Är du överviktig eller undernärd?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
22,3 men trodde jag skulle ligga under 20.... Men det är klart, rutorna på magen döljs sedan några månader tillbaka av 2-3 cm gummiaktigt material som är hudfärgat och hur det kom dit vette fan... Inte bra att sluta jobba, träna, köra hoj och sen bara äta mera, dricka mer cola och kolla på mer film :) Men nu har jag lyckats dra ner på godisintaget iaf, men till sommaren hoppas jag att den stora rutan på magen har bytts tillbaka till de små :D

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
soppatorsken skrev:
På min telefon kan jag se BMI. Synd bara att jag inte vet hur lite jag väger.
Sen kan jag (fortfarande på telefonen) se närmaste mensperiod, chans att bli gravid just idag, osv. Det förutsätter iofs att man ska knappa in senaste ägglossning.
Le´cool va?
Samsungs va? en ros på framsidan... deras stora tjejsatsning, men den tilltalar tydligen båda könen :7peta

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
101 Kg på 186 cm ger ca 29 i BMI.. känner mig dock inte så fet. Flåset kanske skulle behöva bättras på lite iofs. :va

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
kajlyl skrev:
Samsungs va? en ros på framsidan... deras stora tjejsatsning, men den tilltalar tydligen båda könen :7peta

Tja vad säger man... *busted*
Fast det var ett partytrick som nästan funkade hos tjejer.

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
19,486961451247165532879818594104! Fan ge mig mat!!!!
Fast de är klart! man måste väga lite för att köra 125á! Bästa viktlättningen! haha.. snart blire stor hoj och högre BMI :banana

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
soppatorsken skrev:
På min telefon kan jag se BMI. Synd bara att jag inte vet hur lite jag väger.
Sen kan jag (fortfarande på telefonen) se närmaste mensperiod, chans att bli gravid just idag, osv.

En jobbarkompis fick ut en ny telefon i butiken när hans precis nyinköpta gick sönder.
Klockan 23.00 på kvällen började den pipa, och när han kollade displayen stod det: Dags att ta P-piller! :rofl

Angående BMI...typ 25.1...cirka... :rolleyes:

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Eftersom jag inte vet vad jag väger så la jag till ett par kilo sen sist jag vägde mig eftersom ja tycker ja har tjockat på mig. Mitt resultat blev 19 o nånting. Fast det är inte under normalt, det är normalt. Om än kanske i underkant.Så det så.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
väger någonting mellan 60-70 kg.. kanske mer eller mindre.. var ett tag sen man STOD på vågen så att säga.. o e väl fortfarande mina 168 cm kort..

KIRE

Guest
Bmi är ju helt kass!!
Tar ingen hänsyn till muskelmassa utan förutsätter att alla är räkor muskelmässigt. Själv har jag 31 i bmi men är inte fet någonstans.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Opps 19,3 - lite undernärd då ;). Jaja, jag har hållt samma vikt i 7 år nu och det oavsett hur mycket eller lite jag ätit. Man äter tills man är mätt, punkt slut.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
21.07 Men mager som man är så har jag heller aldrig oroat mig för racevikten. Däremot så kanske lite muskler skulle dämpa fallet varje gång man går i gatan?. :rolleyes:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Förresten, hur fan kan man va undernärd när man äter pizza varannan dag? :va

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Madhonda skrev:
....och när man är mätt...så äter man lite till.... :rolleyes:
Nja, varför då? Om man inte vill gå upp i vikt alltså? Iofs. när jag tränade åt jag som en dåre, tills jag var mätt och sen ungefär lika mycket till. Lyckades komma upp till närmare 70 kg utan att få så särskilt mycket fett. Men sen rasade runt 15 kg bort på ett halvår när jag slutade träna och tokäta... Sista 7 åren har jag legat stabilt på 57. Önskar jag hade disciplinen för att ta mig upp igen, men träning tar för mycket tid tycker jag.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
BMI suger fett (skojigt va) :va om man har kraftig benstomme och tränar mycket så stämmer det inte, jag är 1.71 centikort och bör enligt BMI väga mellan 60-74, jag vägde 74 förra våren och då va jag smal, om jag hade vägt 60 kg så skulle jag se helt undernärd ut, nu ligger mitt BMI på 27 (j-a julmat) och siktar på att sänka mig till 25-26 till våren, men att betrakta BMI 20 på en stabil benstomme är inte normalt.

/Bullshit My Isterbuk

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...