Är det värt att åka sporthoj?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag tycker inte att det är värt det. jag letar efter alternativ nu.. kanske bara blir ban körning eller motard.. vi får se.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
blom skrev:
jag tycker inte att det är värt det. jag letar efter alternativ nu.. kanske bara blir ban körning eller motard.. vi får se.

Det låter ju vettigt. Fast att sluta köra på vägen helt tycker jag hade varit tråkigt. Sedan å andra sidan så klarar jag inte av en custom hoj, jag har försökt :rolleyes:

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
bebbe skrev:
Det låter ju vettigt. Fast att sluta köra på vägen helt tycker jag hade varit tråkigt. Sedan å andra sidan så klarar jag inte av en custom hoj, jag har försökt :rolleyes:

Sluta köra på vägen vore trist, mycket av grejen med att köra hoj är ju faktiskt sådant som ligger utanför själva körandet. Gemenskapen med andra hojåkare, mysa med kataloger på vintern, hojsemester och allat annat som hör hojandet
till.

Edit: stavar som en kråka.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
DumDum skrev:
Sluta köra på vägen vore trist, mycket av grejen med att köra hoj är ju faktiskt sådant som ligger utanför själva körandet. Gemenskapen med andra hojåkare, mysa med kataloger på vintern, hojsemester och allat annat som hör hojandet
till.

Edit: stavar som en kråka.

Så sant :)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
bebbe skrev:
Har funderat på om man skulle leka lite till med spettan och sedan sälja för att köpa en naken hoj typ CB 1300 eller kanske SV1000.( Är som sagt lite såld på "twinnar") Plus en rejs hoj av något slag för att bara åka på bana med.
Kan ju tyckas dyrt med två hojar men om man bara har försa på en så borde det fungera.

Fast så som det är nu så lär spettan vara kvar ett tag, har ju precis fått den sådan som jag vill :banana (Förutom att bensintanken började läcka när jag var ute och körde sist :död )
'

Jag har sedan jag körde av vägen i maj förra året drabbats av dödstankar varje natt innan jag somnar.Jag ser mig själv krossas eller flygandes igenom luften för att sedan somna in för gott.Jag kan se min egen begravning och folk som gråter.Kan säga att det är jävligt jobbigt! Jag har ju en liten son på 6 månader också,Känns tungt att man kanske kommer att få slitas bort från allt det vackra som förgyller ens dagar i detta liv.Men varför ska man behöva dö? det är ju ofta en själv som avgör sånt.Jag tänker fortsätta köra, men alltid ta det försiktigt,jag bedömmer mig själv inte vara den typen av människor som alltid måste prestera 100%.

//Markus

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
twinner skrev:
'

Jag har sedan jag körde av vägen i maj förra året drabbats av dödstankar varje natt innan jag somnar.Jag ser mig själv krossas eller flygandes igenom luften för att sedan somna in för gott.Jag kan se min egen begravning och folk som gråter.Kan säga att det är jävligt jobbigt! Jag har ju en liten son på 6 månader också,Känns tungt att man kanske kommer att få slitas bort från allt det vackra som förgyller ens dagar i detta liv.Men varför ska man behöva dö? det är ju ofta en själv som avgör sånt.Jag tänker fortsätta köra, men alltid ta det försiktigt,jag bedömmer mig själv inte vara den typen av människor som alltid måste prestera 100%.

//Markus

Låter skit jobbigt :näsblod Får försöka se till att man inte kommer till det stadiet! Sedan så är det sant det du säger att man inte behöver prestera 100% hela tiden. Är visserligen en tävlingsmänniska men att tävla på vägen börjar faktiskt kännas lite korkat! Vet inte varför, kanske är jag som börjar bli mogen :D Tävlandet skall man flytta till bana.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
bebbe skrev:
Låter skit jobbigt :näsblod Får försöka se till att man inte kommer till det stadiet! Sedan så är det sant det du säger att man inte behöver prestera 100% hela tiden. Är visserligen en tävlingsmänniska men att tävla på vägen börjar faktiskt kännas lite korkat! Vet inte varför, kanske är jag som börjar bli mogen :D Tävlandet skall man flytta till bana.

Jo! sant.Läste precis tråden om Timmy,fick plötsligt ännu mer sug efter att börja med en annan hobby,eller köpa en 250 banhoj.Vettefan hur man ska göra :(

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
twinner skrev:
Jo! sant.Läste precis tråden om Timmy,fick plötsligt ännu mer sug efter att börja med en annan hobby,eller köpa en 250 banhoj.Vettefan hur man ska göra :(

Det där har allt påverkat mig med en hel del. Men att vara utan hoj vill jag inte. Men som sagt att byta till någonting vettigare för landsvägen och en ren ban hoj kanske inte hade varit fel.

Men spettan är ju helt perfekt, så jag..... ähh....... får nog som sagt ha den kvar ett tag till.

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Ingen för tillfället...
Hehehe, fattar precis vad du menar, med en naken hoj kör man inte lika extremt som med en R-hoj... (förutom när vi kör tillsammans då alltså!!! :hihi )

Tycker iofs att spettan blivit hyfsat cool nu :tummenupp , så det hade ju varit lite synd att sälja nu men det e kanske värt att fundera på ett byte framöver!?!? :confused: Du sa ju att tjejen ville med att åka oxå, och det blir ju lite svårt med spettan... :rolleyes:

Men,men nog om detta, se nu till och få ihop hojen :7peta så vi kan fortsätta där vår lilla tur så snöpligt :( slutade igår.

//Tobbe :rofl

bebbe skrev:
Har funderat på om man skulle leka lite till med spettan och sedan sälja för att köpa en naken hoj typ CB 1300 eller kanske SV1000.( Är som sagt lite såld på "twinnar") Plus en rejs hoj av något slag för att bara åka på bana med.
Kan ju tyckas dyrt med två hojar men om man bara har försa på en så borde det fungera.

Fast så som det är nu så lär spettan vara kvar ett tag, har ju precis fått den sådan som jag vill :banana (Förutom att bensintanken började läcka när jag var ute och körde sist :död )

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Många har redan sagt det, men jag säger det jag oxå ! Ingen sporthoj = ingen hoj alls ! Skulle aldrig palla med att bara glida fram i 70 på en custom, det är inte att ÅKA motorcykel som är roligt det är att KÖRA mororcykel som är kul. Bryta i kurvorna, känna cetrifugalkraften som jobbar och känna att man har kontroll. En riktigt lång, svepande kurva som man ligger i, i flera sekunder och bara känner hur alla krafter jobbar och man jobbar emot och med dessa. Helt underbart. Sen så får vi inte glömma det lilla busandet som kan ske ibland (av misstag :)) bakhjulsåka med kontroll, skönt (har iof inte lyckats köra längre än 50-70 meter ännu men det blir längre och längre) och lite andra stunt som jag aldrig har vågat mig på. Nej som sagt Ingen sport hoj = ingen hoj alls.

MEN, förtusan.... se till att köra hårt där det är minimal risk att spetta på! Man ser alldeles förmånga "tokar" som gasar utavhelvete där det är många utfarter och tätbyggt. Vänta med gasandet tills det är ett ställe med få utfarter och vid utfarterna så slå av lite och var uppmärksam !!! Värsta predikan , Jag vet, men ibland när jag ser vissa på hojar så blir jag mörkrädd. Har mött några redan i vår och jag undrar om dom någonsin funderar på att asfalten fortfarande är kall och dammig även fast kvicksilvret visar +13.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Vad svarar man på en sån här fråga egentligen....???

Jag har numera familj med allt vad det innebär; kombi, hund, unge(snart 2).
Jag har övervägt mitt beslut noga med tanke på de jag älskar.
Min sambo kör också hoj och skulle något hända henne skulle jag bli "jagvetintevad"..!!!!
MEN skulle hon inte få köra hoj, så skulle hon inte vara riktigt den samma personen som jag älskar så otroligt mycket. Det skulle alltid saknas en liten bit av henne då. Samma är det nog med mig.
Som någon sa, det gäller att leva, inte bara överleva.

MEN bara för att jag kör sporthoj, så betyder ju inte det att jag kör som en blådåre och alltid använder hojens potential jämt.... Då skulle det snart vara en begravning och jag skulle vara hedersgästen.
En åktur för mig innebär så mycket glädje, vare sig det är ett banpass på Gelleråsen eller en lagom, sakta "luktapåkoskiten"-tur på landet.

Nackdelen med att åka hoj, är att du inte alltid är själv på vägen.
Blir det någon situation, så blir det oftast vi som är "oskyddade" som förlorar.
Alltför många kompisar eller folk man vet om, har gått förlorade genom åren.
Trots detta fortsätter jag att åka mc. Jag vet att, för min egen del, glädjen att åka/köra är större än sorgen/rädslan att förlora. (just nu...jag kanske ändrar mig)

hoppas att mina förvirrade tankar har gjort sig någorlunda förstådda hos er.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Öhh, har inte haft sporthoj länge, bara ca 2 veckor. Å fan vad det går!

Är det värt risken???

Fan, jag är rädd mest hela tiden...och det är ju en del av tjusniungen!

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...