Är du rik?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag är rik på erfarenheter (inte bara positiva ska väl sägas), småförmögen vad gäller stålar och materiellt välstånd och goda vänner, urfattig vad avser tjej/familj/barn och sånt som ska spela roll här i livet... Varför ska det vara så ? :confused:

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
TomK skrev:
Jag är rik på erfarenheter (inte bara positiva ska väl sägas), småförmögen vad gäller stålar och materiellt välstånd och goda vänner, urfattig vad avser tjej/familj/barn och sånt som ska spela roll här i livet... Varför ska det vara så ? :confused:

Du kanske jobbar för mycket? :7peta

Annnars så gillar jag din definition av att vara rik, för då är jag det också! :)

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
om man snackar månadslön så tycker jag att man ska klassas som rik ifall man tjänar mer än 15.000kr efter skatt.

själv börjar jag bli jävligt bra på att leva fattig som en kyrkråtta. de tre senaste månaderna har jag tjänat ca 2500kr i snitt efter skatt. jag har slutat äta pizza och mac donalds och sånt för varje gång man står utanför pizzerian får jag tänka.... pizza för 50kr eller bensin för 50kr??? hmm.. sen går man därifrån.

jag tycker ändå att jag är rätt rik på körglädje för jag har en sporthoj för 25.000, en cross för 8.000 och en bmw för 10.000. alla är jävligt roliga att köra med :banana
dessa köpte jag för pengar jag tjänat i ett tidigare jobb. sporthojen och bilen har jag bara trafikförsäkring på och crossen kör jag oförsäkrad. enda sättet att få det att funka

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag är sketarik, har en stooor säck och en stooor låda fulla med guldpengar. Jag har dem under sängen.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Rik.. Näää men tjänar bra... gjorde iaf, när jag gick skift, Men som alla vet så blir man dum i huvvet :dummer när man går skift, och kroppen mår inte bra av det i längden.. Så hälsan fick gå i första hand,, så man gick gå ner lite i lön... men mår mycket bättre... :D :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Pellert skrev:
Du kanske jobbar för mycket? :7peta

Annnars så gillar jag din definition av att vara rik, för då är jag det också! :)

Näe - jag jobbar så lite jag bara kan :) Fast är begåvad med en jäkligt stor portion otur :( Bara att gilla läget och hoppas på det bästa...

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
maverick_750rr skrev:
*raggar* :bow

Hej Watttson.... jag heter Flemmnånting tror jag och jag är en liten pojke på snart 17 år - 12 i skallen. Men jag vill att du lär mig personlig mognad och kanske hur man har ett fast förhållande :crash

Visst har jag chans? :fakta

750RR

SPAGGE :rofl

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Anneli.a skrev:
Ja, ja kanske rentutav bara ser lustig ut?.. :va
:p tror de kanske är ett ord endast jag känner till. eller så stavade jag det bara fel. Hade inte med dit utseende å göra ;)

i övrigt så är jag inte rik... men klarar mig.

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Swedie skrev:
:p tror de kanske är ett ord endast jag känner till. eller så stavade jag det bara fel. Hade inte med dit utseende å göra ;)

Det är ett helt korrekt ord. Enligt SAOB

PUTS-LUSTIG(2, 3).

ETYMOLOGI: [jfr lt. putilustig]

BETYDELSE: om levande varelse l. sak (särsk. handling l. händelse l. berättelse o. d.): rolig l. lustig på ett skämtsamt l. smått komiskt l. skrattretande l. skällm- l. spjuveraktigt sätt, smålustig, tokroljg, skojig; om levande varelse äv.: full av skämt o. upptåg, skoj frisk; i sht förr äv. allmännare: rolig, roande, lustig. Pusslustiga äfventyr. BROMAN Glys. 3: 274 (c. 1730. Carlini, en pusslustig Harlequin på Italienska Theatern i Paris, som kom alla människor at skratta. EP 1792, nr 8, s. 4.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Swedie skrev:

Å fan!... :1pajas

Rik e nog det sista jag är, men jag har två hästar, bil, motorcykel o hästtransport så får jag nog skylla mig själv att ja knappt har råd att andas.. :dummer .(just nu vill jag ju inte ens det eftersom de gör så jävla ont. :3freak ..)

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jobbar som fan och tjänar bra men brännar alla pengar, spara är tråkigt. Mer pengar = mer leksaker :D

Så hur vet man om man är rik? :va

Mycket dyra leksaker och dyra nöjen och levende, ja. Men massa miljoner på banken, nä :(

Äh, pengar ska förbrukas, så även om man spar, då kan dom förbrukas på dyrare saker :tummenupp

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Liwa1 skrev:
Jobbar som fan och tjänar bra men brännar alla pengar, spara är tråkigt. Mer pengar = mer leksaker :D

Så hur vet man om man är rik? :va

Mycket dyra leksaker och dyra nöjen och levende, ja. Men massa miljoner på banken, nä :(

Äh, pengar ska förbrukas, så även om man spar, då kan dom förbrukas på dyrare saker :tummenupp

Va är det inte rikast på kyrkogården som gäller :va

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Snabbe_jag skrev:
Va är det inte rikast på kyrkogården som gäller :va

Jo om man vill starta krig så är det bra. Det är många som är giriga och "ska ha" vid begravningar och arv.

Bättre göra slut på pengarna själv :D

zykl0n@work02

Bladerunner
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Fireblade
eisbaer skrev:
Du tjänar alltså över 80 000 i månaden? Om du nu betalar 50% i skatt.

I vilket land bor du? :va

Jag betalar 63% i skatt innan fusk och jag tjänar mindre än 80 000 i månaden.
__

Och för att hålla sig lite on topic.
Jag är ganska rik om vi pratar pengar.
Kanske är fattigare på upplevelser från resor och sånt.

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Bingo skrev:
Jag är sketarik, har en stooor säck och en stooor låda fulla med guldpengar. Jag har dem under sängen.

Vart sa du att din säng bodde??*ler lömskt*

Ser man till vad du verkar ha för hoj så förstår jag att du har massor med pengar kvar.. :rofl :notme

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Don Quixote skrev:
Ähh... Var oförskämt välavlönad en gång i tiden när jag var i utlandet. Sen kom jag hem, blev student, köpte massa kul prylar och nu är pengarna slut. Får trösta sig med att man faktiskt lyckades köpa ett par saker som man bara kunde drömma om innan. Nu ska jag plugga klart och sen ska livet bli som en rapvideo!
:tuttar :banana :fyllisar

Va, menar du att du redan blåst pengarna som skulle gå till nästa års rr-säsong?? :fatta!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...