Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tänkte sova när jag är död. Det blir ju typ gratis då.
köp en sån liten 12-voltskompressor och montera ett ciggurtag på hojen? (http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Hjul-och-Dack/Minikompressor-15217/)
Köpte en sån. Den gillade inte att jag fyllde på (ökade från 2 till 2.5) alla fyra däcken på bilen i en följd, sen dess låter den konstigt och glappar som om något smälte i processen. Sen är det lite bök att den går på 12 V, måste jaga bilnycklar, sätta i tändning etc, en billig HÅLLBAR pump som går på 220 hade varit bättre
Har aldrig haft problem med att hitta luft på mackar där jag bott... Ja, de obemannade oräknade då. Däremot är jag lite fundersam över hur väl trycket stämmer överens med verkligheten.
(Jag har bott i Kalmar, Karlskrona, Vimmerby och Enköping så bara småstäder)
En del tar in sina tankar för att idioter snor de, inget är konstigt med det. Shell i Katrineholm har en bra station att fylla luft,,,, knappar in sitt tryck, börja fylla och ett pip talar om när det är klart.
Ett typiskt i-lands problem att detta skulle vara ett problem.
Problemet med slangvarianten är att många tror att slangen är töjbar och drar den tills skiten går av.
Problemet med luftklockan är att många tycker det är bra att plocka med den och sälja för några tusenlappar.
Problemet med maten är att det är enda sättet att gå runt, vilket många inte gör och därför har fått slå igen( där av alla automatpumpar och Time butiker).
Problemet med lönsamheten är butikernas marginal på bensinen.
Det var inte bättre förr men fan så mycket roligare för oss som jobbar i branschen.
Vad håller ni på med där nere på västkusten? Mackar där man får panta för att fylla luft? Aldrig sett eller råkat ut för här i kungliga hufvudstaden.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|