Är du rädd?

Är du rädd när du kör?

• Antal röstningar
    0

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Helt ärligt ! Är skiträdd för att göra bort mig och typ komma sist i ett race.
Kan gå och grubbla över detta i dagar och även nätter innan ett race.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är inget att vara rädd för. Någon måste vara sist, jag vet hur det känns. :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Snälla Peter. Om det är vad det tar så kör för bövelen INTE!

Det skulle nästan vara värt det bara för att få dränka Sandis i oljedimman (tänk bilden från Gelleråsen). Vem vet, han kanske blir rättrogen (in the presence of greatness kan ju vad som helst hända, med greatness tänker jag på min hoj, inte mig själv)? ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2751381 Det skulle nästan vara värt det bara för att få dränka Sandis i oljedimman (tänk bilden från Gelleråsen). Vem vet, han kanske blir rättrogen (in the presence of greatness kan ju vad som helst hända, med greatness tänker jag på min hoj, inte mig själv)? ;)
Du har min välsignelse.

sandstream

Guest
Det skulle nästan vara värt det bara för att få dränka Sandis i oljedimman (tänk bilden från Gelleråsen). Vem vet, han kanske blir rättrogen (in the presence of greatness kan ju vad som helst hända, med greatness tänker jag på min hoj, inte mig själv)? ;)
Med tanke på hur långt bak du kommer att starta, eller vänta nu, sist i en tvåtaktsklass är väl 8-9:e eller nåt sånt, ja ja... så lär paraplyet behövas för att skydda sig mot dimma, oljestänk, kolvar och annat löst skit som kommer farande :D

Nu är vi alla rädda.. :eek:
Har du aldrig sett en fet karl med hårig rygg i cykelbrallor :va

Last edited:

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Min första tanke var: Rädd... Jag.... NÄÄÄDÅ!

Sedan insåg jag:pannkyss att känslan att bromsa 5 meter senare än förra varvet, in i Bergskurvan på Sviesta...

Är ren & skär SKRÄCK!!!

Kommer så väl ihåg när jag jagade mitt PB, in i just bergskurvan.

Handen darrar på bromshandtaget, hjärtat SKREK bromsa nurå din dumma faan, hjärnan vägrade förstå hastigeten som snabbt minskar avståndet till kurvan.... Den lille fartdjävul som sitter på axeln släpper inte taget om gasrullen förrän jag kört 5 meter längre...... ÄNTLIGEN full broms.... blicken följer kurvan.... jag lägger ner i en vinkel jag trodde var omöjlig... Hjärtat bultar som en k-pist i bröstet.....Där... perfekt.... Fortare KAN man inte köra....

Mitt i kurvan kör swedie om mig i överljudshastiget... på insidan:confused: .... han vänder sig om, fortfarande med knät i marken & kollar om jag blev skrämd...
:huvet :huvet :huvet En snabb :tummenupp & han försvinner i horisonten.

Allt jag tänker är OMÖJLIGT..... TOTALT OMÖJLIGT.... (Talang är SÅ orättvist)

Men... men.... jag antar att rädsla är en personlig grej...
Jag blir det ialla fall... But... Damn... I LOVE IT !!!

//
Benny

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag kan inte påstå att jag är rädd när jag kör utan bara satans nervös innan jag åker ut. Men så fort jag kommer genom första böj så släpper det.
Toalettbesöken är frekventa den sista halvtimman innan det är dags att köra ut.
Är inte rädd för att köra omkull egentligen, mest rädd för att bryta något. Någon skräck jag har, ser ut att göra så satans ont.
Mer rädd när andra kraschar.
Var inte nervös att se Swedie tävla förut men efter att ha sett honom krascha två gånger på samma helg så står jag med magont tills målflaggen kommer upp.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
På en uppställning inför ett tidskval stod ngn jämte mig med ett skinställ som såg ut att ha gått igenom ett världskrig av klotningar (alla tygmärken hängde som vimplar i en ½ tråd och på vissa ställen mellan alla skrubbmärken kunde man urskilja färgen på stället) det var obekvämt att behöva gå ut jämte honom, så jag backade ett led...

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Har väl egentligen bara varit rädd i dess rätta bemärkelse en gång, förra året på Anderstorp R600 på startvarvet i ösregnet. Efter starten, ut på långa rakan ~240km/h ser absolut ingenting i regnröken och tänker att ligger det någon på marken framför mig här så är det kört och vad du än gör, håll dig på hjulen!! :gnissla

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Jag är alltid nervös innan man ska ut på banan, då skakar man lite på manchetten. Den nervositeten släpper dock efter ett varv. Rädd är jag först när man inser att spårvalet inte håller. tex.ojojojoj det här kommer att gå åt h***te, då gäller det för förnuftet att brotta ner reptilinstinkten, lyfta blicken och hålla gas. inte alltid förnuftet vinner :huvet och då går man från rädd till skitskraj, 180km/h på gräset mellan snabbvänstern och depåkurvan på åsen är ren skräck:näsblod

Styrfladder i svackan efter ejes är också lite småruggigt och, och, och...

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS

Som sagt Peter, klart du ska köra, och får du sedan Sandstream till att hålla paraplyet så lovar jag att vi ska fixa fram en för tillfället passande dress:D

sandstream

Guest
Som sagt Peter, klart du ska köra, och får du sedan Sandstream till att hålla paraplyet så lovar jag att vi ska fixa fram en för tillfället passande dress:D
Nu börjar det låta obehagligt, jag skojade faktiskt bara :gnissla :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...