Är du överviktig eller undernärd?

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
a
F-n va klenisar det fanns, eller ljuger ni er blåa i fejset era jäklar !?!
Kanske dax att ni knallar ner till apoteket och skaffar lite avmaskningsmedel...

Hälsosamma 26,5.

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
vilka jävla tunnisar som häckar på sporthoj,

själv är man uppe i klockrena 26.6666666

kan lugnt säga att man får tacka de 2 bicepsen och inte den blek-lönnfeta magen, hehe, eller tvärtom :crash

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
29 lyckades man nå nu när det snart kan räknas i decennier sedan jag tränade sist....

fast å andra sidan hade jag över 30 när jag tränade som mest :)

MikkE

Guest
eehmm... 17,4 fick jag..

men jag skyller på pappa.. han var också lång å smal när han var ung..

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag är mest imponerad av alla er som lyckats väga och mäta er med 10-15 värdesiffrors noggrannhet. Varifrån har ni fått tag i sån utrustning?

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
19,05 (1,91m/69,5kg). Har legat på 65kg i flera år (17,8) men de senaste månaderna har det börjat öka. Men så fyller man ju gubbe (22) om några månader också... :tungan :rolleyes: :kocko Eller kan det bero på absolut ingen motion och pizza och/eller hamburgare mer eller mindre dagligen?

Last edited:

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
KIRE skrev:
Bmi är ju helt kass!!
Tar ingen hänsyn till muskelmassa utan förutsätter att alla är räkor muskelmässigt. Själv har jag 31 i bmi men är inte fet någonstans.

Du är PT om jag inte minns fel från träningstråden va?

Jag ligger på 31 i bmi också, 188cm och 110 kg och visst är jag lite överviktig men fet skulle jag inte säga att jag är.

KIRE

Guest
MrGooFy skrev:
Du är PT om jag inte minns fel från träningstråden va?

Jag ligger på 31 i bmi också, 188cm och 110 kg och visst är jag lite överviktig men fet skulle jag inte säga att jag är.

Ja det stämmer. Dock utövar jag inte det som arbete utan gjorde det bara för att utveckla mig själv. Utbildningen håller inte speciellt hög klass heller tyvärr.
Lite för mkt modegrej och "disco"träning. Som sagt är BMI ren skit och inget man ska ta på någotsomhelst allvar. Vill man veta hur man ligger till statsmässigt ska man mäta kropps sammansättningen. Då får man bra koll på andelen fett/muskler/vätska i kroppen.

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Varför gnugga sig blindt i ögonen på BMI? :va

Finns så mycket annat som spelar in.. dels kan man mäta ut hur mycket skelettet väger vilket varierar på alla. Jag ska själv göra en sådan utmätning snart samt ev en "fettmätning". bara för att ställa upp i Studiesyfte..

BMI är bara en svag riktlinje.. men visst kan det vara skoj att "räkna ut den".. men det finns dom som tar såna mätningar väldigt hårt. (jobbar själv på Gym där vi undviker att rekommendera folk att använda sig av BMI)
Jag ligger själv på ett BMI på 22 ca, men skulle hellre vilja ligga på ett högre BMI, mer muskler = högre vikt relaterat till längden.

Natti natt!

:arsele

/Annchua

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Det finns inga genvägar till den perfekta kroppen, det är bara att äta :)
Mina 107kg av ren kraft fördelade på 190cm ger mig ett BMI på 29,6.
BMI är ett testvärde som suger, det kan ge en indikation om att något inte står rätt till hos en helt otränad individ. Har gjort skelettmätningar och fettmätningar och jag är INTE fet :tungan

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Först BMX och nu BMI? Hur ser en sådan båge ut?

Swedie skrev:
Nu ska vi reda ut det här. Själv är jag slank och fick resultatet: 21.7 :banana

Seså! Visa nu att vintern inte varit för hård på dig.

Själv har jag sjukdomen "dold anorexia" och ett skinnställ med ett eget liv (det krymper kraftigt i garderoben varje vinter - måste nog byta ut det mot ett krympfritt)

Bodubuilding i två steg:
1. Bygg upp kroppen (pizza, öl m m )
2. Fördela

(F-n de e nåt vitt på marken)

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Min storvuxne segeldflyglärare hade nåt som kallas "senil bulemi". Han förklarade att symptomen är att man äter mycket men glömmer bort att gå på toa och kasta upp.

//P

Busafreak skrev:
Själv har jag sjukdomen "dold anorexia"
{SNIP}

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
BMI suger fett (skojigt va) :va om man har kraftig benstomme och tränar mycket så stämmer det inte, jag är 1.71 centikort och bör enligt BMI väga mellan 60-74, jag vägde 74 förra våren och då va jag smal, om jag hade vägt 60 kg så skulle jag se helt undernärd ut, nu ligger mitt BMI på 27 (j-a julmat) och siktar på att sänka mig till 25-26 till våren, men att betrakta BMI 20 på en stabil benstomme är inte normalt.

/Bullshit My Isterbuk
Skyll på det fetto, jag har fulla kroppen i armeringsjärn, hur fan ska man kompensera BMI-värdet för det?
26,88 förresten.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...