safety grip utan lyckat resultat.

Sen kan jag aldrig förså det här med att man ska behöva betala för att gå och kolla på grejer som de vill sälja.:confused:

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO