Är DQ på väg bort från Alltid Väck?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ja, men det är ju precis det ni har gjort. Skrivit in 3 och under resans gång använt ytterligare 1. Alltså 4st under samma race. Det är inte OK.
Nu späck-ulerar du utan att ha sanna fakta igen, du påminner ibland o den där osant-ström eller vad han hette.
 

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Ort
Annelöv
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
Detta var orsaken till att vi inte lämnade en protest. Med andra ord, om TL säger OK kan man få bryta reglementet utan påföljd?
Brånalt trodde att Pelle skulle köra för ett annat lag, han kopplade inte ihop ägaren till Br. Hörberg med nåt annat än det lag som heter Br. Hörberg.

Jag hoppas och tror att det kommer ut någon form av tillägg till reglementet som förtydligar vad man får och inte får göra när det gäller förarna i teamet. På så sätt kommer det något gott ut ur de här också.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Team Fiver leder väl REC serien och det indikerar väl något.

Det behöver väl inte indikera så värst mycket mer än att de har presterat bättre? Om du nu tex kallar de tre för toppförare, vad kallar du då Gsson och Fredrik (Zoidberg)?

De vann, men på Atorp ska de åka på stryk igen! :)
 

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Ort
Annelöv
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
Det behöver väl inte indikera så värst mycket mer än att de har presterat bättre? Om du nu tex kallar de tre för toppförare, vad kallar du då Gsson och Fredrik (Zoidberg)?

De vann, men på Atorp ska de åka på stryk igen! :)

Då vi åker på en standard R6:a från -00 så är det väl ingen utmaning för er att spöa oss där, eller?

Nej, jag hoppas verkligen att Fiver vinner REC i år, efter alla år Humlan kört ERF så är det väl dags för en serievinst.
 

MC Doktorn

Guest
Det behöver väl inte indikera så värst mycket mer än att de har presterat bättre? Om du nu tex kallar de tre för toppförare, vad kallar du då Gsson och Fredrik (Zoidberg)?

De vann, men på Atorp ska de åka på stryk igen! :)

Jo de e sant det räcker med att vara medioker förare för att vinna REC jag vet ...
Det var symboliken jag var ute efter när Hunt & Co kommer med en gammal R6 värd 25000:-? och piskar Fiver med sin mångmiljonsatsning (det där var ironi)

Lycka till, humlan är värd att vinna i år :)
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Solklart känns lite som fel adjektiv va..

Därav ställde vår teamchef tillsammans med Gsson frågan till Brånalt (medans jag var ute på vår 3:e stint), om det var okej att "skriva in" vår befintliga reservförare mitt under race, ...och fick klartecken för detta.

BRA! :va

Med andra ord är man tjenis med tävlingsledningen är det en klar fördel då har man större changs att vinna!
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Då vi åker på en standard R6:a från -00 så är det väl ingen utmaning för er att spöa oss där, eller?

Nej, jag hoppas verkligen att Fiver vinner REC i år, efter alla år Humlan kört ERF så är det väl dags för en serievinst.

...och vilken utmaning är det då för Gsson att köra ikapp en R1 på Knudan??

Jo de e sant det räcker med att vara medioker förare för att vinna REC jag vet ...
Det var symboliken jag var ute efter när Hunt & Co kommer med en gammal R6 värd 25000:-? och piskar Fiver med sin mångmiljonsatsning (det där var ironi)

Lycka till, humlan är värd att vinna i år :)

Med Gsson bakom styret på Knudan så kvittar det både vilken hoj han sitter på, och vilken hoj motståndaren sitter på.


Bara så att ingen missförstår mig så tycker jag att det är kul att ni vann, men era argument är kassa. :D
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Då vi åker på en standard R6:a från -00 så är det väl ingen utmaning för er att spöa oss där, eller?

Nej, jag hoppas verkligen att Fiver vinner REC i år, efter alla år Humlan kört ERF så är det väl dags för en serievinst.

I REC har jag bara deltagit som reserv en gång i år. Vinner vi den serien är det Stagh, Strand och Skalman som vinner.
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Om tävlingsledaren säger att det är OK att låta reservföraren köra så är det väl det, eller vem ska man annars fråga?

Bör kanske förtydliga att innan reservföraren gick ut på sista passet så var det bara jag och A:sson som hade kört - så totalt var vi bara 3 förare som körde hojen under söndagen.


Hu hjälp!!
Ni är starka ni...:tummenupp
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
:näsblod Jobbigt mycket att kommentera här...

Ja, men det är ju precis det ni har gjort. Skrivit in 3 och under resans gång använt ytterligare 1. Alltså 4st under samma race. Det är inte OK.
Enl samtal mellan vår teamchef & Brånalt för för några veckor sedan är det t.o.m. okej att signa in fyra förare, ..låta en kvala & tre andra köra racet.

Detta var orsaken till att vi inte lämnade en protest. Med andra ord, om TL säger OK kan man få bryta reglementet utan påföljd?
Brånalt trodde att Pelle skulle köra för ett annat lag, han kopplade inte ihop ägaren till Br. Hörberg med nåt annat än det lag som heter Br. Hörberg.
Jag: Är protest inlämnad ?
Brånalt: Ja
...senare:
Jag: Hur gick det?
Brånalt: Den läggs ner.

Var det Gsson som lämnade in protest tro ?? :va

Återigen, ...reglementet är inte tydligt, ...& Brånalt kan omöjligt ha missuppffattat att Gsson skulle köra för oss (och hade det för den delen spelat någon roll vilket team han skulle köra för ?? skulle svaret bli annorlunda då ??) då frågan framfördes tillsammans med vår teamchef & Gsson kört för oss tidigare. Skulle isåfall varit om han drabbats av tillfälligt syn- & hörselbortfall, ..alternativt att du lagt dom orden i munnen på honom...
BRA! :va
Med andra ord är man tjenis med tävlingsledningen är det en klar fördel då har man större changs att vinna!
...för om nåt av våra team é tjenis med honom så är det väl knappast vårt.
I REC har jag bara deltagit som reserv en gång i år....
...bara en gång gälls alltså inte !? Och förra året, hur många gånger körde du då ?
Vi slog er fair and square ute på banan, ..med er egen medicin från förra året, då ni satte in DonQ på sistastinten för att hålla oss bakom er. Ta förlusten som en man & gratulera till segern istället, som vi gjorde då.

Och innan du anklagar andra för att bryta mot reglementet (...någon som dessutom har frågat arrangören om klargöranden ang petitessformuleringar, och följt det svar som getts), kan du ju fundera på om du själv inte gjort det, ...men kanske haft med-/mottävlare som trots kännedom tyckt att det skulle vara lågt att lägga protest ;) ...eller att försöka vinkla till saken på Sporthoj för den delen.

Nädu Stefan, ...du é en bra grabb & jag gillar dig skarpt. Men i detta fallet liknar du mest Stoner efter årets Laguna Seka-race.
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
:näsblod Jobbigt mycket att kommentera här...


Enl samtal mellan vår teamchef & Brånalt för för några veckor sedan är det t.o.m. okej att signa in fyra förare, ..låta en kvala & tre andra köra racet.


Jag: Är protest inlämnad ?
Brånalt: Ja
...senare:
Jag: Hur gick det?
Brånalt: Den läggs ner.

Var det Gsson som lämnade in protest tro ?? :va

Återigen, ...reglementet är inte tydligt, ...& Brånalt kan omöjligt ha missuppffattat att Gsson skulle köra för oss (och hade det för den delen spelat någon roll vilket team han skulle köra för ?? skulle svaret bli annorlunda då ??) då frågan framfördes tillsammans med vår teamchef & Gsson kört för oss tidigare. Skulle isåfall varit om han drabbats av tillfälligt syn- & hörselbortfall, ..alternativt att du lagt dom orden i munnen på honom...

...för om nåt av våra team é tjenis med honom så är det väl knappast vårt.

...bara en gång gälls alltså inte !? Och förra året, hur många gånger körde du då ?
Vi slog er fair and square ute på banan, ..med er egen medicin från förra året, då ni satte in DonQ på sistastinten för att hålla oss bakom er. Ta förlusten som en man & gratulera till segern istället, som vi gjorde då.

Och innan du anklagar andra för att bryta mot reglementet (...någon som dessutom har frågat arrangören om klargöranden ang petitessformuleringar, och följt det svar som getts), kan du ju fundera på om du själv inte gjort det, ...men kanske haft med-/mottävlare som trots kännedom tyckt att det skulle vara lågt att lägga protest ;) ...eller att försöka vinkla till saken på Sporthoj för den delen.

Nädu Stefan, ...du é en bra grabb & jag gillar dig skarpt. Men i detta fallet liknar du mest Stoner efter årets Laguna Seka-race.

Långt inlägg med flera quoter. I tur och ordning:
1. Att signa in 4 förare? Inte enligt reglementet iallafall. 3 förare per race och 4 sammanlagt under säsongen, thats it. Ska registreras när teamet anländer till banan enligt paragraf 1.6.2
2. Jag har inte lämnat in nån protest. Vi diskuterade frågan, men avstod eftersom Brånalt inte riktigt hade koll på vad han sagt och inte sagt.
3. Jag har inte lagt några som helst ord i mun på Brånalt. Hela frågan är om administrationen var korrekt, vilket jag tycker att den inte var. Domaren var av samma åsikt, men jag avstod ändå att lämna protest, se punkt 2 ovan.
4. Tjenis med Brånalt? Menar du att vi skulle haft nån fördel av det i söndags?
5. Jag gratulerar er gärna till segern, det vet du, men det finns en viktig skillnad mot förra året: Vi registrerade vårt team innan racet, inte under det. Visst slog ni oss, men fair vet jag inte....
6. Vet inte vad du syftar på så det är svårt att bemöta.


Kan vi inte lämna denna skitdiskussion nu? Jag är inte intresserad av att gå och älta detta. Racet är över, nytt race om 2 veckor, GRATTIS TILL SEGERN, osv, men nu är det dags att se framåt. Detta blir min sista kommentar i ämnet.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Långt inlägg med flera quoter. I tur och ordning:
1. Att signa in 4 förare? Inte enligt reglementet iallafall. 3 förare per race och 4 sammanlagt under säsongen, thats it. Ska registreras när teamet anländer till banan enligt paragraf 1.6.2
2. Jag har inte lämnat in nån protest. Vi diskuterade frågan, men avstod eftersom Brånalt inte riktigt hade koll på vad han sagt och inte sagt.
3. Jag har inte lagt några som helst ord i mun på Brånalt. Hela frågan är om administrationen var korrekt, vilket jag tycker att den inte var. Domaren var av samma åsikt, men jag avstod ändå att lämna protest, se punkt 2 ovan.
4. Tjenis med Brånalt? Menar du att vi skulle haft nån fördel av det i söndags?
5. Jag gratulerar er gärna till segern, det vet du, men det finns en viktig skillnad mot förra året: Vi registrerade vårt team innan racet, inte under det. Visst slog ni oss, men fair vet jag inte....
6. Vet inte vad du syftar på så det är svårt att bemöta.


Kan vi inte lämna denna skitdiskussion nu? Jag är inte intresserad av att gå och älta detta. Racet är över, nytt race om 2 veckor, GRATTIS TILL SEGERN, osv, men nu är det dags att se framåt. Detta blir min sista kommentar i ämnet.

1. Vill man inte se otydlighet gör man inte det, ...vem ska vi rätta oss efter om inte Brånalt ?
2. Ok
3. Ok
4. Det menar jag inte, ...jag kommenterade en annans inlägg med antydan om tvärt om. Jag menade dock att du står närmre Brånalt & serien än vad vi gör. Ni gör ett sk-tbra jobb att dra runt detta. Tabbar & fel kan alla göra.
5. Tack, ...tror "fair" kommer krypande såsmåningom &så.
6. Du vurpade på Karlskoga -06 men brydde dig inte om att köra in & besiktiga dig själv & hoj (brott mot reglementet, right !?). Många såg det inkl jag, men ingen brydde sig om att protestera om det (trots att vi var huvudkonkurrenter om titeln), eller ens påstå att ni gjorde en unfair tävling. I skugga av det t.ex. är det sniiiiiket att KALLA OSS UNFAIR, när vi AGERAR EFTER BESKED FRÅN ARRANGÖRENom en INTE HELT TYDLIG PARAGRAF som till skillnad från ditt regelbrott inte har med agerande ute på banan att göra, ...där slaget bör avgöras.

Allt sagt & Case Closed för min del &så... :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ahhh vad mysigt med lite bråktrådar, Divers inhyrda A-förare har stulit Skåneliggas pokal och nu är det krig.


Det blir lite tråkigt om alla är kompisar hela tiden, mera intriger höjer pulsen och gör det hela mer spännande.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Kan vi inte bara hata varandra? Livet är så mycket enklare då.
Jag hatar:
GSXR1100RRRR för att han alltid är så äcklig och vill kela när han är full
Nr:18 för att han pratar med konstig dialekt (finns det folk utanför Stockholm? Märkligt...)
Zoidberg eftersom jag inte känner honom (då är det superenkelt att hata)
Oscar för att han är så jävla glad hela tiden.
Strider för att han är så gammal så hans ben inte håller ihop längre. Mortelfraktur my ass.....

Så. Dagen känns redan mycket bättre.
 

69hayden

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Fireblade 08
6. Du vurpade på Karlskoga -06 men brydde dig inte om att köra in & besiktiga dig själv & hoj (brott mot reglementet, right !?). Många såg det inkl jag, men ingen brydde sig om att protestera om det (trots att vi var huvudkonkurrenter om titeln), eller ens påstå att ni gjorde en unfair tävling.
Han kanske var lite snurrig efter kraschen och glömde?
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
1. Vill man inte se otydlighet gör man inte det, ...vem ska vi rätta oss efter om inte Brånalt ?
2. Ok
3. Ok
4. Det menar jag inte, ...jag kommenterade en annans inlägg med antydan om tvärt om. Jag menade dock att du står närmre Brånalt & serien än vad vi gör. Ni gör ett sk-tbra jobb att dra runt detta. Tabbar & fel kan alla göra.
5. Tack, ...tror "fair" kommer krypande såsmåningom &så.
6. Du vurpade på Karlskoga -06 men brydde dig inte om att köra in & besiktiga dig själv & hoj (brott mot reglementet, right !?). Många såg det inkl jag, men ingen brydde sig om att protestera om det (trots att vi var huvudkonkurrenter om titeln), eller ens påstå att ni gjorde en unfair tävling. I skugga av det t.ex. är det sniiiiiket att KALLA OSS UNFAIR, när vi AGERAR EFTER BESKED FRÅN ARRANGÖRENom en INTE HELT TYDLIG PARAGRAF som till skillnad från ditt regelbrott inte har med agerande ute på banan att göra, ...där slaget bör avgöras.

Allt sagt & Case Closed för min del &så... :)

Min personliga åsikt!!

Tycker att ni är så j--la låga!!
face it vad argumenterar du emot. Humlan fuskade inte på knutstorp.. Det va ni.
Skitbra för oss vi tjänade på det. Men dock ni FUSKADE. Ingen annan.
Ingen lämnade protest vem vill vinna på protest. Men hur som helst så går det inte att komma ifrån. Ni körde bra men ni FUSKADE o borde därmed inte vunnit. Oavsett om någon lämnade protest eller inte.

mvh perre
 

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Ort
Annelöv
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
Min personliga åsikt!!

Tycker att ni är så j--la låga!!
face it vad argumenterar du emot. Humlan fuskade inte på knutstorp.. Det va ni.
Skitbra för oss vi tjänade på det. Men dock ni FUSKADE. Ingen annan.
Ingen lämnade protest vem vill vinna på protest. Men hur som helst så går det inte att komma ifrån. Ni körde bra men ni FUSKADE o borde därmed inte vunnit. Oavsett om någon lämnade protest eller inte.

mvh perre

... säger den pålästa mannen som inte vet skillnaden på A och B förare :D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top