Det är väl ok att man gör mänskliga fel i sitt arbete men när det handlar om andras liv eller barn är det fan in accepterat! Istället för att tro någon har räknat ska man fråga. Har man räknat ungarna en gång gör man det en gång till, minst.
Det är väl ok att man gör mänskliga fel i sitt arbete men när det handlar om andras liv eller barn är det fan in accepterat!
Man kan ha sina barn i källaren, då kommer dom inte bort :fritzel
Man kan ha sina barn i källaren, då kommer dom inte bort :fritzel
Det är som i det där fallet som är uppe nu i rätten. En fritidsledare och en rektor som sitter åtalade för vållande till annans död. Det va en 8-åring som fick ett handbollsmål över sig så olykligt så att han avled. Handbollsmålet höllt dom på att förflytta har jag för mig. Det handlar bara om extrem otur och att det skulle hamna så illa så att han avlider oxå. Tycker nog att det är lite magstarkt att dom behöver åtalas. Ta rektorn t.ex. Vad skulle han göra som satt på kontoret när dom förflytta handbollsmålet. Vet ju själv när man gick i plugget. Det hände ju titt som tätt att vi flytta mål på idrotten.
I bland är olyckan där med den extrema oturen... Så är det bara...
Lite OT kanske, men det handlar om ansvar i samband med barn.
På dagis där lillan går så har dom reflexvästar med telefonnummer på.
Lite som att skriva sitt telefonnummer på katthalsbandet
sportis, saken är den att sådant här förekommer. så enkelt är det.
det viktiga är dock att det finns människor som du, som bryr sig.
Detta avancerade liggaförsök från TS för att väcka vurm hos motsatta könet resulterar något oväntat, och förmodligen oönskat, i att du nappar alltså.
Nu ska jag starta en tråd om hur jag räddade en hel kattungekoloni från att brinna inne genom att spänna mina muskler så hårt att elden blev rädd och slocknade.
Trygghetsnarkomani på hög nivå.
För några dagar sedan kunde jag och några klasskompisar inte låta bli att asgarva när vi sitter på ett fik och utanför får se omkring 10-12 ungar gå med två "fröknar" längst fram och två längst bak.
Inte nog med att dom vaktas av fyra pers, dom har dessutom reflexvästar på sig i gigantiska storlekar för dom små liven. och inte nog med reflexvästarna så är dom numrerade.
OCH INTE NOG MED DET, SÅ ÄR DOM SAMTLIGA IHOPKNYTNA I ETT LED. (Ett långt snöre som går emellan allihop, och från det snöret varsitt snöre till ena handleden)
Har ni sett filmen hollywood b-actionfilmen Con Air!? minns du när fångarna tvingas gå från en buss till flyget!?... ungefär så såg det ut, minus diverse hagelgevär då förstås....
För 15-20 år sedan när jag själv var en liten skit så tänkte ingen på dessa tre åtgärder, jag och alla andra överlevde ändå... och ingen kände behov av det.
Små ungar och ungdomar har alltid lite då och då gått vilse, "rymt" eller virrat bort sig från gruppen, och detta har skett i tusentals år... Varför är det helt plötsligt så hemskt och livsfarligt nu? Och hur många barn/promille skadas eller dör p.g.a detta?
(Visst, klart man ska undvika det och det är olyckligt när (mänskliga) misstag sker... men till vilken kostnad ska det motarbetas? ska dagisbarn behandlas som fångar/mista sin frihet för att en ytterst liten risk finns att någon av dom går vilse eller blir kvarglömd!?)
Detta avancerade liggaförsök från TS för att väcka vurm hos motsatta könet resulterar något oväntat, och förmodligen oönskat, i att du nappar alltså.
@bettskena:smicker funkar inte,jag är lika elak i alla fall
du 'elak'?
du har inte varit elak sedan du såg 'staffan & bengts julkalender'...
Gulle.
Lovar att hjälpa dig lufta däcken som du bad om sist du ringde och grät
tack ponken. jag visar hur du får av dig rymdblöjan
p.s vi ska inte bråka här, kan inte vi göra det hemma istället och sen ha lite försoningssex?
Ledsen men så mycket knark finns inte
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |