AeroSol
V-twin for victory!
Hihi... Du menar att de bara går och går så du aldrig får anledning att byta till en roligare bil?MostWanted skrev:Nackdelar:
-Relativt Driftsäkra
Hihi... Du menar att de bara går och går så du aldrig får anledning att byta till en roligare bil?MostWanted skrev:Nackdelar:
-Relativt Driftsäkra
MostWanted skrev:Se Alla Avundsjuka Blickar
väldigt mycket bättre än den andra förklaringen på SAAB.Sledge B skrev:eehhh.... va?
morlock skrev:väldigt mycket bättre än den andra förklaringen på SAAB.
VaLLe skrev:Finns det något skönare på fyra hjul???????
A E R O
Trango_B skrev:Haha, du menar "sportbilen" som kör lika med BMW 320 på knutstorp och i samma test blir förnedrad med 4 sek/varv på knutstorp av Honda accord type-r
Snacka om överreklamerad skitbil, det enda den har är motorkraft.
Inget annat.
Trango_B skrev:Haha, du menar "sportbilen" som kör lika med BMW 320 på knutstorp och i samma test blir förnedrad med 4 sek/varv på knutstorp av Honda accord type-r
Snacka om överreklamerad skitbil, det enda den har är motorkraft.
Inget annat.
Dee_cati skrev:Ahhhh, du är galen! Den har "the look!" och den har fruktansvärt sköna stolar. Accord type r har jag inte sett nån gång men jag har provsuttit en civic type r och det känns mer upphetsande att sätta sig i en golf 1 diesel. Men vad är det för klåp som bara kör 4 sekunder snabbare med den än med saaben, låter illa. Med en koloss som saaben borde den piska med mer än 4 sekunder.
Trango_B skrev:Accord type-R är oxå en koloss. Det är en stor sedanbil. det är ju därför det var relevant att den spöade saaben duktigt. Den är alltså lika stor, lika tung men har mindre antal HK. Däremot är den byggd av ett företag som är kompetenta att bygga bra bilar
Att SAAB:en körde lika med BMW 320 sedan är ju ganska pisamt, BMW:n är lika stor och tung som SAAB:en och är inte lika profilierad på sport som Hondan. Och den har 100hk mindre än SAAB:en. Ändå åker dom lika, det säger ju allt om hur bra SAAB:en är när det gäller köregenskaper. Sen kanske den är bekvän, kör om snabbt på motorvägen osv men den är ändå en felkonstruerad skitbil med motoreffekt som enda tillgång. Kvaliteten suger rätt rejält jämfört med Honda och BMW dessutom. Det är ju bara att kolla statisik hos bilprovningen eller varför inte växla lite med växellådan. Det känns ju som om det är 2 meter mellan dom oprecisa lägena i SAAB:en. Prova Hondan där eller BMW:n. Sen kan man testa styrningen lite och märka att SAAB:en är ett rent skämt när det gäller styrprecision jämfört med övriga. Man kan ju fortsätat rabbla här i oändlighet. Gillar man SAAB aero så beror det på att man åkt volvo 240 innan
Testet på knutstorp gällde 9-3 aero, accord type-r, bmw 320, nissan primera gt och någon bill till. Tror det är från 02 och det var i auto motor och sport tidningen.
Chefen Alabama skrev:Sist jag kollade hade bmw 320 2.2l rak 6'a på 170hk och saaben 2.0l turbo på 210hk. Det är väl 40hk mindre eller...?
Appropå statistik kan man också nämna att runt 25% av alla bmw 3-serie från -01 blev underkända vid senaste besiktning pga kassa länkarmar...
Dee_cati skrev:Jo tanken är ju inte att det ska vara en sportbil utan en någorlunda vass familjeräcer och det har de lyckats bra med. Annars kan man ju kolla resultat i euroNcap där den har fått vassa betyg, och det är ju det som räknas på riktigt. Hur den uppför sig på knutstorp är nog inget som barnfamiljerna bryr sig om direkt. Däremot kan jag hålla med om att kvaliteten inte håller världsklass med tanke på vad man får betala, men det gäller lika många andra märken som tex VAG mfl.
Om man inte kan gilla en bil bara för att det är tex Saab eller Volvo så har man större problem än med tidigare bilar, lite mer peniskomplex tycker jag det pekar åt.
Personligen köper jag en bil för att den faller mig i smaken men givetvis påverkar kvalitet och pris lika mycket. Finns det ens några prisvärda NYA bilar nu förtiden? Sen förstår jag mig inte på folk som köper sprillans nytt (leasing/tjänstebil räknas naturligtvis inte) när man bara förlorar på det. Nåt år gammal bil är då bättre och sen lägga pengarna på lite mer krut under huven tex, då har man gjort en bra affär.
Chefen Alabama skrev:Du svarade att aeron fick stryk av 320, antog därför att det var nya aeron.
320 fick 170hk -01
Sledge B skrev:Volvo V50 nästa...
GIXxXER skrev:just det. kamkedja är mumma, har kört 37000 mil på samma kedja. betalar ca 3000 helår/helförsäkring med tillägg.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |