Älvsjömässan!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Det jag tycker är mest ointressant på en hojmässa är alla nya hojar. Jag har aldrig ens varit spekulant på en ny hoj. Så om jag går på mässan blir det kanske 5% av innehållet som drar mig dit, tex att kolla på high performance motordelar eller om det finns utställda dragbikes eller andra hojbyggen i tex MCM:s eller liknande montrar, och sånt brukar det vara obefintlight av på hojmässan. Det är mest korv och ballonger, försäljare samt en massa könlösa nya hojar.

Så jag tror nog inte att jag går på mässan i år heller, är mer sugen på att meka med bilen och hojen i helgen.

E du inte lite väl ung för att vara så bitter...?? :D :D

Du har en point dock...det inte så att innovationsförmågan direkt slår undan benen på en i montrarna, mest ny(gammal) skåpmat, allt ser fanimej likadant ut iaf hos de stora tillverkarna. Enda ljusen i det jämngrå är KTM och BMW...inga favoritmärken men de visar iaf upp ett visst mått av mod och nytänkande genom sitt breddade modellprogram.

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Jag åkte till mässan vid 09.15 idag med några polare, gled runt o prova lite hjälma, kollade på hojar,tog EN öl. Utanför var det blaskregn o skit, innanför var det varmt o skönt med en jävla massa hojar o drömmar...
De va värt varje jävla krona.

min åsikt..

SpeedKing!

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
70-tals suzuki
Tyckte den höll bra klass, med tanke på finanskris.... Hittade däremot inte heller BMW montern? Touratech hade en massa BMW med de var ju alla blingade till max med packväskor och annat krafs...

Bäst på mässan: Rossis hoj
Sämst på mässan: Zlatans HD :näsblod :arsele :va

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Hittade du inte bmw montern ?? =) Gick väl inte missa den !? Om minnet inte sviker mig låg den mittemot KTMs monter....

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
var på mässan idag.
Den var väll okey. Synd att fine aprilia var där med en rsv4.
Även synd att man inte fick provsitta nya r1 och gixxer 1000

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Allt är smidigare när man är på mässan i götet. Brukar bo på ghotia så man kan ta hissen ner och sen när man är nöjd ta hissen upp till Heaven 23 och äta räkmacka och ta ett par öl.

I Stockholm ligger juh mässhallen helt off och man måste krångla med t-bana om man vill bo i stan för att sedan gå ut på kvällen. Sen tycker jag personligen att Svenska mässan håller bra mycket högre klass än älvsjö...

GÖTEBORG RULES............:tummenupp

///Micke

Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Thruxton -04
Är rättså nöjd med fredagens mässbesök,dock förlite babes ! :tuttar
Plåtade dock en blond brutta på en fyrhjuling !:gnissla :tuttar :gnissla :tummenupp

Hittade dock inte Moto gussi,fanns dom där eller har jag dålig syn ? :va

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ducati 1098S special
Även synd att man inte fick provsitta nya r1 och gixxer 1000

Synd? Förbannat pinsamt är snarare sanningen då den redan förevisats på ett ex antal mässor runt om i Europa där man minsann fått provsitta och klämma på dem.

enda behållningen var rossis vinnarhoj

Hade nog tyvärr inte en skruv gemensamt med den sk vinnarhojen som Rossi vann VM på då den tex inte ens har något innehåll i motorn.

Last edited:

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Jag tyckte det mässan var okej, många tillverkare var där och ställde ut.
Det såldes även en hel del kläder och skydd.

Enda minus var dräggen som var med i vissa mc-klubbar som gick muckade med en random kille vid HD-montern.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
E du inte lite väl ung för att vara så bitter...?? :D :D

Du har en point dock...det inte så att innovationsförmågan direkt slår undan benen på en i montrarna, mest ny(gammal) skåpmat, allt ser fanimej likadant ut iaf hos de stora tillverkarna. Enda ljusen i det jämngrå är KTM och BMW...inga favoritmärken men de visar iaf upp ett visst mått av mod och nytänkande genom sitt breddade modellprogram.

:D Jag bara menade att jag inte ser det som konstigt att jag inte dras till motorcykelmässan fast jag är motorcykelintresserad. Jag är ju tex även träbåtsintresserad och lägger minst lika mycket tid och pengar på min båt. Det är ju samma där, båtmässan "Allt för sjön" har ju bara ca 5% innehåll som intresserar mig. Mässor är ju oftast till för båt, bil eller mc-konsumenter. Vilket ju är helt fair.

Skulle jag gått på mässan hade jag förmodligen gluttat i motospeeds monter om de hade ngn, samt tittat på ISR-lösningarna på Egelands hoj, ev byggen från MCM om de hade ngn monter, sen vet jag inte om jag kan komma på ngt mer. Så jag är inte bitter eller sur, jag ville bara säga att mitt ljumma intresse för mässan inte beror på ngt ljumt intresse för motorcyklar.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Äh, vafan Djüwrg det finns ju hela avdelningar för dig med fransbrallor och dreamcatchers med polarhundmotiv:hihi

Men Jag kan hålla med om att det hade varit kul med lite prylar såsom det var förr i världen (3-4 år sen bara) med en massa balla jackor, dekalsatser, smidda fälgar, mm tillberhör av olika slag. av det finns det numer inte ett skit och det började bli dåligt med det redan förra året i götet.

Fan Jag vill ju komma hem med en harris-sving och en massa performaceprylar Jag inte visste att Jag ville ha och en ångest över den lätta blånkan!

Precis! :fakta

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Allt är smidigare när man är på mässan i götet. Brukar bo på ghotia så man kan ta hissen ner och sen när man är nöjd ta hissen upp till Heaven 23 och äta räkmacka och ta ett par öl.

I Stockholm ligger juh mässhallen helt off och man måste krångla med t-bana om man vill bo i stan för att sedan gå ut på kvällen. Sen tycker jag personligen att Svenska mässan håller bra mycket högre klass än älvsjö...

GÖTEBORG RULES............:tummenupp

///Micke

Som sagt lantisar :D Du får gå bra långt om du ska åka T-banan till Mässan, antar att du menade pendeltåget :banana

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Är rättså nöjd med fredagens mässbesök,dock förlite babes ! :tuttar
Plåtade dock en blond brutta på en fyrhjuling !:gnissla :tuttar :gnissla :tummenupp

Hittade dock inte Moto gussi,fanns dom där eller har jag dålig syn ? :va

Motoguzzi och aprilia har samma importör, som tydligen valde att inte närvara:(

Och mässan i göteborg brukar vara mycket bättre! Önskar att den var där varje år...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
C-hallen med alla hojjar : Kanon :tummenupp
A-hallen med alla sletna handlare som krängde frans-jackor : White trash!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Mässan var helt ok, KTM, Ducce och BMW hade hyggliga montrar - stora pluspoäng på torrbrytfaktorn.
Yamaha och Sukka får stora avdrag på sina literhojar på piedestal, trams...

Tillbehör, var det bara crosströjor, underliga smycken och skinnvästar med hopsnörning på sidorna? :D

Vart kränger man en njure, RC8R skulle göra sig bra i mitt garage...

/J

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...