Är rökare sexiga?

Är rökare sexiga?

• Antal röstningar
    0

MikkE

Guest
...fast av en sämre sort .....saknar insikt i att man dels förstör sin egen kropp, samt egoistiskt inte ser att det även drabbar andra, som inte valt att ha deras rök i sin närhet.

Håller med, såg man förr en snygg tjej, intressant, sen kom ciggen fram..orka, det finns andra.
Det är många tjejer som fortfarande inte fattar att det är sjukt avtändande för de flesta män när ciggen kommer fram och det ska rökas. De har gjort sig till i timmar för att se så bra ut som möjligt, lukta så gott det går sen drar man fram rökat...hur korkade är inte dessa.

Sen klagar desamma på att de aldrig träffar en snygg , fräsch kille...ja gissa.

Var på en kurs nyligen...20 pers...en rökte....läraren. Kurskritiken blev att vi tappade tempo i kursen för att det skulle rökas i tid och otid...

Där håller jag faktiskt med dig. Även om detta med att läraren går ut då och då för att få sitt röka. Men på de arbetsplatser jag vart på, lagerjobb mest, är när måga av de som jobbar röker och tar sina fem-minutare varje timme och även på de längre pauserna samt efter lunch. De näst värsta är att de äter sin lunch i 30 minuter (som oss andra som inte röker) och DÄREFTER tar sig en eller två cigaretter. Vi andra som inte röker få glatt gå tillbaka för att jobba. Men det värsta är att många av dem klagar på att det inte finns tillräckligt med raster för att röka! Jaha vi andra ickerökare som INTE har dessa fem-minutare då?
Vi tog upp detta med chefer om att vi också ville ha samma som rökarna fast utan rökningen då. Gick inte! Varför? Ja det fick vi inte så mkt svar på... kanske mest berodde på att cheferna också rökte...
Vi protesterade mest genom att bara släppa arbetet och stå och snacka med varandra i truckgångarna eller så och när skiftledaren kommer och skäller på oss säger vi bara att vi har rökpaus.. Oj sånt liv det vart :D

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Det osexigaste som finns är att sitta på ett forum och gnälla över vad andra människor gör. Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla människor var exakt likadana. Spelar roll om någon röker eller tar ett glas för mycket på krogen, har taskig ekonomi, fula byxor eller liknande. Gillar ni inte rökande eller krökande personer på krogen så ge fan i att hångla med dom då

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Det osexigaste som finns är att sitta på ett forum och gnälla över vad andra människor gör. Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla människor var exakt likadana. Spelar roll om någon röker eller tar ett glas för mycket på krogen, har taskig ekonomi, fula byxor eller liknande. Gillar ni inte rökande eller krökande personer på krogen så ge fan i att hångla med dom då

Men alltså, FULA BYXOR, där går fan gränsen av vad jag tål i alla fall. Visst, dom kan röka, vara sprutnarkomaner eller supa för mycket. Men fan inte gå runt med fula byxor.

Bikeporthans

Surskalle
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
Tjänstefordon, mest Dorso.
Rökare och tjockisar är på det stora hela liiite osmartare än andra. De prioriterar kortsiktig njutning högre än långsiktiga nackdelar. Dumhet är osexigt. Tada, ett klockers resonemang.

Vid snabb sexighets-bedömning, alltså typ kolla in någon och överväga om man ska lägga ned lite tid är rökning ett minus, fast ingen jättegrej.

Smaken av rökning och smaken av supning kan gå på ett ut. Man smakar väl inte så jävla gott själv en utekväll. Är det däremot en situation där man i nyktert tillstånd hånglar med en rökare så smakar det ju inget vidare.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Om ni inte kan hångla med en riktig tiopoängstjej på krogen för att hon röker, då har ni helt enkelt druckit för lite öl. :fakta

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Måste man va full för att stå ut har man valt helt fel brud! :fakta

Så är det. Det har du säkert upptäckt någon gång då du vaknat på morgonen och undrar hur tusan du kunde följa med just den där tjejen hem. :tummenupp

Och när du då vaknade önskade du att du fortfarande hade varit kalasfull...

beer-helping-ugly-people-have-sex-710667.jpg

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Men angående rökning så är det sjukligt töntigt att dra den gamla "Att kyssa en rökare är som att slicka en askkopp" dängan som jag skulle gissa har sitt ursprung i någon gammal UR-kortfilm gjord för högstadieelever. Jag har visserligen aldrig slickat i askkoppar men jag har kysst en del som är rökare och en del som inte röker. Skillnaden är knappt märkbar.
Det där är lite olika från person till person. Vissa märker man det knappt på om de så nyss dragit i sig ett halvt paket och på andra så märker man direkt om de tog ett par bloss för två timmar sedan. Samma sak med hur folk luktar av sin rökning, vissa kan stinka på ett par meters håll och på andra märker man det knappt hur nära man än är.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
På trådskaparens fråga svarar jag NEJ!!

Det är inte sexigt, det stinker nåt djävulsk, och jag skulle inte leva med en person som är rökare.

Och att kalla rökare för idioter ligger tyvärr nära till hands...eftersom det inte finns en enda positiv sak att säga om rökning.

T.ex känner jag en som röker, trots problem med astma och grejer. Så den egna hälsan blir påtagligt försämrad av rökningen. Men det hjälper inte för ciggen ska rökas ändå. Och DÅ tycker jag att man är riktigt korkad. Likaså folk som har dåligt med pengar och lever på bidrag, nog fan ska dom ha sina cigg ändå.

Låt vara att det är en svår last att bli av med, men alla frestelser är inte till att falla för. Och att stå emot stärker självkänslan, även om det krävs en större insats av självdiciplin.

//M

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
T.ex känner jag en som röker, trots problem med astma och grejer. Så den egna hälsan blir påtagligt försämrad av rökningen. Men det hjälper inte för ciggen ska rökas ändå.

men alltså funkar inte nikotinplåster? hur svårt kan det vara.....

Last edited:

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag tycker det kan vara snyggt att röka, det finns vissa fördelar med att röka. Det är tex en bra isbrytare. Själv röker jag bara om det är utblandat med något annat, annars går det fetbort. Varför andas gift?

edit: tjejer som snusar är inte sexigt. Är du tjej och snusar kan du glömma att få en :ligga av mig :glömdet

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
seksigt som fan :tummenupp
[YOUTUBE-ID]nT46LEA-rXE[/YOUTUBE-ID]

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Det sorgliga är att dom som regel antingen röker eller också är dom feta. Undantag finns ju som tur är men man får lyfta på många stenar för att hitta dom.

Njaääee...
Nog ser jag dagligen personer som både röker och är feta.
Så väldigt ovanliga är dom inte :D

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
på krogen tycker jag väll det är en sak, då träffar man också folk som bara röker när de dricker/är på krogen, och då har det väll hänt att man tar ett bloss av dem även fast jag inte röker. Dvs folks som "feströker". Då kan man ju tycka det inte spelar så mycket roll. "Bruden kanske inte röker annars och ikväll röker ju jag med? Sen om hon rökar annars behöver inte det bli mitt problem". Men är det en vanlig dag på stan och man träffar en tjej så tycker jag inte det är speciellt nice! Sen tycker jag att jag mest ser fula tjejer som röker när man går på stan.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln