Är det slut nu....? *gråta*

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZR 125cc årsmodell -90, Honda CB 125T årsmodell -81
har nog aldrig mått så dåligt som jag gör nu... varit tillsammans med en underbar tjej i 1 år och 5 månader... som alla förhållanden går det väl upp och ner... började rätt tidigt med att hon gjorde en fruktansvärt dum grej, (tänker inte säga mer med risk att peka ut en här...)... å "dum" som man är så förlåter man... jaja, kanske lika bra den gången.... allt frid å fröjd å allt flyter på.... men när hon sista halvåret börjat umgås å ha mer kontakt med sitt ex, som förövrigt är 25 år gammal (vi två är 17) så börjar misstankar dyka upp... hon säger att hon älskar mig, å jag kan väl inte göra annat än att lita på det, å om hon nu älskar mig så skulle hon ju inte gör nått med honom... trots att jag vet at han e stenkåt på henne... å hon gillar honom rätt starkt oxå då han alltdi funnits i deras familj....

Men i fredags hade jag tänkt att vi kunde ha en mysig kväll tillsammans... eftersom i pluggat mycket under veckan å inte fårr tid för varandra.... men på fredageftermiddagen så frågar hon om hon får gå på bio...men exet och en annan kille...."Bler du ledsen då?" frågar hon.... "gissa..."

Å i söndags.... så blev hon plötsligt väldigt ledsen... så vi pratade en massa å hon sa att hon inte vill känna sig så bunden... hon vill kunna träffa kompisar å ha kul även utan mig.... visst, så känner jag oxå, å jag vill ju hon ska få ha kul... men hennes kompisar är ju de två äldre killarna.... därbland alltså hennes ex.....

e det då konstigt att jag blir svartsjuk å sur å ledsen när hon pratar med honom i telefon MINST en gång om dagen... å sms.ar med honom för jämnan.... kanske bara e mig det e fel på....

men,men... nu ska vi iaf försöka träffas lite mindre... jag ska sova hemma lite mer å så.... men det känns så jobbigt.... saknar henne hela tiden vi är ifrån varandra....

men visst kan jag känna som hon, att man vill ut å kanske strula runt lite utan å så.... men se på fan, det betyder så mycket mer att ha en värmande famn att komma hem till efter skolan/jobbet...nån som väntar på en... och som får en att känna sig älskad....

vet inte vad jag ska göra... vet inte vad jag vill.... kanske borde jag göra slut med henne.... usch.... jag vet inte... kan inte göra annat än att tänka tillbaka på allt underbart vi haft tillsammans.... :gråta

I helgen glömmer jag dock alla problem... då är jag JonneB's hela helgen!! :öl

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Låter som en klassisk dumpning...

Känner sig bunden.. (jasså..??) vill träffa andra.. (va?? )

Tråkigt i början.. men det går över. Tro mej..
Ett bra trick är att tänka på hennes sämre sidor och förstärka dem en smula..
Dessutom.. tänk på att världen är full av andra snygga tjejer..
men.. tyvärr är det bara ett fåtal man kan stå ut med någon längre tid..
:cool:

Good luck..

:hej

Edit: kan visst inte stava..

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Fimpa henne direkt (gör slut med henne allså, inte nått annat).
Även om hon inte är otrogen så verkar du känna det som så och det är ett tillräckligt skäl tycker jag.
Jag tror inte att hon kommer ändra sig så det är nog minst smärtsamt om du kan förklara henne varför du gör slut och ni kanske kan fortsätta som vänner(yeah right, as if...)
/ Han utan nån koll på tjejor

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ja det e klart man kommer över det... å dessutom så har vi sen länge sagt att när det tar slut så finns det ingen som hindrar oss från att träffas å va kompisar.... å som jag känner nu så skulle det kanske vara bäst om det blev så...å slippa all jäkla svartsjuka....

får se hur det blir nu när vi träffas lite mindre...håller ju med henne om att det blir lite mycket ibland.... man går ju varandra på nerverna tillslut...

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
soppatorsken skrev:
Fimpa henne direkt (gör slut med henne allså, inte nått annat).
Även om hon inte är otrogen så verkar du känna det som så och det är ett tillräckligt skäl tycker jag.
Jag tror inte att hon kommer ändra sig så det är nog minst smärtsamt om du kan förklara henne varför du gör slut och ni kanske kan fortsätta som vänner(yeah right, as if...)
/ Han utan nån koll på tjejor

Jo jag har ju funderat på det... men som sagt...får se efter den här veckan....

kul att veta att hon just i detta nu troligtvis är hon honom .... inte bekräftat, men hon skulle va i gnesta medans hennes mamma va på möte eller nått... kan ju fråga sig vart hon går då...

Usch...e så trött på tjejer... dom verkar tro att dom kan göra precis som dom vill.... jag trro jag hatar tjejer...inget ont om dom som finns här, för ni har ju lite vett som kör hoj iaf!!

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Välkommen till klubben
Sanningen e hård men jag tror du kommer bli mindre sårad,arg,ledsen om du gör slut på de nu.

Jag va i precis samma sits som dig för lite mer än 1 år sen
De hände lite saker mellan henne och en av mina kompisar o va gör man jo förlåter dem båda..
Några månader senare hände det igen! Va gör man, jo förlåter henne men inte han.
efter två år så vill hon göra slut efter att ha diskuterat så vill hon inte då får jag nog o de e då över.

Nu på senare tid har jag fått veta att det har hänt "lite till"
2år varade de o jag e så glad att de tog slut hon villa ha all min tid jag körde till o från skolan mer "fick" jag inte
sen skulle jag träffa henne annars va hon fly förbannad

De finns MÅNGA fiska i havet o tro mig du kan hitta någon som e bättre än henne kanske inte idag eller imorgon.
Men tidsnog
Tror säkert du har många o prata me men du kan alltid pma om du känner för de.

Hoppas de löser sig på något sätt

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Dom flesta har vi väl varit där på ett sätt eller annat!

Det blir inte bättre hon är inte mogen nog för dig, och man ska inte tvinga sig eller någon annan i den situationen.

Man gör ett tappert försök eller två och hamnar ändå på samma ställe som du är nu.

Och har men en bra kompis relation med sitt ex. tycker jag personligt att man ska fråga sin partner om det är okey att man har så mycket kontakt. Och om man nu har det så ska man vara öppen och inte t ex vara hemlig av sig, för det leder bara till osäkerhet och svartsjuka.

Gör slut nu det blir inte bättre, han hon känslor för dig och du för henne så kommer hon tillbaka till dig, och sätt upp regler nästa gång i allafall önskamål om hur du vill ha det och gör klart för henne att du inte känner dig bekväm med att hon har så mycket kontakt med sin fd. kille.

Lycka till, och blir du ensam är det inget att gråta blod över!

H: Peter

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
AleX skrev:
Välkommen till klubben
Sanningen e hård men jag tror du kommer bli mindre sårad,arg,ledsen om du gör slut på de nu.

Jag va i precis samma sits som dig för lite mer än 1 år sen
De hände lite saker mellan henne och en av mina kompisar o va gör man jo förlåter dem båda..
Några månader senare hände det igen! Va gör man, jo förlåter henne men inte han.
efter två år så vill hon göra slut efter att ha diskuterat så vill hon inte då får jag nog o de e då över.

Nu på senare tid har jag fått veta att det har hänt "lite till"
2år varade de o jag e så glad att de tog slut hon villa ha all min tid jag körde till o från skolan mer "fick" jag inte
sen skulle jag träffa henne annars va hon fly förbannad

De finns MÅNGA fiska i havet o tro mig du kan hitta någon som e bättre än henne kanske inte idag eller imorgon.
Men tidsnog
Tror säkert du har många o prata me men du kan alltid pma om du känner för de.

Hoppas de löser sig på något sätt

Det här var nästan läskigt likt det vi har... jag har förlåtit ett par gånger..sista gången gällde det så vitt jag vet bara lite...vad ska man säga.... sms. utöver det vanliga..... dessutom med samma kille som det första inträffade.... honom har jag förlåtit... bästa kompisen...kan bara inte va utan honom....

du har troligtvis helt rätt i att det skulle göra minst ont att bryta nu.... men fy fan va jobbigt det är...trodde aldrig att det kunde vara så här..... när allt detta klarat upp sig, om det då slutar med att vi gör slut så känner jag att med risk att bli klassad player.... försöka träffa många tjejer å bara ha kul med.... inga förhållanden nu på ett tag.....

tack för erbjudandet om PM... men jag har en underbar kompis, dessutom av motsatt kön, som jag kan prata med om allt... så det känns bra....

tack ändå...

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
Fråga1:
Mår du bra när hon är med honom?

Fråga2:
Mår du bra när du är med hennen?

Fråga2 - Fråga1 =

Alltså är värt att stå ut smärtan (snvartsjukan) för den tiden ni är emd varandra och är lyckliga..
i så fall kör på det...
Annars inte.
Du kanske mår dåligt i början utan henne men tänk då på hu dålgit du mådde när du inte visste om du ahde henne eller inte..

// ja jag måste lära mig stava ordentligt :p

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
LiCrO skrev:
Fråga1:
Mår du bra när hon är med honom?

Fråga2:
Mår du bra när du är med hennen?

Fråga2 - Fråga1 =

Alltså är värt att stå ut smärtan (snvartsjukan) för den tiden ni är emd varandra och är lyckliga..
i så fall kör på det...
Annars inte.
Du kanske mår dåligt i början utan henne men tänk då på hu dålgit du mådde när du inte visste om du ahde henne eller inte..

Jag HATAR honom....han HATAR mig...jag HATAR när hon är med honom.... även om jag är med så sitter dom å småflirtar........ JAG ORKAR INTE MER!!!! Men feg som man e så tar man sig aldrig mod att säga ifrån....å gör man det så blir hon bara tjurig å säger att hon aldrig för göra nånting...... orkar inte mer nu..... ska till henne snart.... får väl ställa ett ultimatum.... "va tillsammans med mig och dumpa honom totalt!! eller.... ta honom, men glöm då det vi har tillsammans"

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Holy Diver skrev:
Å i söndags.... så blev hon plötsligt väldigt ledsen... så vi pratade en massa å hon sa att hon inte vill känna sig så bunden... hon vill kunna träffa kompisar å ha kul även utan mig.... visst, så känner jag oxå, å jag vill ju hon ska få ha kul... men hennes kompisar är ju de två äldre killarna.... därbland alltså hennes ex.....

Tjejen är 17, det är helt sunt att hon både vill ha kakan (du) och prova andra kakor :cool: :p . Hon vill ju testa om hon kan få nån bättre än dig... det ligger i våra gener...synd bara för er killar men det är så släktet utvecklas... Det du kan göra är att försöka bevisa för henne att du ÄR bäst.

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
Re: Re: Är det slut nu....? *gråta*

Ace Niki skrev:
Hon vill ju testa om hon kan få nån bättre än dig... det ligger i våra gener..
:finger :finger

Är ni verkligen så j*vla duma?
hoppas du pratar för dig själv....

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det kommer Ta slu! gör det du så slipper du dessutom känna att du blev "dumpad"! Lycka till!

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Långsamt farväl tär bara ännu mer.
snabbt slut är mycket bättre än att dra ut på det. Annars blir det en lång och väldigt jobbig "läkeprocess".

Förlåta kan må var hänt en gång men inte flera.

Det här med ex och fd som "bara" är vänner är inget att lita på.

Tro mig när jag säger att en dag kommer du hitta den där RÄTTA som alla pratar om. Jag gjorde det efter mycket om och men :hej

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Holy Diver skrev:
...får väl ställa ett ultimatum.... "va tillsammans med mig och dumpa honom totalt!! eller.... ta honom, men glöm då det vi har tillsammans"

låter som en bra idé
hon får ju faktiskt rannsaka sig själv å ta reda på vad hon vill

Det kommer säkert att vara ruskigt jobbigt.. men.. det är väl ett måste

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R

Ace Niki skrev:
Tjejen är 17, det är helt sunt att hon både vill ha kakan (du) och prova andra kakor :cool: :p . Hon vill ju testa om hon kan få nån bättre än dig... det ligger i våra gener...synd bara för er killar men det är så släktet utvecklas... Det du kan göra är att försöka bevisa för henne att du ÄR bäst.

Jaa det är väl så att 17 INTE är en optimal ålder att ha förhållnade i.. det är så mycket som ska testas å göras.

annat är det när man börjar lite mer till åren(22) :crash

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica

Ace Niki skrev:

What comes around, goes around :fakta :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...