Sporthoj är riktigt kul men efter jag testat bana med det så kändes det helt meningslöst att ta den på vägen. Jobbigt att gasa igenom skymda kurvor i hastigheter som gjorde hojtypen rättvisa och kul. Det är däremot inte meningslöst att ta ktm:en där. Tror många fler hade valt en om de testat. Den känns verkligen inte som någon kompromiss när det kommer till stötdämpare och bromsar/motor. Sen kan man ju fråga sig hur många som verkligen har nytta av alla inställningar eller marginellt bättre stötdämpare, som vet vad dom gör och inte bara kör.
Det är inga problem att köra transportsträckor heller. Det är bra att man inte vill köra fortare än 120 i längre sträckor oinspirerad körning vilket Jag inte har något emot. Ganska skönt för med r1 så ville man inte köra saktare än 160(till vilken nytta?)
Gillar/kör du mycket på småvägar med stundtals sämre beläggning, testa 990sm. Gillar du en styvare hoj som kanske inte är lika rolig på de sämre vägarna men bättre till att köra bana med 990smr alt SD. Om det går ska de vara utrustade med öppna pipor, luftfilter och mapp.
Någon gång i framtiden kommer det kanske kompletteras med en sporthoj för att köra bana med.
Nu är det fredag! SKÅL