Ännu en heldag på anderstorp den 21 augusti!

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
verkligen synd att plånboken va tom det skulle ha vart nästa helg då hade jag kunna piska slut på ett par däck till :tungan

hoppas på en heldag till innan säsongen är slut :4skrika

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Erat upplägg med att köra på Anderstorp ställer ju de andra banorna/arrangörerna i skuggan.

Grym dag återigen :Bugar :Bugar .

Lite förhoppningsvis konkret kritik bara :

Vissa instruktörer kan behöva ett visst mått av instruktioner.....

Lite tydligare info angående den sista delen av dagen, den så kallade s***t-t******n, vilka den var till för och vilka som fick vara med.. :rolleyes:

Längtar till nästa heldag arrangerad av er...

//Peter

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Froven skrev:
Erat upplägg med att köra på Anderstorp ställer ju de andra banorna/arrangörerna i skuggan.

Grym dag återigen :Bugar :Bugar .

Lite förhoppningsvis konkret kritik bara :

Vissa instruktörer kan behöva ett visst mått av instruktioner.....

Lite tydligare info angående den sista delen av dagen, den så kallade s***t-t******n, vilka den var till för och vilka som fick vara med.. :rolleyes:

Längtar till nästa heldag arrangerad av er...

//Peter
Instruktörerna har fått instruktionerna nu, dom kommer att skärpa sej till nästa gång :tummenupp

Heldagar kommer det förmodligen inga fler denna säsong, isåfall kommer det upp här på forumet, däremot kanske vi kör en kvällskörning i slutet av september om det är bra väder.

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Nr:18 skrev:
Instruktörerna har fått instruktionerna nu, dom kommer att skärpa sej till nästa gång :tummenupp

Heldagar kommer det förmodligen inga fler denna säsong, isåfall kommer det upp här på forumet, däremot kanske vi kör en kvällskörning i slutet av september om det är bra väder.

Jag tror att det finns underlag för fler heldagar i år. Det är ca två månader kvar innan hojarna ställs in för vintern. Vad jag vet så är det endast två heldagar på Knutstorp som återstår av årets bankörningskalender.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Jocke K skrev:
Jag tror att det finns underlag för fler heldagar i år. Det är ca två månader kvar innan hojarna ställs in för vintern. Vad jag vet så är det endast två heldagar på Knutstorp som återstår av årets bankörningskalender.
Underlaget finns, men inte bantid. Banan är hårt bokad i höst.

sandstream

Guest
Vilken bana :banana
Variationen med lååååång raka, två lite kortare, lååååånga kurvor och några knixigare kändes helt perfekt!

Att köra 30 minuter och vila 30 var kanon! :tummenupp

Men jag har aldrig varit på en bandag där folk kört av så ofta.
Tycker att arrangören borde ha skickat ut instruktörerna och att ingen skulle ha fått köra om dem efter de inledande avåkningarna.
De kunde sedan ha ökat tempot succesivt för att släppa fritt när folk lärt sig hitta runt ordentligt.

Körde totalt 6 st 30 minuters pass och det var bara det sista som avlöpte utan någon avåkning.
I de andra 5 passen var det minst 2 avåkningar per gång.

Sen undrar jag om licensåkarna har stelopererat vänsterhanden?
De flesta jag såg la sig visserligen till vänster som man skulle men handen kom inte uppe förrän de kom in i högern in mot depån, om ens då.
Många, inklusive mig själv, ser ju dem som föredömen så de borde föregå med gott exempel när de delar pass med oss gatåkare.
Så jäkla jobbigt är det faktiskt inte.

Stort tack till Nr:18 och hans gäng, jag kommer garanterat fler gånger :)

P.s Lägger ut en liten film snart med några varv d.s

MC Doktorn

Guest
Anderstorp är definitivt en rolig och säker bana och jag gillar den skarpt.

vart 3,5 timmars effektiv körning och impad av killen med pareser i benen som körde R1 :tummenupp.

Det klotades friskt och hoppas alla klarade sig bra.

Hur kommer det sig att oförsäkrade och försäkrade blandades i snabb grupp dvs gathojar och race åkare?? vad säger fb om det eller gäller inga försäkringar i den gruppen.

Tack för en toppendag , kommer igen :tummenupp

//Martin//

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
2ono skrev:
Anderstorp är definitivt en rolig och säker bana och jag gillar den skarpt.

vart 3,5 timmars effektiv körning och impad av killen med pareser i benen som körde R1 :tummenupp.

Det klotades friskt och hoppas alla klarade sig bra.

Hur kommer det sig att oförsäkrade och försäkrade blandades i snabb grupp dvs gathojar och race åkare?? vad säger fb om det eller gäller inga försäkringar i den gruppen.

Tack för en toppendag , kommer igen :tummenupp

//Martin//

Antalet utryckningar med skamkärran var inte så stort, 12 utryckningar men ingen ambulansfärd är väl OK? Av de 12 var majoriteten licenshojar, endast 2-3 var gathojar. Totalt var vi 120 st som körde.

Killen med R1 som är handikappanpassad kommer nästa säsong med en ny handikappanpassad Suzuki GSXR 1000 K5! Han vet hur man kör hoj :banana

sandstream

Guest
2ono skrev:
Det undrar jag också lite så här i efterhand :va

sandstream

Guest
Nu finns det en liten film från dagen här!
(Klicka på länken Anderstorp)

Filmat med kamera placerad under toppkåpan.

sandstream

Guest
flugan skrev:
Vad har du för utrustning att filma med?
En 480-linjers hjälmkamera (bulletcam, pennkamera eller vad man vill kalla det) kopplad till en vanlig DV-kamera på tanken (en Panasonic NV-GS250, ganska ny och dyr).
t-rex skrev:
Ahhh, jag måste ha mer effekt. Kan man inte jacka en kolv eller nåt?
Första banan jag haft nytta av alla effekt.
Kul att blåsa förbi licensförarnas 600:eek:r :D
(inte lika kul när de bromsar sig förbi så man känner sig helt talanglös...)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping