Är denna banhoj något att ha.

köra fort rakt fram klarar en 10 åring!! Köra fort när det svänger är ju det som är tjusningen och utmaningen!

Det handlar om att våga dra på fullt med en 1000cc!! Alla vågar inte detta och kör 600cc istället :tungan


Sigurd ska du bara börja köra bana? Varför inte behålla den du har? cbr är enligt många den bästa hojen för bana :)
 
Det handlar om att våga dra på fullt med en 1000cc!! Alla vågar inte detta och kör 600cc istället :tungan


Sigurd ska du bara börja köra bana? Varför inte behålla den du har? cbr är enligt många den bästa hojen för bana :)
Jo, men jag vill ju ha alla dom där prylarna som är svindyra att hänga på min hoj, då är det bättre att köpa en färdig, men ej slutkörd.
 
Var finns alla race ready 600 under 50 tusen? Trodde det skulle vara plättlätt att hitta en nu i vinter… men icke :va
 
Vad är det man bör se över i motorn mer specifikt?

Om man kollar på en sån här hoj är det andra saker man behöver kolla än vad man brukar göra på en gathoj?

Det är två saker som rasar. Vevlager och ventiler vilka får spö av höga varv och höjt varvstopp. Dessa saker går tyvärr inte att kontrollera så det är inte direkt några andra kontrollpunkter jämfört med en gathoj.

Har man en rejshoj är dokumentationen av vad som har gjorts och när väldigt viktigt.
 
Peter kanske bara hade den 1 år, sen vet man ju inte hur många som ägt den och hur mycket den körts.
Och visst är det en potent hoj med sina 179 hp på slangen (när den bänkades), men jag vill ha dom på Anderstorpsrakan för att ta igen det jag förlorar i kurvorna;)

Det är mer respekt att smisk 1000cc med 600cc. Kör om folk på rakan och sen ligga och bromsa i kurvorna det är bara irriterande. Du har ju en 08 cbr så varför byta bort den.
 
Varför inte köpa hojjen, plocka över allt lull-lull till den du har. Sätt allt icke-lull-lull på den nyinköpta o sälja den?

Jag har någonting som heter samvete att dras med;)
Vet inte om den hojen är okej.
Får väl kolla med ägaren om han har dokumentation på motorn.
 
Ja du, snällt sagt, men eftersom det tagit mig 11 år att nå den fart jag har, så skulle jag nog snarare säga att farten kommit pga lång och trogen tjänst snarare än pga talang!
Aj fan, då är det inte möjligt för mej o bli snabb, för om jag ska hålla på i 11 år så har jag 9 år kvar, då är jag pensionär.
Misstänker att utvecklingskurvan har vänt, hur mycket man än nöter:(
 
Aj fan, då är det inte möjligt för mej o bli snabb, för om jag ska hålla på i 11 år så har jag 9 år kvar, då är jag pensionär.
Misstänker att utvecklingskurvan har vänt, hur mycket man än nöter:(

Kanske det, någon gång MÅSTE det ju pga ålder gå långsammare! Hittills har det blivit PB varje år och då går det ju fint att ta en säsong till…
Men det är klart, om man blir långsammare kan man ju alltid köpa en tusing!:)
 
Nja, hojen är ganska extrem!
Du har en bra hoj redan idag. Lite racepinnar och QS på den skulle vara finemang! :tummenupp

Om inte annat så kan jag ta Gopro kameran riktad bakåt på min hoj, så lovar jag att köra lugnt så du hinner med!:arsele
 
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top