Är den som fotograferar "racebilder" på Bulten medskyldig till de olyckor som händer?

Status
Ej öppen för fler svar.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Ofta när jag åker förbi en samling smågrabbar på BMX-cyklar så står med handen i luften och uppmuntrar mig att gasa, jag antar de vill se mig på bakhjulet,,,,,,,,,, med skylldiga till busåka då, eller?

Nej knappast va......

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Stäng den här jävla tråden! det var det sjukaste jag har läst på länge:huvet

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Verkar som att trådskaparen (eller nära bekant) har vurpat framför en fotograf när han körde över sin förmåga!

Kan bara vara på det sättet, för detta var nog en av dom knäppaste trådar jag läst här på SH!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Håller med... tror karln som börja den här inte fick vara med på bild :D Hahaha!

Verkar som att trådskaparen (eller nära bekant) har vurpat framför en fotograf när han körde över sin förmåga!

Kan bara vara på det sättet, för detta var nog en av dom knäppaste trådar jag läst här på SH!

´Hahahaa, tar tillbaka det jag sa... NILZZ har nog "the inside scoop" :D

Last edited:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Skönt, då har jag någon (något) att skylla på nästa gång jag klotar!

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Denna tråd är så svensk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tala om för alla i trafiken att vägen svänger,,,, fan det kanske inte räcker,,,,,,,,, vi sätter upp en skylt,,,,,,, nej tänk om de inte ser skylten för att de åker för fort, vi sätter upp en fartkamera,,,,,,,, ja men försäkerhets skull sätter vi upp ett räcke...

Fan vad skönt nu behöver vi inte tänka alls när vi åker på våra vägar för det har jag någon annan gjort,,, och dessutom jag har inget ansvar heller för vad jag gör i trafiken för det sköter ju de som skyltade och satte upp räcket,,, fan vet det kanske står nån fotograf jag kan skylla på????????

Undrar om trådskaparen äter moralkakor till kaffet.

Evol

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Nix
Min teori är att jag har gjort ett gäng posörer förbannade bara genom att väcka en fråga om ansvar. Och de menar jag inte er som svarade med vettiga argument. Jag håller med, visst är det den som kör som har hela ansvaret, men det finns fortfarande en delaktighet att fundera över.
Jag spyr på det faktum att det numera finns en fotokurva på Bulten och att de politker som vill förbjuda alla motorcyklar med fördel kan ladda hem sitt bevismaterial från denna sajt.

Till er posörer på Sporthoj, tack för att ni pekade ut er själva. Hoppas jag slipper ha er vinglande i mitt spår på landsväg.

Lägger inte en sekund till på denna tråd och kommer inte tillbaka till den. Fattar ni så fattar ni, annars får det vara. Går ut och tar en bärs med några polare istället och tänker må bra. Ha en arg trådskrivarkväll :rolleyes:

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Evol i ett nötskall.

Det är ju för fan svårare att få ett bra foto när någon kommer i 300 än i 30.

Men du vet väll bäst om hur allt det där funkar.

Gå och lägg dig.

Min teori är att jag har gjort ett gäng posörer förbannade bara genom att väcka en fråga om ansvar. Och de menar jag inte er som svarade med vettiga argument. Jag håller med, visst är det den som kör som har hela ansvaret, men det finns fortfarande en delaktighet att fundera över.
Jag spyr på det faktum att det numera finns en fotokurva på Bulten och att de politker som vill förbjuda alla motorcyklar med fördel kan ladda hem sitt bevismaterial från denna sajt.

Till er posörer på Sporthoj, tack för att ni pekade ut er själva. Hoppas jag slipper ha er vinglande i mitt spår på landsväg.

Antar att du är en sådan som skulle sluta köra bara för att dom förbjud det.

Det är mycket som är förbjudet.

Last edited:

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E

Jag förstår ditt resonemang. Men man kan inte skylla på någon annan än sig själv. Tyvärr. Det är givetvis riktigt tråkigt när folk gör sig illa och man får bevittna det. Det är inte särskilt kul. Detta är nu min andra mc olycka jag ser i den kurvan. Jag personligen tycker inte att man behöver hålla sådan hög fart på vägarna, men folk gör som dom vill. Det är ju inte direkt så att vi står där för att hetsa alla motorcyklister till att klota.

Hursom haver, nu hoppas vi på det bästa för honom istället för att sitta här o tjafsa om skit saker.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Naturligtvis har fotograferna ingen personlig del i att olyckor händer, men det är klart att man vill se sjukt frän ut på bild. Fotografernas närvaro spelar förstås in, men det är fortfarande föraren som vrider på gasen/låter bli att bromsa så mycket.

Man kanske kan sätta upp skyltar om fotoförbud? Eller hastighetsbegränsa vägen till 70 km/h. Det skulle antagligen funka.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Lägger inte en sekund till på denna tråd och kommer inte tillbaka till den. Fattar ni så fattar ni, annars får det vara. Går ut och tar en bärs med några polare istället och tänker må bra. Ha en arg trådskrivarkväll :rolleyes:

Det var som fan, klarar du inte att försvara din åsikt så ska du inte starta tråd över huvudtaget.........

Skandal :mad: :mad:

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Klart folket bakom linsen är skyldiga! Samma sak som på andra vägar där det finns t.ex. fotoskåp och olyckor sker, det är ju statens fel!
Fattar dem inte att alla i V70:isar där ska staijlia som fan där och kör av banan!?:mad:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Men det måste väl vara helt perfekt att det står funktionärer i var och varannan kurva? Någon som kan larma sos-alarm om det sker en olycka och varna andra trafikanter. :)

Var och en ansvarar för sin egen körning. Man kan inte lägga över ansvaret på en fotograf som står bredvid vägen.

Dessutom så har ju snart varenda kotte en kameramobil. Så det finns alltså en chans att man blir fotograferad vart man än kör.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag tycker gott fotograferna kan stå på raksträckorna o fota, fotografen här ovan sa just att det inte behöver gå fort för att det ska bli bra o snygga bilder, så någon kurva lär väl inte heller behövas?

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
I dag var Miss_A och jag på vandring med "offret" på olycksplats vid Bulten. Olyckan skedde 12/7 och personen fick allvarliga skador. Orsaken till olyckan är fortfarande oklar, absolut inte extrem hastighet iaf enl vittnen.
Trots att Miss_A och jag såg var han åkte av var det svårt att hitta honom i spenaten. Så i det fallet var vi iaf mer räddande än skadande.
Kör klokt :)

homer63

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Hoj
äckligt fort

sälj hojen å stanna inne:arsele

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...