Ännu en som blir av med körkortet..

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Felix skrev:
Brott och straff skall korelera, straffet skall motsvara brottet, om brottet är att drabbas av psykos och straffet är rejält med misshandel av polisaspiranter anser jag att det är fel,
Psykos? Det handlade om en påtänd hojtjuv som gick bärsärkargång mot poliserna som först kommer till platsen. Batongslagen som utdelades var inget "straff", det var en metod för att få honom att sluta agera påtänd hojtjuv som vill boxas med alla omkring honom.

Sverige är fin-fint :hej
Jepp, det tycker jag också, särskilt med det här vädret.

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
jag säger som en kompis sa i helgen: "ta de riktiga bovarna istället".. han menade att polisen inte ska hålla på o jaga oss hela tiden o se snett på oss bara för att de flesta av oss kör 90 på en lokal 70-raka..

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Felix skrev:
Instämmer till 110%. Det är de yrrkeskriminella som kostar samhället otroligt mycket pengar. kan man förhindra folk att bli kriminella är det otroligt bra. Närpoliser ser förhoppningsvis till att ungdomar som börjar halka fel snabbt blir uppmärksammade

Visst fan känns det som att blå jagar fel snubbar som oftast?! Det finns en hög med galningar, tjuvar och annat löst pattrask där ute och så jagar de stackars oss som betalt så mycket i försäkringar mm för att köra fort :( Jag körde i går en sväng och "råkade" slanga och naturligtvis såg en snut mig. De dårarna körde över " rödljus i full smäcka slalomade mellan folk för att komma i fatt. Jag svängde in och spelade dum vilket inte är så svårt för mig. (ganske naturligt faktiskt) Han hojtade att jag kunde bli av med KK!! Det visste inte jag :eek:

Han lungnades lite och gav mig en varning men han köpte inte att MC stegrades ofrivilligt, han hade hört mig växla :rodnar påstod att den ursäkten var lite tunn med ett leende på läppen. En go gubbe syns jeg. Men varför jaga mig egentligen? På det viset dessutom!! Jag lovar att det den tiden köptes ****r, begicks stölder etc bara 100m från platsen jag torskade på. (ingen torsk då jag bara varnades :tummenupp )

För övrigt tycker jag inte att Polis mannen själv gör fel men systemet vårt. Dessutom verkar det finnas mycket gott om moral kärringar :zpy Tur att jag har kompisar som gillar att köra sin hoj och inte predikar hela tiden. i kväll är det mc onsdag här i oslo 200 mc träffas varje vecka. Tror ni polisen vet detta? Jo, men vad ska de göra om det kommer 20 st i 200? Vem ska de ta om alla delar på sig?

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Min TRX gick sönder
Re: Re: Re: Ännu en som blir av med körkortet..

T509 skrev:
Vadå har du inte fattat att det är förbjudet att stå där eller vill du bevisa att du är rik!!!

Vet att det är förbjudet
Är inte rik

Men det är jävligt att ha bil där jag bor, mkt ont om P-platser.
Jag kommer ofta hem från jobb vid 18.00 - 18.30 tiden och då är det nästintill omöjligt att hitta en P-plats. Jag budgeterar med 3 st böter á 300 Kr/månad. Ibland blir det fler, ibland blir det färre :(

Jag budgeterar med böter och jag accepterar när jag får dem.

Likaväl som kommunen bugeterar med böterna. Det går inte att ändra och göra fler lagliga parkeringsplatser. Kommunen måste ha in pengarna. Alternativet skulle då vara att höja skatten för att klara budget, men det skulle skapa fler protester som skulle vara svårare att hantera än spridda skrik från felparkerare som"får skylla sig själv"

Och det är inte p-vaktens fel, det är hennes jobb att bötfälla felparkerare, precis som det är trafikpolisens jobb att bötfälla de som bryter mot lagen i trafiken (för att återknyta till trådens huvudämne)

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Re: Re: Re: Re: Ännu en som blir av med körkortet..

Ben Pool skrev:
Vet att det är förbjudet
Är inte rik

Men det är jävligt att ha bil där jag bor, mkt ont om P-platser.
Jag kommer ofta hem från jobb vid 18.00 - 18.30 tiden och då är det nästintill omöjligt att hitta en P-plats. Jag budgeterar med 3 st böter á 300 Kr/månad. Ibland blir det fler, ibland blir det färre :(

Jag budgeterar med böter och jag accepterar när jag får dem.

Likaväl som kommunen bugeterar med böterna. Det går inte att ändra och göra fler lagliga parkeringsplatser. Kommunen måste ha in pengarna. Alternativet skulle då vara att höja skatten för att klara budget, men det skulle skapa fler protester som skulle vara svårare att hantera än spridda skrik från felparkerare som"får skylla sig själv"

Och det är inte p-vaktens fel, det är hennes jobb att bötfälla felparkerare, precis som det är trafikpolisens jobb att bötfälla de som bryter mot lagen i trafiken (för att återknyta till trådens huvudämne)

Förstår ditt dilemma men förstår inte linken mellan att inte parkera lagligt dvs stå stilla och att köra för fort. Dessutom så är detta en mc sajt där existerar väl inga parkerings bekymmer eller? P böter får man oftast för att det finns företag som livnär sig på detta, det är på ett sätt ok. Menar om jag drev det bolaget skulle du ha böter varje dag ;)

Men poliserna bötfäler och jagar oss av andra anledningar vilket jag kan förstå men kan vi inte bruka våra skattemedel på brottsligheten istället. Massor av grövre busar som går fria. Fäll en riktig skattebuse så kanske det finansierar alla intäkter på oss mc åkare på en hel sommar? Ok inne i stan där polisen kan fylla fler funktioner men i en buske på landet :confused: känns som lite overkill tycker jag att ödsla tid och pengar på det sättet. Kanske är det jag som är fel ute :rolleyes:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Pappsen skrev:
Visst fan känns det som att blå jagar fel snubbar som oftast?! Det finns en hög med galningar, tjuvar och annat löst pattrask där ute och så jagar de stackars oss som betalt så mycket i försäkringar mm för att köra fort
<snip>
Det dödas och skadas allvarligt 500-600 personer i trafiken varje år. Alltså jagar dom helt rätt snubbar.

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ugluk skrev:
Det dödas och skadas allvarligt 500-600 personer i trafiken varje år. Alltså jagar dom helt rätt snubbar.
Kan du bryta ner de DATA du presenterar till meningsfull INFORMATION med relevans för diskussionen?

Ugluk, du har en framtid som politiker. ;)

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Min TRX gick sönder
Re: Re: Re: Re: Re: Ännu en som blir av med körkortet..

Pappsen skrev:
Förstår ditt dilemma men förstår inte linken mellan att inte parkera lagligt dvs stå stilla och att köra för fort.

Kopplingen är att om man bryter mot lagen (felparkerar eller kör för fort) får man stå för det och kan inte klaga/gnälla på trafikpolisen som sätter dit dig. De gör sitt jobb!!

Pappsen skrev:
Dessutom så är detta en mc sajt där existerar väl inga parkerings bekymmer eller?

Jo, samma som för bil. Har fått en del böter på hojen också :(

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Ugluk skrev:

Det är ju en fullständig skitsiffra sett på antal fordon i trafik, för övrigt så är det alkohol och/eller narkotika inblandat i de flesta av dessa fall.
Hur många R åkare kör på fyllan :eek:

Som sagt av Bingo, kan dessa siffror brytas ner, pratade men en gosse som hade hand om utredningar av dödsolyckor på RV-40. 1 elr 2 fall där var osäkra av ca 10, resten var fylla och/eller narkotikapåverkade förare... :öl

TLR-Johan

Hojlös :(
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tidigare Suzuki TL1000R. Vill ha en 748:a!
Re: Re: Ännu en som blir av med körkortet..

Ben Pool skrev:
Varför det??

Det är inte deras fel att du bröt på lagen (körde för fort)
Det är däremot deras jobb att sätta dit folk som gör det

Sen kan man ha åsikter om satt hastighetsbegränsning, men trots det kan man inte skita i det och göra som man själv vill, om man inte är beredd att ta konsekvenserna.

Inget personligt mot dig, jag blir bara så trött på alla som gnäller på polisen när de blir av med kortet....

Hahahahahaha... jag älskar alla dessa moralkärringar som försöker spela över. Klart som fan att du också blivit förbannad om du blivit fast på en motsvarande väg för en motsvarande överträdelse. Har man bara en liten aning om hur och med vad polisen motiverar sina hastighetskontroller med så är det klart som spad att de inte ska stå på ett sådant ställe som ovan sporthojsmedlem blev fast på.
ROFLOL!!!! :crash

TLR-Johan

Hojlös :(
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tidigare Suzuki TL1000R. Vill ha en 748:a!
Teddy skrev:
Även jag är sedan länge trött på snutgnället. Skjut inte budbäraren. Om man ogillar regler ska man bli politiker och driva igenom förändringar.

Hahahahaha 2. Vad är det som får dig att tro att Polisen agerar felfritt?? Upplys mig!!
Varför kan det inte lika gärna vara inkompetenta, motivationslösa och allmänt sura poliser som inte fått på länge som skrockar lite inbördes om hur skoj det skulle vara att sätta fast annars hederliga skattebetalare?? Bestämmer sig ställa sig där garanterad utdelning i mäng sker o skiter fullständigt i politikernas visioner??
Jag säger inte att det är så men att plumpa ur sig något sådant Teddy är ju befängt. :whip

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Bingo skrev:
Kan du bryta ner de DATA du presenterar till meningsfull INFORMATION med relevans för diskussionen?

Ugluk, du har en framtid som politiker. ;)
Nä. Jag är bara lite lack på att alla bagatelliserar trafikens offer, när jag löper betydligt större risk att bli påkörd än att bli offer för ett våldsbrott.
Förresten tänkte jag ta över efter Tone Tingsgård ;) , hon borde väl ha gått i pension för länge sen? :1pajas

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 1000 k7
Ugluk skrev:
Nä. Jag är bara lite lack på att alla bagatelliserar trafikens offer, när jag löper betydligt större risk att bli påkörd än att bli offer för ett våldsbrott.
Förresten tänkte jag ta över efter Tone Tingsgård ;) , hon borde väl ha gått i pension för länge sen? :1pajas

du är ju bara sur för att du blev av med kortet du ska ju vara glad att dom tog det visst är det så

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Min TRX gick sönder
Re: Re: Re: Ännu en som blir av med körkortet..

TLR-Johan skrev:
Hahahahahaha... jag älskar alla dessa moralkärringar som försöker spela över. Klart som fan att du också blivit förbannad om du blivit fast på en motsvarande väg för en motsvarande överträdelse. Har man bara en liten aning om hur och med vad polisen motiverar sina hastighetskontroller med så är det klart som spad att de inte ska stå på ett sådant ställe som ovan sporthojsmedlem blev fast på.
ROFLOL!!!! :crash

Polisen motiverar säkert sina hastighetskontroller med att de har som arbetsuppgift att upprätthålla lagen i landet. Och hastighetsbegränsningen är lagstadgad. Så givetvis ska de stå på ett sådant ställe som ovan sporthojsmedlem blev fast på, även den hastighetsbegränsningen ska följas, eller??

Moralkärring, jag??
Nä, jag bryter också mot lagen ibland. Men jag är medveten om riskerna och är därför beredd att stå för det och ta mitt straff (i mitt fall böter eftersom jag felparkerar väldigt ofta)
Men jag anser att det är fel att skylla på polisen i fråga när man förlorar sitt körkort och en näve stålar för att man medvetet brutit mot lagen (hastighetsbestämmelsen)

isak

Guest
Det inträffade på alnön (nån som frågade var det hände)

Nån som sa att det var vansinnigt att köra 100 på en 50 väg.. ska man bedöma vilken hastighet som är lämplig på en sträcka ska man kolla på vägen istället för skylten.. vägen utanför där jag bor just nu är en 90 väg, den är full med hål, kurvor, skymda utfarter.. enligt mig är det vansinnigt att köra 80 på den med en långtradare(de flesta kör nog 110).. men inte olagligt. DET är vad som får mig att vilja trycka tröjan.. Säger inte att jag tänker göra det, det är snarare något jag vill få sagt med att jag känner för att göra det.

..Jag tror på en värld utan poliser. Det finns ett klart samband mellan höga bestraffningar och fler brott.. kolla på vilket annat land som helst.

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
hmm, sen när har sverige hårda bestraffningar, när folk som mördar, våldtar sina döttrar när dom har hiv, nästan slår ihjäl folk får typ 3 månaders fängelse om nått alls, samt om du skyller på nån annan så går du helt fri ......
Läste bland annat i metro att 60% av dom som är dömda till fängelse går fria i dagsläget pga platsbrist.
Finns det ingen plats så finns det kulor och sprutor för dom som begått grövre brott, skulle lösa platsbristen.
Tror folk skulle tänka efter mer om det infördes och kanske brotten skulle minska.(skulle iaf bli av med många idioter.)
Kommer säkerligen få höra att alla människor är lika mycket värda osv nu, men utför man ett brott så ska man också ta sitt straff, och straffen i sverige är i nuläget inget straff.

Sen håller jag faktiskt med om att hastighetsbegränsningen är för låg, dock så tycker jag den är för låg på så gott som alla sveriges vägar.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
isak skrev:
Det inträffade på alnön (nån som frågade var det hände)
..Jag tror på en värld utan poliser. Det finns ett klart samband mellan höga bestraffningar och fler brott.. kolla på vilket annat land som helst.

Har du nåt land att jämföra med?

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Den här diskussionen är ju jävligt fånig. Vänta bara tills ni mister körkortet plus lfår några tusen i böter, då blir det mindre skitsnack tror jag. Finns det allvarligt någon här som INTE kört 100 på 50-väg någon gång? (Frågan är väl om det finns någon som INTE kört 200 på 50-väg NÅGON gång?)

Just då står dom där och lasrar just på dig sen blir det föreläsning av en knappt räknekunnig om krockvåld och annan skit, sen tar dom lappen av dig. Sedan att en fullastad långtradare får köra nästan lika fort som en liten MC, då glömmer vi bort det här med krockvåld en stund.

OK, regler är regler så det är ju rätt meningslöst att argumentera emot det. Men ibland tycker man ju att det skulle finnas lite mer resurser som förhindrar att kvinnor blir våldtagna i svarttaxis och lite färre laserpistoler, men det är ju en naiv tanke. Tror det kallas prioritering och används inom många andra delar av vårt samhälle...

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Ericsson skrev:
Den här diskussionen är ju jävligt fånig. Vänta bara tills ni mister körkortet plus lfår några tusen i böter, då blir det mindre skitsnack tror jag.
<snip>
Ok. Jag är utan körkort pga av hastighetsöverträdelse, fick 1800 i böter och tycker fortfarande att polisens trafikövervakning borde utökas. :hej
Däremot kan jag hålla med xxblackbird om att hastighetssänkning och kontroll har blivit en fixering för nollvisionsförespråkare när attityd och nykterhet är så viktiga och förbisedda.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Hej alla glada!
Så här ser jag på saken med poliser.En kort förklaring som egentligen skulle behöva 10 a4 sidor.
Polisen i sverige måste ju tyvärr som alla andra myndigheter försörja sigsjälva så gott dom kan samt ta fast så många som möjligt sådet ser bra ut,just därför ställer sig dom på en fin motorvägsavfart strax efter det blivit 70 och bötfäller alla som rullar där och därmed kanske rullar en bit på 70 sträckan i 90 eller så.Men utanför endel skolor där lilla lisa riskerar att bli ihjälkörd men bara 3 bilar per dag kör för fort står dom ej för då tjänar dom ej pengar o får ju bara fast 3 på en dag istället för 33.lite så är det tyvärr och det är tragiskt.
Sen personligen skulle jag hellre se högre böter än körkortsåterkallelse för dom flesta fortkörningar kanske olika straff beroende på vart man kör för fort kan vara nåt?(bara en tanke)men har man inte råd får man väl lämna ifrån sig lappen.Kanske vore nåt att snegla lite på finnarna där (det här får jag skit för garanterat) dom har ju högre böter ju högre inkomst du har.
Se när vår käre vänsterledare var olaglig o fick ca1500kr i böter,det måste ju svida som fan när man har 80-90000kr i månaden före skatt eller hur?*ler* Inte konstigt att politiker inte tar ansvar.
Nä nu ska jag sussa o drömma om bågar hoppas jag.

Gonatt....

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...