Är Biltemas MC-sortiment utgående?

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Var där för två veckor sedan. Sista mc-grejorna låg i en låda med 70% rea.

Köpte en rygga för tvåhudraspänn.

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Honda CBF600 -04
Hoppas att de ändå kommer att ha kvar lite MC relaterade verktyg mm.
Fick Biltema reklam i mailen idag: Stor satsning på jakt-grejer. Dvs inte segeljakter utan sånt som jägare pysslar med. Samt även tillbehören för att laga svampstuvning med dom två kantareller man hittat

. men när jaktgrejerna floppat så kanske MC kommer åter. Vi får välan se?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fick Biltema reklam i mailen idag: Stor satsning på jakt-grejer. Dvs inte segeljakter utan sånt som jägare pysslar med. Samt även tillbehören för att laga svampstuvning med dom två kantareller man hittat

Det är ju inne med att skjuta (folk)..... Så helt fel ute är de ju inte...
Men jag tror ändå inte att det kommer bli någon större försäljning inom den kategorin

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Det är ju inne med att skjuta (folk)..... Så helt fel ute är de ju inte...
Men jag tror ändå inte att det kommer bli någon större försäljning inom den kategorin
Nä det är väl snart bara namnet som är fel så nåt mellan dollarstore och jysk passar snart bättre med utbudet :hihi

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Då jag själv jagar så vet jag ju vilket prylbögeri det är där med. Är nog lite samma sak som med mc-segmentet vissa prylar kan funka att sälja, kan tänka mig typ stolryggsäckar och sånt om dom verkar vara vettiga.

Får se när dom överger bildelarna och verktygen?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230

Jakt har varit bättre för några år sedan. Då sålde de ju tom kikarsikten och lasermätare och mer i klädväg. Sen avtog det och jag trodde de skulle lägga ner det men verkar nu har fått en lätt upplivning. Det veksr som de säljer inom de områden de får bra priser av leverantörer. MC kanske kommer tillbaka om några år igen. Tur man har fler intressen man kan bränna pengar på hos Biltema. ??

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Då jag själv jagar så vet jag ju vilket prylbögeri det är där med. Är nog lite samma sak som med mc-segmentet vissa prylar kan funka att sälja, kan tänka mig typ stolryggsäckar och sånt om dom verkar vara vettiga.

Får se när dom överger bildelarna och verktygen?
Den där jäkla stolryggsäcken är skräp. Knirrar så in i h*lvete. Skrämmer varenda vilt ut ur denna och nästa socken.

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Honda CBF600 -04
Den där jäkla stolryggsäcken är skräp. Knirrar så in i h*lvete. Skrämmer varenda vilt ut ur denna och nästa socken.
Dom kanske skulle lagt in en bild på någon som styckar älgen? Denna bild känns aningen töntig

Bifogat

• Skärmbild 2021-07-28 191356.jpg
    Skärmbild 2021-07-28 191356.jpg
    175.8 KB · Visningar: 68

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Dom kanske skulle lagt in en bild på någon som styckar älgen? Denna bild känns aningen töntig
Fattar inte riktigt vad du menar?
Det ska väl representera jaktledare som diskuterar med hundföraren. Gissning. Jag skulle nog sett att hon haft ännu tydligare kläder på sig. Och han har inga signalfärger alls. ?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tror nog att en bild på nån som passar eller styckar en älg inte skulle gillas av alla, även säkert många köttätare tycker det skulle vara osmakligt även om det går bra att äta kött?

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Skärmbild 2021-07-28 191356.jpg

"Vilken tid var det vi skulle träffa fotografen nu igen...?"

- Det står i pappren här att det var nu, 10.00, och han skulle ha med sig den nya camodressen som vi skulle få prova.

"Ja ja, stadsbor. Vi får väl vänta lite till. Han kommer väl när det passar honom. "

Last edited:

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Kan nämna att i forntiden hade personal 25% på Biltema.
Tyvärr var det anställda som köpte ut och sålde vidare.
Då blev Sten-Åke sur:mad:
Så dum lösning, dra alla över en kam, låta alla straffas för något gissningsvis max 10% gjort. dom kunde bara satt ett tak. På att varje anställd får handla rabatterat för max 3500:- eller nåt. Säljer nån vidare är det skit samma, se det som en bonus eller nåt.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Insåg precis att en billig tankväska inte hade varit helt fel.... ? ?
Lite sent nu.

Tror MC-oljorna stannar. De har ju sålt bra vad jag förstår och de stod ju kvar i oljehyllan.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
När man gnäller över att en knirrande stol skrämmer bort viltet så inser man att ordet "jaga" nog har fått en ny definition.
Sätt mig på en stol och jag slutar jaga? För mig är det jakt med hund som gäller och då har jag en Vorn ryggsäck som är dyr men värd var enda krona.

Där emot är jag sjukt imponerad av dom som har tålamod att sitta och passa hur länge som helst.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring