Älvsjömässan!

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Precis, vad har man för några förväntningar? Var där i dag och kan inta klaga. Det var ungefär som jag förväntade mig. Fast skulle vara kul att åka till Göteborg nästa gång.

Har sett i tråden att många tyckte det var dåligt att man ínte kunde provsitta nya R1an. Jag framförde synpunkten till Yamahas monterpersonal. Vet ni vad de berättade? R1an var en lånemotorcykel från Amsterdam.

Om det sedan kan motivera att ingen fick peta på hojen är en annan femma men i alla fall en förkalring!

Vad var åtets höjdpunkt? Jo, Valentino Rossis GP-hoj förstås! Fast måste erkänna att jag även dreglade lite på RC8an, Ducatis 848 och Triumphs 675a!

Var där under fredagen, håller med WilleZL, mässan var helt OK. Victory var en av mässans utropstecken, tycker jag. Kul med lite nytt friskt blod med snygga hojar (förutom touringhojen...):tummenupp

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Vart tog Aprilia vägen ?

Göteborgare är inte trevligare dom pratar bara en annan dialekt :hihi

Jag tror den låga konjunkturen visade sig som mindre inspirerande Åf och många som saknades.

Aprilia var ett av företagen som tyckte att mässan inte ger något och valde därför att hoppa av.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Nån som fick en bild på min sons snygga hoj som han byggt om med grejer från Rizoma?
En ducce hypermotard? stod i a-hallen i mitten ungefär

http://www.rizoma.com/

Jajamen, jag stod och dregglade över blinkerserna från Rizoma som han hade monterat... riktigt snygg hoj! :tummenupp

Har Rizomas tailtidy lösning på Speedyn, så funderar starkt på deras blinkers, så förbannat dyra bara... 550:-st, dessutom lagt ned en förmögenhet på tailen redan, men kostar det så smakar det förmodar jag! :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ytterligera någon av hans kusiner blev utslängd från mässan ca 11.00 pga fylla. Vad blir vitsen med mässbesöket?

Här i Umeå arrangeras "Skogs-Nolia" en mässa där dom visar motorsågar och skogsmaskiner och... tja fler motorsågar och skogsmaskiner...

Till varje mässa vallfärdar folk som tycker om motorsågar och skogsmaskiner från hela landet, och på grund av närheten till finland, en hel del finnar.

En av finnarna blev full och slocknade redan på färjan över, men kompisarna bar ändå ner honom i bussen som skulle till skogsnolia, där fick han sova ruset av sig medans dom andra gick på mässan, men någon tyckte synd om honom som inte hade fått några jonssered nyckelringar och Stihl-pennor med sig hem, så dom hängde en mässpåse på hans plats i bussen.

Det var den killen som senare skröt om hur bra mässan hade varit...

Det är inte alltid mässan som är det bra med att åka på mässa!

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Jag tyckte den var ok!
har inte vart på den i götet i och för sig men den i huvudstaden funkade.
jag kan hålla med om kritiken att det är lite lite byggen och så och vad jag såg så var det väl "bara" MCM:s bågar där som fyllde den kvoten. jag hade velat se lite mera turbo än busaklubbens (som man inte kunde gå runt och kika närmare på) och AVA:s bygge.
Det var kul att få provsitta Duccen men jag blev besviken, kanske just för att varenda kotte hyllar allt dom tillverkar.
däremot så var RC8:an heeeelt klart mässpriset och den fårvånade mig totalt då den ser obekväm ut men var preciiiis vad jag skulle vilja ha. den bara måste jag provköra.

Jag stod & klämde på en KTM 690 Motard, killen i montern kunde inte berätta vilken effekt den hade....det är väl det minsta man kan begära?!

jamen eller hur och inte ens i broschyren kunde man utröna kraft och vrid för tex RC8:an. någon som vet uppgifterna :tummenupp

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jajamen, jag stod och dregglade över blinkerserna från Rizoma som han hade monterat... riktigt snygg hoj! :tummenupp

Har Rizomas tailtidy lösning på Speedyn, så funderar starkt på deras blinkers, så förbannat dyra bara... 550:-st, dessutom lagt ned en förmögenhet på tailen redan, men kostar det så smakar det förmodar jag! :gnissla

Får jag lite very special price så ska jag köpa handtagen och styrändarna till att börja med:tummenupp

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Hade trevligt på mässan, första jag var på så jag hade inga förväntningar. Undrar dock varför det första man möts av i hojhallen är fyrhjulingar och annat bjäfs, mässan heter väl ändå "på 2 hjul"? Hade varit bättre att gömma dem i ett hörn om de nu nödvändigtvis ska vara med och istället ge klubbarna och föreningarna den bättre platsen. Saknades som sagt en del märken och modeller och lite fler koncepthojar hade varit skoj. Prylhallen var lite för mycke outlet och krimskrams och kändes inte så spännande, hade velat gå å klämma på nya tuffa prylar men hittade inget. Trial och dödsryttare var däremot sevärt.

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1 -09
Jag har iof inte varit på de andra mässorna men jag tyckte den var bra. Hittade rätt mycket grejor. Dock inte några "gula genomskinliga CBR-handtag" som jag letade så in i helvete efter :galen
Trialtävlingen var kul att kolla på. Förutom när Mr. Anus med medföljande hundspann helt plötsligt ställer sig upp framför mig (första bänkraden).
-Ursäkta, kan ni sätta er ner igen?
-Nej, det här är ju en ståplatsläktare!
-Men alla andra sitter ju ner.
-Nej, det går inte!
:finger

Men i övrigt var det skitkul att hälsa på i bebyggelsen :)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Expressen

Coolt att Expressen lyckades hitta en Aprilia RSV4 på mässan.
Var det någon annan än reportern, Kenneth Larsson som såg den ?

Samma sak med Suzuki Gladius, någon som såg vart den stod ?

Så blir det när man inte ens orkar besöka de saker man skriver om....
Vilka dj*la bluffmakare Kvällsposten/Expressen är.

Bifogat

• Expressen_3.jpg
    Expressen_3.jpg
    224.4 KB · Visningar: 71
  • Expressen_4.jpg
    Expressen_4.jpg
    164.4 KB · Visningar: 76

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Honda klev upp några pinnhål hos mig tack vare mässan iaf. Den vit-röd-blåa CBR1000RR var en riktig höjdare.

Jag provsatt en av Yamaha's glidarhojar med fett styre, då klev det fram en riktig gammal skäggbuse, stirrade på mig och sen sa han:
"Du grabben, du skulle nog passa bättre på en HD."

:)

mutter

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Honda CBR900RR -98
hoh!

Expressen

Coolt att Expressen lyckades hitta en Aprilia RSV4 på mässan.
Var det någon annan än reportern, Kenneth Larsson som såg den ?

Samma sak med Suzuki Gladius, någon som såg vart den stod ?

Så blir det när man inte ens orkar besöka de saker man skriver om....
Vilka dj*la bluffmakare Kvällsposten/Expressen är.

Men å andra sidan skriver han inte uttryckligen att hojarna fanns på mässan. bara information om dem.

Bara de allra duktigaste lögnarna kan ljuga utan att ljuga. :arsele

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Hade trevligt på mässan, första jag var på så jag hade inga förväntningar. Undrar dock varför det första man möts av i hojhallen är fyrhjulingar och annat bjäfs, mässan heter väl ändå "på 2 hjul"? Hade varit bättre att gömma dem i ett hörn om de nu nödvändigtvis ska vara med och istället ge klubbarna och föreningarna den bättre platsen. Saknades som sagt en del märken och modeller och lite fler koncepthojar hade varit skoj. Prylhallen var lite för mycke outlet och krimskrams och kändes inte så spännande, hade velat gå å klämma på nya tuffa prylar men hittade inget. Trial och dödsryttare var däremot sevärt.

Såvitt jag vet blir inte utställarna "tilldelade" en plats, dom betalar dyrt för dom. Fyrhjulingar är the shit nuförtiden, och följdaktligen kan och vill dom betala för en förstklassig placering.

Därmed inte sagt att jag inte håller med dig. :)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår