Är det inte dags att åka till Tyskland...

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
ang helfordonsgodkänande måste detta vära inskrivet i fahrzugbrief på fordon ifrån 03 o upp annars kan du inte besigtiga dom i sverige kolla altid detta noga
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Nu är iaf jag hemkommen från tyskland med hoj. Jag hade 4 st som var intressanta. Första stoppet blev Berlin, en gsxr1000 02 privat som var i mycket fint skick. Tyvärr så fanns det ett missljud i motorn vid uppstart som sedan försvann när den blev varm. Vågade inte helt enkelt. Ok, färden gick vidare till handlare. Där fanns en likadan + en sp-1. Jag köpte gixxern. Köpet gick snabbt och hemfärden var ett faktum. Inga probs öht. Har man inte ett par hojar i ett nära område är det nog lätt att det blir många mil på resan. En övernattning på hotell, 65 euro dubbelrum. Billigt som fan.

Prutandet gick inte så jättebra, fick ner den lite drygt 2000 kr. Hade hoppats på mer. Frågan är om man skall pruta redan från sverige, kanske inte många som vill över telefon. Det är nog idé att göra affären klar redan hemma så alla papper är klara när man kommer ner. Nu har jag gjort det lite vågat för mig som inte har fått med mig briefet hem, men det är hos en seriös handlare som gav mig ett bra intryck. Men lite nervös är jag. Utan det är jag rökt ju... Annars åker jag ner igen med allt och får pengarna tillbaka, jag har allt på papper.

Allt blir ju billigare om man är fler men det ger extraarbete, tid + bensin osv osv. Jag reste själv. Nu skall jag bara regga den. Fortsättning följer.
 

Bifogat

  • IMG_0199.JPG
    IMG_0199.JPG
    131.7 KB · Visningar: 110

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
Nu är iaf jag hemkommen från tyskland med hoj. Jag hade 4 st som var intressanta. Första stoppet blev Berlin, en gsxr1000 02 privat som var i mycket fint skick. Tyvärr så fanns det ett missljud i motorn vid uppstart som sedan försvann när den blev varm. Vågade inte helt enkelt. Ok, färden gick vidare till handlare. Där fanns en likadan + en sp-1. Jag köpte gixxern. Köpet gick snabbt och hemfärden var ett faktum. Inga probs öht. Har man inte ett par hojar i ett nära område är det nog lätt att det blir många mil på resan. En övernattning på hotell, 65 euro dubbelrum. Billigt som fan.

Prutandet gick inte så jättebra, fick ner den lite drygt 2000 kr. Hade hoppats på mer. Frågan är om man skall pruta redan från sverige, kanske inte många som vill över telefon. Det är nog idé att göra affären klar redan hemma så alla papper är klara när man kommer ner. Nu har jag gjort det lite vågat för mig som inte har fått med mig briefet hem, men det är hos en seriös handlare som gav mig ett bra intryck. Men lite nervös är jag. Utan det är jag rökt ju... Annars åker jag ner igen med allt och får pengarna tillbaka, jag har allt på papper.

Allt blir ju billigare om man är fler men det ger extraarbete, tid + bensin osv osv. Jag reste själv. Nu skall jag bara regga den. Fortsättning följer.

Grattis! Fanns serviceboken?
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Nu är iaf jag hemkommen från tyskland med hoj. ... Allt blir ju billigare om man är fler men det ger extraarbete, tid + bensin osv osv. Jag reste själv. Nu skall jag bara regga den. Fortsättning följer.
Gott o höra. Grattis! :tummenupp

Jag har hittat en SP1 i Ascher Bruch 53 D-49328 Melle, så dit styr jag nog kosan. Bodde i höstas på ett hotell i Hamm, för ca 380 kr (i fint rum m fruckost) så där stannar jag ev om det blir omvägar...

Var hittade du den SP1:an du nämnde? Pris?

Har du något objekt o var iaf?
 
Last edited:

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Gott o höra. Grattis! :tummenupp

Jag har hittat en SP1 i Ascher Bruch 53 D-49328 Melle, så dit styr jag nog kosan. Bodde i höstas på ett hotell i Hamm, för ca 380 kr (i fint rum m fruckost) så där stannar jag ev om det blir omvägar...

Var hittade du den SP1:an du nämnde? Pris?


Har du något objekt o var iaf?

Länk

Tror den står i 5490 euro nu, såg fin ut. Dock hade jag mest fokus på gixxern. Byn ligger knappr 20 mil sv om Berlin.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Har insett att man faktiskt kan göra bra affärer i s-e med. Hittade en hoj här som slog alla jag sökte på i Tyskland - känner mig rätt nöjd (ännu mer nöjd när jag hämtat hojen i helgen). :)
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Har insett att man faktiskt kan göra bra affärer i s-e med. Hittade en hoj här som slog alla jag sökte på i Tyskland - känner mig rätt nöjd (ännu mer nöjd när jag hämtat hojen i helgen). :)

Alla hojar är ju inte per automatik billigare i tyskland. Det beror helt på vad man är ute efter. Kul hur som helst med ny hoj.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Alla hojar är ju inte per automatik billigare i tyskland. Det beror helt på vad man är ute efter. Kul hur som helst med ny hoj.

Nej, det har du rätt i. Fast alla Hayabusor jag har bevakat på mobile under 7-8 månader har legat bra mycket under de svenska priserna, oavsett ålder. Tills nu. :tummenupp
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Nej, det har du rätt i. Fast alla Hayabusor jag har bevakat på mobile under 7-8 månader har legat bra mycket under de svenska priserna, oavsett ålder. Tills nu. :tummenupp

va jag märkt så e de visa modeler som e billigare och inte enskilda hojar sen finns de ju klart undantag.
 

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
Gott o höra. Grattis! :tummenupp

Jag har hittat en SP1 i Ascher Bruch 53 D-49328 Melle, så dit styr jag nog kosan. Bodde i höstas på ett hotell i Hamm, för ca 380 kr (i fint rum m fruckost) så där stannar jag ev om det blir omvägar...

Var hittade du den SP1:an du nämnde? Pris?


Har du något objekt o var iaf?

Har hittat en hoj mellan Hamburg o Kiel, dvs väldigt nära färjan.
Tyvärr snackar killen knappt ingen engelska så det går trögt att förhandla men
nu är slutpriset fixat. Måste väl förklara för honom vilka papper han måste fixa innan jag kommer ner, men jag börjar närma mig min resa.

Hur går det för Er andra?
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Har hittat en hoj mellan Hamburg o Kiel, dvs väldigt nära färjan.
Tyvärr snackar killen knappt ingen engelska så det går trögt att förhandla men
nu är slutpriset fixat... Hur går det för Er andra?

Okej. När siktar du på att "ta med hem" eller "hämta" denna? Det är ju snart jul med... Jag funderar på om jag skulle hinna i mellandagarna.
Min Tyska är väl så där. Jag reder mig, men facktermer är jag rökt på. Avgasrör kan jag... Aufgaspuffrohre :D
 

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
Okej. När siktar du på att "ta med hem" eller "hämta" denna? Det är ju snart jul med... Jag funderar på om jag skulle hinna i mellandagarna.
Min Tyska är väl så där. Jag reder mig, men facktermer är jag rökt på. Avgasrör kan jag... Aufgaspuffrohre :D

Hämta den då jag har precis kommit hem från Tyskland i ett annat ärende.
Min tyska är urusel (har glömt bort allt snack men förstår hyfsat).
Funderar på att fixa det efter nyår för just nu har jag fullt upp med "massa annat".

Vad skulle passa Dig?
 

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
Jag skall vara långledig över jul-nyår o så skall skatten på transportern betalas till 31/12, så tanken var att ställa av denna när jag kommit hem.

(Förhoppningsvis framtida) Säljare till mig verkar inte komma ifrån Tyskland,
i grund o botten, och kommer därför vara bortrest (ifrån Tyskland) över jul o nyår. Av den anledningen kommer jag inte kunna åka tidigare än någon gång under januari...:gnissla

Man får väl vänta tills januari faller in.......:huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top