Är denna banhoj något att ha.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
köra fort rakt fram klarar en 10 åring!! Köra fort när det svänger är ju det som är tjusningen och utmaningen!

Det handlar om att våga dra på fullt med en 1000cc!! Alla vågar inte detta och kör 600cc istället :tungan

Sigurd ska du bara börja köra bana? Varför inte behålla den du har? cbr är enligt många den bästa hojen för bana :)

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Det handlar om att våga dra på fullt med en 1000cc!! Alla vågar inte detta och kör 600cc istället :tungan

Sigurd ska du bara börja köra bana? Varför inte behålla den du har? cbr är enligt många den bästa hojen för bana :)
Jo, men jag vill ju ha alla dom där prylarna som är svindyra att hänga på min hoj, då är det bättre att köpa en färdig, men ej slutkörd.

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Var finns alla race ready 600 under 50 tusen? Trodde det skulle vara plättlätt att hitta en nu i vinter… men icke :va

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du är väl en sån där naturbegåvning, du och Markes:tummenupp

Ja du, snällt sagt, men eftersom det tagit mig 11 år att nå den fart jag har, så skulle jag nog snarare säga att farten kommit pga lång och trogen tjänst snarare än pga talang!

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Vad är det man bör se över i motorn mer specifikt?

Om man kollar på en sån här hoj är det andra saker man behöver kolla än vad man brukar göra på en gathoj?

Det är två saker som rasar. Vevlager och ventiler vilka får spö av höga varv och höjt varvstopp. Dessa saker går tyvärr inte att kontrollera så det är inte direkt några andra kontrollpunkter jämfört med en gathoj.

Har man en rejshoj är dokumentationen av vad som har gjorts och när väldigt viktigt.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Peter kanske bara hade den 1 år, sen vet man ju inte hur många som ägt den och hur mycket den körts.
Och visst är det en potent hoj med sina 179 hp på slangen (när den bänkades), men jag vill ha dom på Anderstorpsrakan för att ta igen det jag förlorar i kurvorna;)

Det är mer respekt att smisk 1000cc med 600cc. Kör om folk på rakan och sen ligga och bromsa i kurvorna det är bara irriterande. Du har ju en 08 cbr så varför byta bort den.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Varför inte köpa hojjen, plocka över allt lull-lull till den du har. Sätt allt icke-lull-lull på den nyinköpta o sälja den?

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt
Kanske skulle köpa din 600:a, men tror/vet du om man blir snabbare med en sådan på Anderstorp.
Har du inte sålt den till sommaren så får jag provköra, lr?

Snabbare blir man genom att nöta nöta nöta nöta :smasha Försök inte intala dig nåt annat :7peta

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Varför inte köpa hojjen, plocka över allt lull-lull till den du har. Sätt allt icke-lull-lull på den nyinköpta o sälja den?

Jag har någonting som heter samvete att dras med;)
Vet inte om den hojen är okej.
Får väl kolla med ägaren om han har dokumentation på motorn.

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Ja du, snällt sagt, men eftersom det tagit mig 11 år att nå den fart jag har, så skulle jag nog snarare säga att farten kommit pga lång och trogen tjänst snarare än pga talang!
Aj fan, då är det inte möjligt för mej o bli snabb, för om jag ska hålla på i 11 år så har jag 9 år kvar, då är jag pensionär.
Misstänker att utvecklingskurvan har vänt, hur mycket man än nöter:(

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Aj fan, då är det inte möjligt för mej o bli snabb, för om jag ska hålla på i 11 år så har jag 9 år kvar, då är jag pensionär.
Misstänker att utvecklingskurvan har vänt, hur mycket man än nöter:(

Kanske det, någon gång MÅSTE det ju pga ålder gå långsammare! Hittills har det blivit PB varje år och då går det ju fint att ta en säsong till…
Men det är klart, om man blir långsammare kan man ju alltid köpa en tusing!:)

Mr Honda

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2014
Hoj
2007, Honda CBR 1000rr
Nja, hojen är ganska extrem!
Du har en bra hoj redan idag. Lite racepinnar och QS på den skulle vara finemang! :tummenupp

Om inte annat så kan jag ta Gopro kameran riktad bakåt på min hoj, så lovar jag att köra lugnt så du hinner med!:arsele

Last edited:
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...