Älvsjömässan!

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Själv sitter jag 2 kilometer från mässan, men ratar den då de jag känner som varit där ( med fribiljetter ) tyckte det sög och gick efter 45 min.

Hoppas verkligen du inte åker bara för mässan...

Vadå, man brukar väl ändå gå upp vid 3.30 på morgonen en söndag ? *ler*

Skämt å sido så skall jag passa på att jobba på vårt stockholmskontor när jag ändå är uppe. Men mina kompisar kör hem efter mässans slut på söndag eftermiddag.

Skåne = det nya norrland :yoparty

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
i sthlm är det alltid problem att ta sig in till stan om man vill supa ner sig med arbetspolarna efter utställningen.. för att inte tala om svårigheten att hitta bra centrala hotell..

Älvsjö station ligger en minut från mässan, och pendel tar 6 minuter till centralen.

Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med "bra centrala hotell"?

Det är allt vi har ju??

Menar du att de är fullbokade så beror det på att det är huvudstaden och det krävs lite framförhållning bara..

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
mässan sög elefantbajs, enda behållningen var rossis vinnarhoj, resten var quads o harleyprylar + skoputsarkärringar, vi gick efter 2 timmar!!

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Märks att det är sämre tider.

Glesare än förra gången.

Frågan är vilka som inte ställer ut. BMW t.ex. har jag inget minne av.

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Igår stötte jag på ett gäng lantisar utanför spärren som försökte finna vägen till "Älvsjömässan". Den heter Stockholmsmässan och ingenting annat. :fakta Den ligger i Älvsjö i Södra Stockholm och är väl skyltad från pendeltågsstationen. :tummenupp

:stop Men det vet väl alla att den heter Älvsjömässan, har alltid gjort och kommer alltid att göra! Det finns väl inte en enda Stockholmare som kallar Älvsjömässan för Stockholmsmässan? :fakta :stop

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
åhh.. :/ jag som ska dit imorgon, men enligt alla så låter det inte som något att se fram emot..

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Fan va alla klagar, är det bara jag som tycker att det är kul att kika på hojar :va
Självklart inte vilket skräp som helst, men jag skulle kunna åka dit bara för
ducatis streetfighter och några custombyggen, även om jag inte har råd att
köpa någon av dem. Men att drömma är gratis, måste hålla mig till gammelhojar
(studenthojar), i fem år framåt iallafall.

Tur för mig att det blir första mc-mässan, då lär det ju bara bli bättre sen hehe

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Igår stötte jag på ett gäng lantisar utanför spärren som försökte finna vägen till "Älvsjömässan". Den heter Stockholmsmässan och ingenting annat. :fakta Den ligger i Älvsjö i Södra Stockholm och är väl skyltad från pendeltågsstationen. :tummenupp

någon gång i tiden måste den ha heta älvsjömässan för det säger jag och många andra än idag, bättre säga älvsjömässa så hamnar man på rätt ställe och inte ex. i sollentuna pga någon blandar ihop det

Frågan är vilka som inte ställer ut. BMW t.ex. har jag inget minne av.

haha, BMW syntes bra men Yamaha såg jag inte till, någon postade en bild på yamaha men det måste vara från tidigare år :rolleyes:

Last edited:

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Jag, svärfar och en polare åkte 70 mil sammanlagt idag. Hade jag vetat att mässan sög så hårt hade jag lätt åkt 35 mil åt andra hållet för att se om det fanns nått kul där istället... :mad:
Roligt att titta på hojar, men det övriga utbudet var inget att ha alls.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det jag tycker är mest ointressant på en hojmässa är alla nya hojar. Jag har aldrig ens varit spekulant på en ny hoj. Så om jag går på mässan blir det kanske 5% av innehållet som drar mig dit, tex att kolla på high performance motordelar eller om det finns utställda dragbikes eller andra hojbyggen i tex MCM:s eller liknande montrar, och sånt brukar det vara obefintlight av på hojmässan. Det är mest korv och ballonger, försäljare samt en massa könlösa nya hojar.

Äh, vafan Djüwrg det finns ju hela avdelningar för dig med fransbrallor och dreamcatchers med polarhundmotiv:hihi

Men Jag kan hålla med om att det hade varit kul med lite prylar såsom det var förr i världen (3-4 år sen bara) med en massa balla jackor, dekalsatser, smidda fälgar, mm tillberhör av olika slag. av det finns det numer inte ett skit och det började bli dåligt med det redan förra året i götet.

Fan Jag vill ju komma hem med en harris-sving och en massa performaceprylar Jag inte visste att Jag ville ha och en ångest över den lätta blånkan!

:stop Men det vet väl alla att den heter Älvsjömässan, har alltid gjort och kommer alltid att göra! Det finns väl inte en enda Stockholmare som kallar Älvsjömässan för Stockholmsmässan? :fakta :stop

Men det var ju utsoknes förmågor som letade efter mässan.

Last edited:

Iza

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2007
Hoj
2006, Kawasaki, ZX6R
MC-Mässa Halmstad

Det är nog bättre att åka till mc-mässan i Halmstad, 20-22/2-09.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är nog bättre att åka till mc-mässan i Halmstad, 20-22/2-09.

Eller den fantastiska MC-mässan i Umeå, som består i att alla handlare har öppet lite extra (man får alltså åka runt mellan dom själv) och utanför någon handlare kan man köpa korv och hamburgare, utanför någon annan handlare står en skäggig gubbe med reflexväst och försöker värva medlemmar till en förening...

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2