Är det ok att slarva bort ditt barn ?

sportbike

Guest
För att göra en lång historia kort,så hittade jag en ledsen och förtvivlad liten kille på 3-4 år gråtandes i min trappuppgång.
Fröknarna på dagiset som ligger i bottenvåningen hade tydligen gått ut med alla ungar men glömt honom.
Så jag tog helt sonika grabben i famnen och sprang runt kvarteret för att försöka hitta dom.
Jodå,en tvärgata bort släntrade hela gänget mot lekparken.
När dom fick se mig sa den ena:"Oj,jag tyckte vi räknade till elva"
Ville inte skälla på kärringen inför alla ungarna utan gav henne bara onda ögat,sa "hejdå"till lillkillen och gick fly förbannad därifrån :mad:
Tänk senariot om han kommit bort på riktigt......

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det är lätt hänt men fy fan vad det inte får hända..
Själv jobbat på dagis o man räknade både en två o tre ggr...

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Det va en jäkla tur då att dom inte va ute i skogen då... Som förälder så hade jag velat veta att dom glömt mitt barn i alla fall. Men man ska ju veta att det är mänskligt att fela... Det görs ju över allt...

Dom borde ju ha system med chip så att det börjar pipa hos någon ledare om ett barn kommer för långt ifrån sändaren.

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Detta hände på vårat förra dagis!!
De glömde en tjej ute och gick in med alla andra barn!
1,5tim senare kom föräldern till tjejen och undrade vart hennes barn var, då låg hon och sov i redskapsboden/förvaringsbod på förskolans gård!! Vi bytte dagis bara nån vecka efter de!
Helt jävla sjukt att man inte märker att ett barn saknas!
Kan ju tycka att de borde märkt nått lite tidigare och det var ju tur att det inte var nån som knykt henne!
Förstå vad som kan hända och allra helst i en stad som Stockholm..
Tror inte att det är bättre i övriga Sverige men vi bor lite fler här...

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
När vi var på Gräsö för lite festande för många år sedan så hittade vi en bebis i ett dike vid vägen. När vi lokaliserade mamman på en gård intill så uppstod nästan handgemäng mellan en av tjejerna vi hade med och mamman när mamman sa som anledning att bebisen hade kunnat ta sig ända ut till vägen var att "De är ju så svåra att hålla koll på de där små när de kryper runt." :näsblod

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
Street Triple R, -12
Dagispersonalen borde uppenbarligen få sig en lektion i matematik samt en rejäl skopa ovett också. Tycker det låter som om de viftade bort händelsen alldeles för lättvindigt. Tur i oturen var väl ändå att grabben glömdes inomhus där risken att han skulle försvunnit på "riktigt" var betydligt mindre än om det hänt på gatan ... åsså att farbror är en snäll farbror och inte en snuskfarbror såklart. :)

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag kan tänka mig att dagispersonalen hade lite svårt att få ihop meningen på rätt sätt när hon precis har förstått att hon fått tillbaka ett saknat barn. Klart som fan att det är riktigt fel, men vad hon sa vid återlämnandet ska man nog inte hänga upp sig på. I sådana stunder är det lätt att munnen bara går...

Själv gick jag från mina föräldrar när jag var 5 år. Min familj och en annan familj skulle åka med färja till Sandhand från Vaxholm. Vi gick på båten som skulle gå till Sandhamn. Väl där fick vi reda på att det hade blivit nåt fel på den båten och vi skulle hoppa på en annan istället. Jag som aldrig ville hålla någon i handen sladdade bakom precis som vanligt. Någonstans i filkhavet försvann föräldrarna. Mamma trodde jag var med pappa, och han trodde att jag var med mamma. Båten gick och kvar stod jag på bryggan. En snall tant hittade mig och jag fick en stoor glass på hamnkontoret. Där ringde dom båten som hade kommit iväg en bra bit. Båten vände och jag möttes av stora applåder när jag klav ombord. Morsan tyckte att det var lite pinsamt.
Väl på Sandhamn var vi ute och promenerade, då mötte vi ett annat sällskap som vi hörde säga -Där är dom med barnet :gnissla

liggan

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Hoj
yamaha tzr 125*2 honda cbr 600f ,suzuki gs75x,yamaha rd125
sådana människor borde inte få ta hand om små barn, inga barn överhuvudtaget.
Tänk vilket väsen det skulle bli när föräldrarna kom för att hämta honom och så var han borta

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Trygghetsnarkomani på hög nivå.

För några dagar sedan kunde jag och några klasskompisar inte låta bli att asgarva när vi sitter på ett fik och utanför får se omkring 10-12 ungar gå med två "fröknar" längst fram och två längst bak.
Inte nog med att dom vaktas av fyra pers, dom har dessutom reflexvästar på sig i gigantiska storlekar för dom små liven. och inte nog med reflexvästarna så är dom numrerade.
OCH INTE NOG MED DET, SÅ ÄR DOM SAMTLIGA IHOPKNYTNA I ETT LED. (Ett långt snöre som går emellan allihop, och från det snöret varsitt snöre till ena handleden)

Har ni sett filmen hollywood b-actionfilmen Con Air!? minns du när fångarna tvingas gå från en buss till flyget!?... ungefär så såg det ut, minus diverse hagelgevär då förstås....

För 15-20 år sedan när jag själv var en liten skit så tänkte ingen på dessa tre åtgärder, jag och alla andra överlevde ändå... och ingen kände behov av det.

Små ungar och ungdomar har alltid lite då och då gått vilse, "rymt" eller virrat bort sig från gruppen, och detta har skett i tusentals år... Varför är det helt plötsligt så hemskt och livsfarligt nu? Och hur många barn/promille skadas eller dör p.g.a detta?
(Visst, klart man ska undvika det och det är olyckligt när (mänskliga) misstag sker... men till vilken kostnad ska det motarbetas? ska dagisbarn behandlas som fångar/mista sin frihet för att en ytterst liten risk finns att någon av dom går vilse eller blir kvarglömd!?)

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
I sann sporthojsanda: Man får vad man betalar för. (som jag inte står för)
De är lågavlönade sönderstressade stackars satar. (Men än dock får ju inte sådant hända)

Jag tycker att den som aldrig gjort ett rejält misstag på sitt arbete ska kasta den första stenen.

Svar på frågan: Nej det är naturligtvis inte ok, men shit happens.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
För en hel del år sen när min yngsta grabb gick på dagis, så rymde en unge från dagiset och det blev stora rubriker i tidningarna. En vecka efter den episoden när jag skulle hämta min grabb en eftermiddag, lite tidigare än normalt, så var alla ungarna ute och ingen vuxen i närheten.
Jag anade var fruntimren var, och klampade in i byggnaden. Mycket riktigt, där satt alla käringdjävlarna och pimplade kaffe och skvallrade...med dörren till personalutrymmet ordentligt stängd dessutom.

Jag sa en del väl valda ord, nåt om "olämpliga", "byta jobb", "passar inte som dagispersonal" och så. Nån av käringarna började till och med grina. Dock så såg jag aldrig mer att dom allihop fikade samtidigt efter det, så lite fastnade väl i deras tjocka skallar.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Hade fröknarna Niqab på sig? (ansiktsslöja). I så fall kan man ju förstå att de såg dåligt...... :gnissla

Skämt o sido så är det ju väldigt tragiskt att det händer. Ingen stor grej kan tyckas, men i den åldern är man väldigt beroende av trygghet.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC