rfb skrev:2218197Låste bakhjulet?
Inte för att gnälla, men vilka använder bakbromsen, speciellt när man kör lite hårdare?
Riossi använder bakbromsen när han ställer upp hojen in för böjarna
rfb skrev:2218197Låste bakhjulet?
Inte för att gnälla, men vilka använder bakbromsen, speciellt när man kör lite hårdare?
79Andreas skrev:2218221Varför är det ett kors på en av bilderna?
Någon dödsolycka där tidigare eller?
Chii skrev:2218162det där lär du komma ihåg och vara tacksam för resten av livet, mitt tips är att om du ska fortsätta köra hojj, lån en o far ut och åk, annars blir du rädd
Och Hayden gör det inte. Han leder förövrigt motogp. Det är helt olika från person till person om hur man använder bakbromsen. Jag använder den aldrig när jag kör hårdare, ibland om man ska stanna för rött ljus i stadskörning kanske jag bromsar bak istället för fram lika hårt.ducc skrev:2218303Riossi använder bakbromsen när han ställer upp hojen in för böjarna
Att använda båda bromsarna rätt är en konst som oftast måste tränas in ganska flitigt.. att panika och slå på båda i en sån situation är lätt hänt för vem som helst.rfb skrev:2218264Ne, inte så begåvat att använda fram vid nerlägg heller, bara att jag aldrig använder bak vilket gör att inte ens vid "panik" så är man där och petar...
Förståeligt, frågade bara för det verkar vara ovanligt att den används...
Biifer skrev:2218387Och Hayden gör det inte. Han leder förövrigt motogp. Det är helt olika från person till person om hur man använder bakbromsen. Jag använder den aldrig när jag kör hårdare, ibland om man ska stanna för rött ljus i stadskörning kanske jag bromsar bak istället för fram lika hårt.
Yes, och nypa för hårt där fram är ju inte att tänka på....Nienna skrev:2218396Att använda båda bromsarna rätt är en konst som oftast måste tränas in ganska flitigt.. att panika och slå på båda i en sån situation är lätt hänt för vem som helst.
Det är inte en "supermotard" sladd han gör då? D.v.s växlar ner och styr sladden med kopplingen?ducc skrev:2218406Rossi har vunnit ALLT och han använder bakbromsen
Jag kan varmt rekommendera SMCs broms och kurvkurs. Där lär du dig att gasa hade hjälpt bättre än att bromsa.gixxer300 skrev:2218407Yes, och nypa för hårt där fram är ju inte att tänka på....
Biifer skrev:2218387Och Hayden gör det inte. Han leder förövrigt motogp.
Ok, nu är det bara delad ledning.EasyRider skrev:2218429Nähä, det gör han inte.
inte bara han,, utan alla andra "riktiga"förare också, men det finns ju värstingar här på SH som har läst i tidningar att man inte ska använda bakbromsen vid aktiv körningducc skrev:2218303Riossi använder bakbromsen när han ställer upp hojen in för böjarna
Biturbo skrev:2218156Tur det gick bra!!
Du är vare sig första eller sista som kört av i den kuvan..
Fö: kallas den för tranformatorkurvan..
RoLLER skrev:2218484Jaoe... eller Generatorböjen, eller dödskurvan.
Man ska inte hålla så mycket mer än 110 där.
Så här ser kurvan ut från en onboardkamera
UltraMarine skrev:2218515Kanske dags att lägga till "dont try this at home" till dina filmer...
Kanske dags att provköra dödsvägen fast med min tur blir jag väl överkörd av nån båt...
ducc skrev:2218303Riossi använder bakbromsen när han ställer upp hojen in för böjarna
Biifer skrev:2218414Det är inte en "supermotard" sladd han gör då? D.v.s växlar ner och styr sladden med kopplingen?
UltraMarine skrev:2218515Kanske dags att provköra dödsvägen fast med min tur blir jag väl överkörd av nån båt...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|