Ännu ett "hedersmord"... Fy fan..

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
Nu är det väl trots allt du som konstant envisats med att påpeka sambandet mellan stavning och trovärdighet?! Om du nu inte var så svart eller vit i ditt tänkande undrar jag varför du lägger ner så mycket tid på att kommentera min stavning = trovärdighet?

Sakta i backarna nu...

Eftersom du (och många andra) gärna viftar med fördomsflaggan och brunmålar varje kritiker till svensk flykting och invandringspolitik, i syfte att på så sätt försöka skambelägga och tysta kritikerna. Ja då polariserar du och avhumanifierar du dina åsiktsmotståndare. Samma taktik används av terrorister.

På andra skalan finns nackskottsförespråkarna, med urusel stavning (nakkskåttvåldtäckt mfl).

Det tycks dock vara helt i sin ordning att klanka på deras stavning och göra kopplingen felstavning=fucko=idioter.

Ja så till den milda grad att man har deras felstavningar som ett stående mantra, i nedgörande syfte.

När du då inte ens kan stava rätt själv till ordet "fördomar", vad kan du då förvänta dig för trovärdighet??
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:
Eftersom du (och många andra) gärna viftar med fördomsflaggan och brunmålar varje kritiker till svensk flykting och invandringspolitik, i syfte att på så sätt försöka skambelägga och tysta kritikerna.
Jag har ingen ambition att försöka skambelägga eller brunmåla någon som är kritisk mot invandringspolitiken... Jag har själv mycket kvar att önska där. När du däremot börjar länka in sidor som hyllar hitler, talar om judefrågan m.m. så drar jag mig däremot inte från att ifrågasätta din agenda...

ah17 skrev:
På andra skalan finns nackskottsförespråkarna, med urusel stavning (nakkskåttvåldtäckt mfl).
Det tycks dock vara helt i sin ordning att klanka på deras stavning och göra kopplingen felstavning=fucko=idioter.
Min definition av nackskåtsfuckon begränsar sig knappast till stavning och har egentligen inget alls med stavning att göra även om det ibland är symptomatiskt... begreppet "nakcskåt" är snarare ett i raden av ord som fått en egen innebörd på SH tillsammans med ketting och valfett...

....vad det gäller nakCsKåTsfuckona så handlar det om deras totala ovilja att debattera eller diskutera. Deras engagemang sträcker sig till ett meddelande som oftast inte innehåller mer än 2-3 budskapp ur följande lista:

1. ut med packet
2. NakCsKåt
:kulspruta
3. kommunistpacksdjävel!
4. Vart är Sverige på väg? :huvet :kocko :mad:
5. Fan, vi borde samla ihop ett gäng å Pryla honom!
6. Snutdjävel/grisen är/var blåsta
7. GR är kung

....så... plocka själv ihop 2-3 favoriter ur denna meny så har du ett äkta "NakCsKåtsfucko-inlägg". Lika viktigt är att därefter inte göra några fler inlägg i debatten!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
ah17 skrev:
Okej vad bra. Lite hederlig svensk konsensus.

I Danmark har man ju dragit ner byxorna på det mångkulturella projektet och diskuterar tämligen öppet konsekvenserna av massinvandringen. Politiker, från övriga europa, åker dit för att ta del av de goda exempel som skärpta lagar inneburit. I norge hymlar man inte heller och Framskrittspartiet (kritiskt mot gissa vad?) är Norges näst största parti.

Hur ser du på debatten hos våra grannar? Jag definierar den som fri.


Jag har ju redan skrivit vad jag anser vara fri debatt och inte. I Danmark och Norge råder lika fri eller ofri debatt som här.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
ah17 skrev:
Du jag tror han önskar sig mer pengar.

Mer pengar eller "resurser" är den vanligaste lösningen.

Jag är faktiskt inte så säker på det i det här fallet, ibland kommer han med en skräll. :)
Jag blir jättebesviken om han kräver fler pingisbord till förorten. :mad:
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Markus skrev:
Fru Taliban dikterar villkoren för vad som får sägas och vad som inte får sägas i liberal anda, jo jag tackar ja. :rofl

Ja i san liberal anda är det märkligt. F-n, jag har försökt argumentera för att artikeln skulle vara rimlig men det är svårt! Han borde i viket fall få uttala sig som privatperson, kanske inte som polis.
 

urf

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Beijing
Hoj
SPS med extra senap och en H*nda CRM 250
ah17 skrev:
Sakta i backarna nu...

Eftersom du (och många andra) gärna viftar med fördomsflaggan och brunmålar varje kritiker till svensk flykting och invandringspolitik, i syfte att på så sätt försöka skambelägga och tysta kritikerna. Ja då polariserar du och avhumanifierar du dina åsiktsmotståndare. Samma taktik används av terrorister.

På andra skalan finns nackskottsförespråkarna, med urusel stavning (nakkskåttvåldtäckt mfl).

Det tycks dock vara helt i sin ordning att klanka på deras stavning och göra kopplingen felstavning=fucko=idioter.

Ja så till den milda grad att man har deras felstavningar som ett stående mantra, i nedgörande syfte.

När du då inte ens kan stava rätt själv till ordet "fördomar", vad kan du då förvänta dig för trovärdighet??


Err... ett litet fel smog sig visst in dar - du glomde visst bindestrecket. "flykting- och invandringspolitik" ska det vara.

Ja, jag ar medveten om att prickarna saknas i mitt inlagg. Maste vara ett virus.

Markus skrev:
Du är inte vänster och du är inte förnuftig :rofl , då finns det bara den grå massan liberal kvar. Grattis, det är den mest intetsägande politiska inriktningen och den går att forma till vad som helst partipolitiskt. Lika luddigt som demokrat ungefär.

Den här tråden regerar. :yoparty

Forstar inte vad du syftar pa med den "gra massan av liberaler". Tycker knappt det finns nagra liberaler alls i Sverige. Daremot verkar det finnas en storre brun massa (66,4%). Och nej - Folkpartiet ar inte liberala oavsett vad deras representanter pastar.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
urf skrev:
Tycker knappt det finns nagra liberaler alls i Sverige.

Det beror ju på vad man menar med liberaler. Det finns ju oerhört många som på något sätt kan sorteras in ett liberalt fack, alltifrån socialliberaler till nyliberaler.

Men jag förstår precis vilken typ av liberaler du menar och håller med om att de är väldigt lätträknade.
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Chris Ash skrev:
Jag har ju redan skrivit vad jag anser vara fri debatt och inte. I Danmark och Norge råder lika fri eller ofri debatt som här.

Fri debatt i Finland iaf:

"- Visst, det har varit gott om sexualbrott med utlänningar inblandade den senaste tiden, säger kriminalkommissarie Markku Stenberg vid våldsroteln.
- Utan att gå in på detaljer kan man nog säga att de varit många. Det är ett kallt faktum, säger Stenberg.

"
Hufvudstadsbladet

http://www.hbl.fi/cgi-bin/mediaweb?...del=ajuttusivu.html&Story=03798168.txt#toppen
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
ah17 skrev:
Fri debatt i Finland iaf:

"- Visst, det har varit gott om sexualbrott med utlänningar inblandade den senaste tiden, säger kriminalkommissarie Markku Stenberg vid våldsroteln.
- Utan att gå in på detaljer kan man nog säga att de varit många. Det är ett kallt faktum, säger Stenberg.

"
Hufvudstadsbladet

http://www.hbl.fi/cgi-bin/mediaweb?...del=ajuttusivu.html&Story=03798168.txt#toppen
Så fri debatt betyder egentligen bara att dina åskter förs fram??
Jag har själv bott i Norge ett par år och du vet helt klart inte mycket om hur debatten förs där! Att dem har Carl I Hagen som använder statistik på ett otroligt manipulativt sätt, men som iofs passar dina syften, är givetivs fritt om man med det begreppet anser frihet att "tolka" sanningen. hantycker t.ex. att Norge kanklara av ca 3000 invandrare om året. Bra eller hur...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
bonny skrev:
Bra eller hur...

Han presenterar i alla fall en siffra - bra eller dålig - det är mer än vad någon etablerad svensk politiker klarat av. Tror de inte folk undrar eller?

Finns det ingen som säger emot Hagen i Norge då? i så fall har de inget bra klimat där heller.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Markus skrev:
Han presenterar i alla fall en siffra - bra eller dålig - det är mer än vad någon etablerad svensk politiker klarat av. Tror de inte folk undrar eller?

Finns det ingen som säger emot Hagen i Norge då? i så fall har de inget bra klimat där heller.
Visst är det en bra siffra! Speciellt om man tänker på att ca 3500-3800 normänn gifter sig med en utänning varje år! Dem har tydligen ett liknande problem i Danmark varför en del dansk/svensak par tvingas bo på vår sida Sundet.
Finns givetvis folk som säger emot men eftersom invandrarfientligheten är mer utbedd i Norge så är det ju politiker som gör det alltför intensivt, speciellt när det är så jämnt mellan blocken.
Dessutom är det lite grand så att det knappast hjälper att säga emot eftersom folk hör det dem vill höra och rationaliserar bort det som inte passar med ens egna önsknignar om hur världen skall vara. Detta sista gäller givetvis mig också!! Trots allt tror jag att det är mer känslor än kunskap som styr en debatt om invandring.
Två andra reflektioner från Norge: ca 20 % röstar på Carl i Hagen, som helt klart är en skicklig politiker (om det nu är en komplimang eller inte är jag osäker på!). Det lite roliga är att vid valanalysen efter valet för två år sedan visade det sig att det var mindre än 2% av akademikerna som stöttade honom. :banana troligen p.g.a. den mindre fria debatten bland dem!
vidare ett av hans knep är att säga att det kommer ca 16000 invandrare varje år till Norge, vilket är sant. För att i nästa mening, där han då pekar på något mer eller mindre allvarligt problem med invandringen, bytat ut ordet invandrare mot ex muslimer. Vilket får okritiska personer att tro att det är 16000 muslimer, vilket är LÅNGT från sanningen! Fast han ljuger ju inte...
Otroligt effektivt sätt att få personer att dra de slutsatser men önskar och ändå hålla dörren öppen för "Det har jag inte sagt!" Politikens konst.
De största grupperna till Norge är engelsmän, svenskar och danskar, generellt med god utbildning så invadringen är inte en belastning för Norge eftersom de har ett för begränsat utbildnignssystem för att förse landet med kvalificerat utbildat folk. Plus at de flesta kyparna är svenskar tydligen. Tusan att de utnyttjar oss för sin egen slöhet. Trots det så har man alltså en starkt negativ syn på invadring. Fast normänn är ju ett konstigt folk. :pannkyss
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
bonny skrev:
Trots allt tror jag att det är mer känslor än kunskap som styr en debatt om invandring.

I sådana fall är vi så pass okänsliga i sverige att vi struntat helt i debatten. Eller är det tvärtom? :va

Varför är det så jobbigt för dig att Carl I Hagen säger att han inte vill ha invandring i samma utsträckning som idag? Ger det inte mångfald om man inte bara får tycka vad man vill, utan även säga det?

För övrigt är det faktiskt lite tjatigt att du går in i diskussion efter diskussion och pepprar med - visserligen intressanta - åsikter och sedan drar dig ur direkt.

Du har alltså lämnat obesvarade frågor i både hedersmordsdebatten och i trygghetsdebatten om du undrar vad jag menar.
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
bonny skrev:
Trots allt tror jag att det är mer känslor än kunskap som styr en debatt om invandring.
Men är det inte fakta att invandrare är väldigt överrepresenterade i brottsstatistik????
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top