...jo de e klart, tänkte inte på de'.
.....
Tror du verkligen att jag var blodigt allvarlig ang Stockholmare??
Jag har allt träffat nån som kan köra....
...jo de e klart, tänkte inte på de'.
.....
Kära nån då!Genom att utnämna dig själv som talesman för er Stockholmare lyckas du inte framhäva er mycket bättre. Men det är klart att argumentet om att alla utanför tullarna är inavlade bonnläppar alltid är dräpande när det kommer från en klipsk stadsbo.
Eftersom du ställer frågan antar jag att intrycket man får från bilder som läggs upp dagligen, filmer och den allmänna jargongen kring dessa sträckor som man knappast kan undgå runtom på forumet är helt fel?
Var är Bulten för nått då?
Antar att det är något stockholms-ställe men vadå?
Står det folk å fotograferar där ofta för att dom hoppas att få med en olycka eller vad menar ni???
Bor i Halmstad
Håller med! Jag har varit sugen på att fota hojar när jag är uppe i Gävle å hälsar på morsan också, men där kanske det kommer en hoj i timmen. Eller om jag åker till nån anna krokväg i Stockholmstrakten så är generellt sett hojar/timme mycket lägre än just på bulten å boge, just pga nån slags glorifiering av dom vägarna. Visst finns det andra, bättre vägar, både att åka och att fota på, men det är ju lite som att gå runt i stan å fråga om nån har en soffgrupp att sälja, istället för att kolla blocket, man kan få napp på stan, men chanserna ökar radikalt på blocket!Eftersom jag både är fotograf (nä just det .. jag är inte fotograf utan kameraanvändare på hobbynivå) och motorcyklist så är jag kluven i frågan men ändå inte. I söndags körde jag på bulten bara för att få bilder på mig själv .. min prestation på vägen var helt och hållet mitt eget val och kan aldrig belastas fotografen. Fotandet på just bulten beror på att det finns mycket att fotografera, precis som att jag gärna ställer mig och plåtar vid mälaren runt just för att det finns många objekt på kort tid (och där går det inte särskilt fort ).
Nu svamlar jag igen
Tack, det var ungefär det där jag var ute efter. Det är möjligt att de intryck man får här på forumet är för att de som kör på det vis jag beskrev också är de som skriker högst och syns mest.P.S
On thread: Skämt åsido, med tanke på den stundtals mycket täta (hoj)-trafiken på bulten så sker det förvånansvärt få olyckor.
Dom allra flesta kör faktiskt som folk vilket framgår rätt tydligt om man kollar
igenom de bilder som publiceras. Undantag finns förstås men det tycks inte stoppa de hundatals hojåkare som njuter av denna vägsträcka dagligen...
over n out.
Var är Bulten för nått då?
Antar att det är något stockholms-ställe men vadå?
Står det folk å fotograferar där ofta för att dom hoppas att få med en olycka eller vad menar ni???
Bor i Halmstad
Det är en rolig väg att köra och det är roligt att fastna på bild.
Dock så har jag försökt sitta snyggt på hojen så jag kan få lite bra bilder på mig själv när jag kör. O fina bilder har jag fått... Tack till fotograferna som orkar stå där i timtal för att fånga oss på bild.
Snygg avatar ... vem har tagit den och på vilken populär hojväg i stockholmsområdet
Håller med dig Vampyrtrollet.
Kör för att du själv får en kick av det, det räcker ! Vad andra tycker/kräver ska man bara skita i. Med erfarenhet kommer tempot. Det tempot du har i dag är med största sannolikhet betydligt högre än när du började köra hoj men du får ut precis samma känsla/kick. Skynda långsamt
Visst finns det andra, bättre vägar, både att åka och att fota på
Ja, då kanske man är medbrottsling i ett moraliskt perspektiv. Men vi som bara fotar hojåkare i största allmänhet fotar ju bara dom som åker förbi, vi planerar ju inget. Att vi skriver i Jag ska ut å fota-tråden är ju bara för att berätta vars vi är, vi gör ju inte upp om några högfartsbilder!är väl ingen dum frågeställning om man tänker ett steg till...
står man bara där o fotar o nån kör förbi som råkar ut för en olycka så är det väl pilotens fel, men åker en fotograf ut med en förare för att köra för fort och ta "häftiga" foton så kan man väl anse att man är medskyldig till olyckan eller????? för man visste ju och planerade fortkörningen.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |