ÄNTLIGEN! Banåka på Anderstorp!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Undrar jag också?? Ev som jag tidigare frågade om man kan dela upp en dagskörning till enbart kvällskörning?
:va

Hur menar du? En heldag är dagtid, en kvällskörning är 17-20.

Ska snacka med chefen om det blir fler kvällsträningar, det har varit ganska klent intresse. Besked kommer i veckan.

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
då var man anmäld o laddad inför den 28:e

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Ny heldag tillagd, den 4/8. Jag har den 5/8 också, men är det lönt att lägga ut bokning för den? 2 dagar på vardagstid är kanske för mycket?

bikerr

Ny medlem
Gick med
27 May 2008
Hoj
07 YAMAHA R1
Hur menar du? En heldag är dagtid, en kvällskörning är 17-20.

Ska snacka med chefen om det blir fler kvällsträningar, det har varit ganska klent intresse. Besked kommer i veckan.

Kan väl vara en bra ide att, på heldagskörningar även låta oss gatåkare som inte har råd med en hel dags körning åka som på kvällåkning. Dvs att ha heldagsåkningarna som vanligt men även ha en anmälan uppe för de som vill åka kvällsåkning istället. Det blir garanterat fler då. Jag kan säga att jag o mina polare kommer garanterat åka på varje kvällsåkning men däremot inte en enda heldagsåkning. Det är för mycket pengar. 1200 för åkning och 3800 för nya däck ( jaja, kan köpa beggade däck, men vem vill ha det?) Däremot kan man ju köra två ggr med samma däck om man åker på kvällsåkning = mycket roligare. Jag tror det är många som håller med mig..?

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Kan väl vara en bra ide att, på heldagskörningar även låta oss gatåkare som inte har råd med en hel dags körning åka som på kvällåkning. Dvs att ha heldagsåkningarna som vanligt men även ha en anmälan uppe för de som vill åka kvällsåkning istället. Det blir garanterat fler då. Jag kan säga att jag o mina polare kommer garanterat åka på varje kvällsåkning men däremot inte en enda heldagsåkning. Det är för mycket pengar. 1200 för åkning och 3800 för nya däck ( jaja, kan köpa beggade däck, men vem vill ha det?) Däremot kan man ju köra två ggr med samma däck om man åker på kvällsåkning = mycket roligare. Jag tror det är många som håller med mig..?

Kan bara instämma. Kommer försöka köra varje kvällskörning men ingen heldag.

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
3800:- för nya däck, e dina däck gjorda av guld :D :D eller kör du med 190 däck fram med hehehehe

bikerr

Ny medlem
Gick med
27 May 2008
Hoj
07 YAMAHA R1
3800:- för nya däck, e dina däck gjorda av guld :D :D eller kör du med 190 däck fram med hehehehe

Hm.. du va ju rolig. 5100 kr för Bridgestone bt 016 fram och bak - 25% rabatt = 3800. Det är vad jag betalar. Och som jag ovan skrev är jag gatåkare, och kör då inte med slicks. Kör också fortare på bana än vad Michelin Macadam klarar av... Men du får gärna försöka få mig att sluta skratta åt dig genom att tala om för mig hur jag ska få tag i dessa eller likvärdiga däck pålagda och klara för en billigare peng. Bugar i så fall.

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
ett tipps. Köp begagnade sk mönstrade slicks. Metzeler racetech ller pirelli diablo supercora eller liknande. Brukar säljas för under halva priset på anonnsidorna och funkar kanon. Är ni gatåkare å tycker en heldag är för dyr så finns nog inte tempot som kanske motiverar priset för den sista secunden som kanske går å kapa med helt nya däck? köp begagnat å träna mer istället. så gör jag. kanske kanske kunde man kapa lite lite med nya däck men jag tror mer banmil i korppen gör en snabbare än nya däck de få milen på bana man kör.

eller köp conti attack ENDURANCE däck. Dom håller lätt 2 heldagar. och kostar mindre än 3800 från annonsör i vänsterspalten.

Last edited:

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Hm.. du va ju rolig. 5100 kr för Bridgestone bt 016 fram och bak - 25% rabatt = 3800. Det är vad jag betalar. Och som jag ovan skrev är jag gatåkare, och kör då inte med slicks. Kör också fortare på bana än vad Michelin Macadam klarar av... Men du får gärna försöka få mig att sluta skratta åt dig genom att tala om för mig hur jag ska få tag i dessa eller likvärdiga däck pålagda och klara för en billigare peng. Bugar i så fall.

3147:- för Bridgestone BT16 fram å bak på mcdäckonline levererade till dörren, vad en påläggning kostar vet jag inte då jag gör det själv men så himla dyrt kan det väl inte vara.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Testa continental race attack eller dunlop gp racer 209.

Raceattack tävlas det med i tyskland och dunlopen i england. De duger för riktigt snabba tider.

Runt 2000kr/ set på Mynetmoto eller testa Rhodamoto i Spanien.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0

Om du gör åt en uppsättning gatdäck på en heldags banåkning så bör du nog ta hjälp av någon för att få din fjädring inställd. Låter väldigt konstigt, inte ens vi som kör på racedäck i relativt bra tempo slänger dem efter en dags banåkning.

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Kan nån tips om boende (helst en liten stuga) för 2 pers i närheten av A-torp eller ett par mil norr om banan?

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
själv köpte man nästan nya slicks fram o bak för en 500:ing :)

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Ny heldag tillagd, den 4/8. Jag har den 5/8 också, men är det lönt att lägga ut bokning för den? 2 dagar på vardagstid är kanske för mycket?

Jag hoppas du gör det för jag redan har tagit semester för den dagen med, då jag såg att ni skulle köra en tvådagars enligt er kalander då.:tummenupp

Anmälan till den 4:e redan inskickad och betald, så släpp nu nästa dag. Borde ju finnas någon mer med semester. Missar era junidagar pga jag måste gå på bröllopp så lägg ut bokningen för den 5:e med.:) (även om jag inser att det måste finnas någon ekonomi i det ni gör...)

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...