Jag säger bara det, girls...
Var med om något likartat förra våren. Var askär i en tjej och hon var intresserad utav mig (hur mkt vet jag inte, antagligen inte så mkt med tanke på vad som hände, det kommer). Vi hade träffats över internet fast på en lokal chat (first class) och hade träffats IRL och så. Så var vi på en fest och var hände inte då... hon strula med min bästa kompis. Jag var rätt knäckt sen (inte den kvällen, jag + berusad = glad + väldigt pratig (om jag inte är trött och somnar *ler* men det händer inte så ofta). Förlät båda två, henne eftersom jag gillade henne fortfarande och min bästa kompis pga att han var min bästa kompis (sen dryga tio år). Kanske inte för att det betyder nåt men han var aspackad och kom knappt ihåg det dan efter och ångrade det (han visste ju hur mkt jag gillade henne). De blev tillsammans sen iaf (efter att han hade kollat med mig om det var ok typ). Sen tog det slut mellan dem, ingen utav oss har någon kontakt med henne längre. Men vi är båda två bästa kompisar och umgås fortfarande. Jag skiter i det och är idag lika glad för det =)
Jag tycker så här: Gör hon så att du mår så illa, gör slut! Jag gjorde inte det i mitt förra, korta och stökiga förhållande vilket resulterade i att jag blev dumpad och anklagad för att ha varit otrogen (hur man nu kan vara det utan att ha tänkt på eller ens kramat en annan tjej?).
Edit: PS: Själv har jag inte erfarenhet av ett sånt långt förhållande som 1½ år, men min bästa kompis i fråga är uppe i ett år snart, med en trevlig flicka (som har en väldigt trevligt kompis *ler*) speciellt om man jämför med henne tidigare nämnd i mitt inlägg. Så jag kanske inte är bästa killen på att ge råd, men här verkar ju finns bättre lämpade hehe...