Är du överviktig eller undernärd?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
medium976 skrev:
Det gäller en (normal person) givetvis är det inte något exakt värde .. men det är en bra riktlinje om man nu inte tränar mycket.. Jasg tränar inte mycket altså funkar testet bra på mig..

Jag tor det är någon form av riktlinje om man är otränad, jag har även hört att man tar sin längd och drar av 90-110kg?. Förövrig så funkar det ju inte på folk med muskler då jag gkorde tester på en polare som bara är 170 och väger 100kg (bara muskler) och det säger 34,6 vilket skulle göra honnom till överviktig?. :confused:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

Hightuned skrev:
Jag tor det är någon form av riktlinje om man är otränad, jag har även hört att man tar sin längd och drar av 90-110kg?. Förövrig så funkar det ju inte på folk med muskler då jag gkorde tester på en polare som bara är 170 och väger 100kg (bara muskler) och det säger 34,6 vilket skulle göra honnom till överviktig?. :confused:
Alldeles riktigt,när jag tävlade i bb vägde jag 117 kg o hade ca 10% underhudsfett offseason,jag är 182cm lång o hade ett alldeles för högt bmi,tjocksmock enligt den metoden.Nu väger jag 105kg o har väl ca 20% kroppsfett skulle jag gissa,men enligt bmimetoden skulle jag säkert kallas fettpåse fortfarande.Calipermetoden är mer rättviss överlag,men bmi funkar som sagt bra på dom som inte har haft oturen*he he*att dra på sig 52klubbor o 80lår.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

31,6 blev det visst.Samma som bert karlsson.he he

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Håller med Jacke, Bmi är inte något optimalt mätinstrument. Själv är jag 178cm o väger efter jul 110 pannor alltså ca 34, nått i bmi okej nu har man lagt till sig med en skaplig airbag men när jag låg på topp tränings mässigt vägde jag någonstans mellan 90-95 och det är ju också överviktigt enligt bmi så då undrar man hur man ska bära sig åt för att nå normal bmi. :va Som nån annan skrev det är gott med mat :D men då får man åka i goretex :huvet

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
24,5....små fet och otränad

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...