Är mc-hälsningen på väg att hälsa hem!

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Hälsar iofs inte på vingar, dom e så jävla stroppiga. Har aldrig blivit hälsad på av nån sån.
Dom kan DRA.

Måste redogöra lite mer om norsk hälsningskultur. Jag blev jävligt förvånad över att ALLA är så måna om att hälsa här, även om det är på väg med avskiljda filer.

Jävligt trevlig upplevelse faktiskt. Dom ser ju inte att jag är svensk när dom möter mig så kanske är därför dom vinkar.
Och dom VINKAR verkligen, hela handen åker upp med armen i 90 graders vinkel oavsett hastighet och handflatan gör en kungsvink. Dom måste ha speciella norska hälsningsmukkler dom där norska killarna.

eDIT: kOLLA sportis avatar så ser ni hur dom gör over här.

Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Jag hejar på alla, oavsett hoj. Minst 90 % vinkar tillbaka. Men en gång när jag körde tjejens moppe, så vinkade jag på en hoj, av ren reflex. Han vinkade inte tillbaka...

been there done that, händer jävligt regelbundet för man har mopeden som bruksfordon :gnissla

FjordHunter

Adventurer
Gick med
4 Mar 2010
Hoj
XTZ750 -97, RMX250 -99, XS750 -77 Caféracer
Måste säga att hojåkarna kring Sundsvall har varit förjävla dåliga på att hälsa hittills i vår. Sporthojar har jag inte mött många så dom kan jag inte uttala mig om men inga customåkare har hälsat tillbaks och av övriga hojar har kanske 30% hälsat tillbaka. Ingen har hälsat på mig först utan jag har fått ta initiativet varje gång...

Kom igen nu Sundsvallsbikers, jag blir ju så glad när ni hälsar tillbaks.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jag funderar på att börja göra tecken till de jävla moppefuckon som kör upp vid sidan om en vid stoppljus och tokvarvar sin EU-skoter. Coolingar utan hjälm, och med kepsen på snedden - kickertypen. Det hade kännts bra att göra ett fuck-you tecken. Kanske sparka omkull moppen också, och avsluta allt med en fuck-you burnout + wheelie

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Nej, jag brukar inte hälsa.

Varför? För att "man ska minsann hälsa" om man kör hoj.

Jag kör för att ha kul, det är fan inte kul att sitta och vinka på folk.
Haha, sant!

Tycker det blir ett jävla vinkande. Orka.. Skulle vara om man för ovanlighetens skull möter en motard.

Last edited:

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Hälsar på alla så mycket det går ibland kan det ju bli lite körigt men som sagt så ofta som möjligt. :)

jag funderar på att börja göra tecken till de jävla moppefuckon som kör upp vid sidan om en vid stoppljus och tokvarvar sin EU-skoter. Coolingar utan hjälm, och med kepsen på snedden - kickertypen. Det hade kännts bra att göra ett fuck-you tecken. Kanske sparka omkull moppen också, och avsluta allt med en fuck-you burnout + wheelie

:yoparty :D

Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Syftet med att vinka har ju fallit bort lite.
Jag bryr mig enbart om det finns poliser / kontroller längs vägen eller inte och är således tacksam om man får en vink att de e grönt.

En del e ju helt rabiata och vinkar över till andra sidan motorvägen, vid rödljusen inne i stan osv, en del vinkar så frenetiskt så jag tror de ska trilla omkull.

Jag vinkar enbart vid möte på kurviga vägar och övriga landsvägar, och då enbart av ett syfte.

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Sen är dom som sträcker upp hela armen och i princip vinkar och hejar som en tok lite väl överdrivna kan jag tycka:yoparty

Heja på okända är väl för att man är i minoritet, typ lastbilschaffisar å busschaffisar (men aldrig piloter får vi hoppas). Å då kan man vika ut handflatan, men om jag möter en polare som jag vill uppmärksamma, hur hejjar man då? Ska man klippa hans sidospegel? Blinka med helljuset, tuta :confused::D

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
vad otrevligt av dem. Jag hälsar på alla utom guldvingar. Inte en enda guldvingstönt har hälsat tillbaka hittils, så jag har slutat. Ska man hälsa på mc-snuten ? har gjort det nån gång.. de kör ju hoj de med. fast man e inte direkt likasinnade :/

haha, kom körandes (med bil) norrut på essingeleden i stockholm för ngn vecka sen, kommer ifatt en mc-polis med hästsvans! :tuttar kör upp brevid, hon vrider på huvet å jag ger :tummenupp för att visa uppskattning för kvinlig mc-polis. Allt tråkmånsen gör e att teckna åt mig att sakta ner för att jag måste ju kört något snabbare än de exakta 70 hon låg i för att komma ikapp :huvet jag skakade bara på huvet å fortsatte mot min avfart..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år