Är mc-hälsningen på väg att hälsa hem!

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
hälsar på allt, i den mån jag vågar släppa styret :D utom kromslädar o annat löst HD folk som man vet är onödigt att morsa på för man får bara en tom blick tillbaka, däremot hälsar jag alltid tillbaka om nån krom/hd nisse morsar på mig.

Så om ni möter mig o jag inte hälsar är det inte nochalans, jag vågar inte släppa styret helt enkelt för stunden :D

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Vinkade bakåt till en gubbe på moped jag kört om, han vinkade riktigt glatt och stort i flera sekunder efter :yoparty

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Dåligt ordval kanske. Oavsett så är det mest ett irritationsmoment för mig.

Trist att du inte kan undvara en värmande vink till hojkollektivet, men jag tror nog att hojkollektivet förlåter och hjälper dig iaf, oavset om det skulle vara utmed vägen eller med svar på ett forum :katt

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
blablabla...där t ex sporthojar var "äpplen".
Är customhojar kålroten måhända, eller kanske sparrisen...

yada yada yada....morötter och päron jag avnjutit, gå på ....

Inte nog med att här jämförs äpplen med päron, dessutom blandas det in diverse olika rotsaker och sparris därtill. Osakligt, ER hälsar jag inte på!

• Gilla
Reaktioner: eha

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Varför inte slädåkarna hälsar kan ni läsa i min signatur, det utreddes ifjol.

Annars hälsar de som kan och är entusiaster, de som bara åker...

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Hoj
GSXR 1100 -86
Hälsar alltid på alla om tempot inte är allt för inspirerat!
Skulle man råka på en annan gixxerpilot blir det denna::yoparty

succe

Hojtroll
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Offroad
Körde ner till jönköping under påskhelgen då det vara massa kontroller.

Nånstans på motorvägen påväg ner så hade en mc polis stannat en bil å han hälsa så trevligt när jag kom puttrande i lagliga 120
Ja han blev väl så glad att se en hojåkare som håller hastigheten!!

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Försöker hälsa på alla. Så länge man inte donar med för inspirerad körning så att man inte kan. :)

succe

Hojtroll
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Offroad
Kan aldrig låta bli att le stort bakom mitt mörka visir när man hälsar på barn vid sidan om vägen.
Man ser hur de skiner upp när man hälsar tillbaka till dem! :)

Jaa man kommer ju ihåg när man själv var liten och stod efter vägkanten och suckade efter hojar...

succe

Hojtroll
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Offroad
Körde ner till jönköping under påskhelgen då det vara massa kontroller.

Nånstans på motorvägen påväg ner så hade en mc polis stannat en bil å han hälsa så trevligt när jag kom puttrande i lagliga 120 :D

Ja han blev väl så glad att se en hojåkare som håller hastigheten!!

De é väl inte så mycket att fundera över. En del hälsar, andra inte. Från början var det ju ett sätt att visa att "kusten var klar", de é bara att blås på.
Sen har du nog missat att man hälsar lika mycket när man kommer söderut i Europa. Men där är det ofta en viftning med ena foten.

Japp har mest åkt runt i Mumindalen med omnejd!!Jo har endast varit runt i Sverige Norge Finland men inte längre söderut.Har inte blivit av bara..

Klart man hälsar! Självklart bara om det kan ske utan risk. Fick chansen att hälsa på en av mina körskolelärare från förra säsongen idag med. :D

De som hälsar sämst, har jag märkt, är äldre herrar mellan 50-65 på chrome slädar/äldre hojar, man liksom upp med näven och får bara ett nervöst puttrande tillbaka. :va Tror ni på sporthojar vinkar bäst än så länge. :tummenupp

Så är det nog faktiskt!Sporthojsåkare är kanske de minst fördomsfulla när det gäller att hälsa!De gillar att köra hoj helt enkelt,helst fort ibland antar jag.Har själv åkt sporthoj tidigare.kul som fasen!

Last edited:
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Nej, jag brukar inte hälsa.

Varför? För att "man ska minsann hälsa" om man kör hoj.

Jag kör för att ha kul, det är fan inte kul att sitta och vinka på folk.

Lazlo440

Medlem
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
GSXR 750
Hälsar alltid på alla, det hör liksom till hela grejen. Hälsar till och med på mc-snuten men väldigt sällan man får hälsning tillbaks, men det händer där med :). Det är mest väst burna crome släde förare som är allmänt sura och inte vill hälsa på alla andra mc-åkare. Tror dom är allmänt negativa och bittra bara för att dom inte får lov att åka sporthoj för sin mamma så därför dom inte hälsar ;)

Håller inte riktigt med dig. Kör man Stenestadsrundan träffar man ofta på mc-poliser som tar en nöjestur och de jag har mött hälsar alltid...

(Resten av inlägget om grabbarna med fransar på handtagen stämmer till 100%!)

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
Klart man hälsar :yoparty De hör ju liksom till :tummenupp

Blev så glatt förvånad när jag för ett par år sedan tog min första glidarrunda på 125:an och så kom kåtteligan mötandes med sina 640 och 690 tio stycken på rad på bakhjulet och alla hälsade så trevligt, då blev jag också jätteglad :tungan

Va ska vi annars göra om inte hälsa lixom? Peka finger åt varandra? Något kul måste vi mc-åkare göra gemensamt

CharlotteE

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2010
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Hälsar alltid, om jag inte kan heja med handen så nickar jag. Håller dock på att vissna på att hälsa på de ultracoola killarna med långa gafflar som sällan hejar tillbaka :arsele

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag testade att hälsa på en guldvinge idag. Det stack minsann ut en hand ur innandömet och hälsade tillbaks.

Igår mötte jag kromslädar som var på väg hem från barncancerrallyt. Körde med handen ute halva vägen mellan Klippan och Perstorp. :)

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag hejar på alla, oavsett hoj. Minst 90 % vinkar tillbaka. Men en gång när jag körde tjejens moppe, så vinkade jag på en hoj, av ren reflex. Han vinkade inte tillbaka...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år