Är det värt det?
Ja, alså nu mellan tiden jag har varigt 16-18 har det helt klart varigt värt det för jag bor långt ut på landet. Men nu när jag börjat ta bilkort och börjar kolla runt efter bil får man ju se hur intresset är sen. Ändå ganska mycket härligare med bil nästan 70% av året.
Men tror att jag kommer om allt går bra för en köpa mig en båge om några år igen. Kommer suget direkt efter jag sålt den jag har nu köper jag kanske större motard redan till våren och skippar bil, men det är nog ganska uteslutet hehe. Det jag tycker är drygt med mc är
Dra på sig alla skyddskläder (Det är ett måste).
Ta av sig alla skyddskläder (Är ju också ett ganska stort måste)
Man luktar skit, Körde 2-takt innan då luktade man ju moppe nu kör jag 4-takt då luktar man bara avgaser.
Man kan inte typ kamma sig om man ska nånstans elr ha några speciellt fina kläder under (stucket osv) för det är ju skrynkligt som fean när man väl är framme. Körde i kostym EN dag med hojen till olika studenter, man tänker bara på hur jäffla ont det gör att trilla.
Sen alla risker osv men det kan man inte rabbla alla men att bli tagen som en moppe på vägen tex i mörker är ju också duktigt jobbigt.
Bil är ju lite mer bekvämt men hoj är ju friheten. Att bara glida iväg på hojen i nice väder är ju underbart.
Nu på sista månaderna när jag börjat träna köra bakhjul och sånt lite mer har man ju helt klart fått upp ögonen för större motarder osv det är ju så roligt att klara längre och längre. Nästa hoj om jag får välja blir helt klart motard! Annars ska det vara en sporthoj med bra bet i.