Är det inte dags att åka till Tyskland...

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
Nu börjar det brännas..... Avfärd fredag hoppas jag...

:D


Hur går det? Nu e de januari... :)

Försöker febrilt få tag i säljaren i Tyskland men det verkar som personen fortfarande inte har återvänt till Tyskland (lr så har han gått upp i atomer)..:confused:
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Tror du inte att hojen min kollega ringde på idag, var såld.... IDAG !!! :huvet

Happ... bara o avboka biljetterna på Scandlines.... :näsblod

Faun va surt. Mitt framför näsan på en.

Själv skall jag in på regbes nästa vecka med min. Briefet som jag inte fick med mig vid köpet kom planenligt via posten. Trodde det skulle försvinna bland alla julkort, men icke. Frågan är om jag skall ställa av eller på, frågan är om jag vill betala mycket i försäkring, frågan är om vintern kommer, frågan är INTE om jag är sugen på att ta ut den och testa den...
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Resan till Tyskland är avbokad för denna gången. Det blev en lokal maskin från bygden.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
tänkte ta mig ner ditåt till våren och hämta mig en vettig Bimota.. Får väl se vad som erbjuds framåt vårkanten. Alternativt en racereplika RRR motsv.
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Tyvärr inte. Jag gick enbart på skicket av hojen... Btw, hur noga är bilprovningen med spaden/skärmen där bak vid regbes?

Vet inte om du fått någon svar ännu....:va

Så här e det. Spaden/ skärmen är oviktig, inget krav. Dock skall reflex finnas, bilprovningen anser att baklampan ej ersätter reflex...och en regplåtsbelysning skall vara monterad oxå. :tummenupp
Sen är det bara att tuta och köra...:yoparty
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Vet inte om du fått någon svar ännu....:va

Så här e det. Spaden/ skärmen är oviktig, inget krav. Dock skall reflex finnas, bilprovningen anser att baklampan ej ersätter reflex...och en regplåtsbelysning skall vara monterad oxå. :tummenupp
Sen är det bara att tuta och köra...:yoparty

Jo då, resten finns så det bör inte vara några problem...
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Så där ja, nu har jag en svensk hoj. Regbesade den idag, allting gick bra. Lite bökigt bara med proceduren. Först till bilprovningen, sen besked om att vägningen sker på annan plats, köra dit, lasta av, väga, lasta på, tillbaks till bilprovningen, lasta av, in med den, lasta på den. 250 kr för vägningen som tog max 1 minut, grymt timpris! 1760 för allt. Plåtarna kommer nästa vecka.

Hur kan hojen väga 190 kg? Enligt listor skall den väga typ 170 kg. Här måste det bantas...

Allt som allt tog det ca 1 timme, många papper som skulle fyllas i tydligen. Har ni sett våren, jag letar efter den? Vill ut och köra:)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Så där ja, nu har jag en svensk hoj. Regbesade den idag, allting gick bra. Lite bökigt bara med proceduren. Först till bilprovningen, sen besked om att vägningen sker på annan plats, köra dit, lasta av, väga, lasta på, tillbaks till bilprovningen, lasta av, in med den, lasta på den. 250 kr för vägningen som tog max 1 minut, grymt timpris! 1760 för allt. Plåtarna kommer nästa vecka.

Hur kan hojen väga 190 kg? Enligt listor skall den väga typ 170 kg. Här måste det bantas...

Allt som allt tog det ca 1 timme, många papper som skulle fyllas i tydligen. Har ni sett våren, jag letar efter den? Vill ut och köra:)

Ofta så står torrvikten i manualen och med 20liter soppa hamnar du på 20kg+
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Försöker febrilt få tag i säljaren i Tyskland men det verkar som personen fortfarande inte har återvänt till Tyskland (lr så har han gått upp i atomer)..:confused:
Låter illa.. Bluff?
Säker på att hojen verkligen existerar??? :confused:
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Varför minska??? Lasta på den m så mycket bly den rymmer...
Du får väl en försäkring som är pris baserat på kh/kg ?
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Varför minska??? Lasta på den m så mycket bly den rymmer...
Du får väl en försäkring som är pris baserat på kh/kg ?

Jo, jag blev lite glad med tanke på f-bolaget men att den faktiska vikten var så mycket är ju inte lika kul. Hade det varit två ölbackar som den var lastad med hade det varit en annan sak, de dricker man ju fort upp och vipps 15 kg borta...
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Jag är pa väg ner till Tyskland den 23 jan längs rutten Puttgarden A1, A7, A5. Vi passerar Hamburg, Hannover, Kassel till Frankfurt.

Är det nagon som behöver fa nagot transporterat som plockas upp längs rutten, hör av er via PM.

Öl plockas inte upp, den behöver jag själv...:tungan
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f
Hoppsan...då är jag nollställd! Det kan ju vara så att det gäller alla vätskor dvs. olja, kylarvätska, bromsvätska och då räntar det lite!

Ja japanerna anger torrvikt dvs utan bensin, olja, kylarvätska, bromsvätska och utan batteriet! Då väger den tydligen 170kg...
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Jag är pa väg ner till Tyskland...
Är det nagon som behöver fa nagot transporterat som plockas upp längs rutten, hör av er via PM.
Passerar du någon butik, tillbehörsbutik?

Jo, jag blev lite glad med tanke på f-bolaget men att den faktiska vikten var så mycket är ju inte lika kul...
Jo, men att veta måste ju vara mycket bättre än att tro.... :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top