Är sugen på Enduro 125a... Tips tack! (Honda CRM)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
1. Står inte att den är LV reggad...? Eller ens E-reggad....
2. Skämtar du?
3. Inte reggad, dessutom en cagiva.
4. 250? Varför ska jag ha enduro om jag ska ha 250? För att trafikförs. gäller eller vad?
5. Läs ovan.

Tack för hjälpen iaf :D :tummenupp

Therudeboy

Guest
En sak ska jag lära dig pajkalue att dem flesta husqvarna hojarna från 80-talet har cagiva motorer ;)

Varför du ska envisas med att köpa 125:a fattar jag inte, köp något större och ta på släp dit du ska.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Släp?? Kan ju inte köpa släp oxå, blir för dyrt o då ska man passa så farsan kan skussa ut en o sånt, funkar inte....

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Har inte orkat läsa hela tråden, men i början blev det lite fel och jag vet inte om någon redan har styrt upp det...

Att man får köra en enduro till och från bana stämmer. Men inte om du bara har A1-kort.

Att man får köra en 40hästars 125:a på A1-kort stämmer också MEN bara under träning/tävling och INTE TILL & FRÅN BANAN!

Man måste dessutom ha en endurolicens som kostar 1050:-/ år.

Jag hade satsat på en lv-offroad om jag inte hade tänkt att köra riktig cross eller enduro med den. :)

Solid snake

Guest
Conrad: Nu måste jag bara fråga dig en sak, jag har ju nyss köpt en cross, får jag köra den på bana med mitt A1 kort utan licens??? :va

Isåfall hade det varit gött, slippa o betala o grejer för en licens. :)

Therudeboy

Guest
Solid snake skrev:
Conrad: Nu måste jag bara fråga dig en sak, jag har ju nyss köpt en cross, får jag köra den på bana med mitt A1 kort utan licens??? :va

Isåfall hade det varit gött, slippa o betala o grejer för en licens. :)

Du får träna på bana utan licens och medlemskap. Dock blir det lite dyrare om man inte är medlem i klubben där man tränar.

Solid snake

Guest
Therudeboy skrev:
Du får träna på bana utan licens och medlemskap. Dock blir det lite dyrare om man inte är medlem i klubben där man tränar.

Nu ska vi se om jag har fattat detta rätt, jag får träna utan licens o utan medlemskap? :va

En snubbe som kör cross här i trakterna sa att det bara var o dra ut på saxtorp o köra. :yoparty

Therudeboy

Guest
Solid snake skrev:
Nu ska vi se om jag har fattat detta rätt, jag får träna utan licens o utan medlemskap? :va

En snubbe som kör cross här i trakterna sa att det bara var o dra ut på saxtorp o köra. :yoparty

Din fråga var ju trots allt om du fick köra på bana med a1-kort som inte har ett dugg med crosskörning att göra.

Sen svarade du ju nyss på din egna fråga också ;) Sen om det är gratis på era banor och inga träningstider måste ju vara underbart. Tror jag ska flytta till danmark och joina er.

Solid snake

Guest
Therudeboy skrev:
Din fråga var ju trots allt om du fick köra på bana med a1-kort som inte har ett dugg med crosskörning att göra.

Sen svarade du ju nyss på din egna fråga också ;) Sen om det är gratis på era banor och inga träningstider måste ju vara underbart. Tror jag ska flytta till danmark och joina er.

Hoppsan, lilla jag börjar bli trött, en hel dag med crossmek tar på krafterna. :tungan

EDIT: vaddå Danmark??!!? :fatta! :tungan

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Conrad skrev:
Har inte orkat läsa hela tråden, men i början blev det lite fel och jag vet inte om någon redan har styrt upp det...

Att man får köra en enduro till och från bana stämmer. Men inte om du bara har A1-kort.

Att man får köra en 40hästars 125:a på A1-kort stämmer också MEN bara under träning/tävling och INTE TILL & FRÅN BANAN!

Man måste dessutom ha en endurolicens som kostar 1050:-/ år.

Jag hade satsat på en lv-offroad om jag inte hade tänkt att köra riktig cross eller enduro med den. :)
Jag hade oxå gärna haft en LV-reggad enduro, men hittar du nån för runt 10 000? inte jag.... :(

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
NSR_Martin skrev:
Jag hade oxå gärna haft en LV-reggad enduro, men hittar du nån för runt 10 000? inte jag.... :(

Nä, det kryllar inte av dem, tyvärr. :)

Jag ville bara vara säker på att det framgick att det INTE är lagligt att köra fulleffekts enduro på väg med A1-kort bara.

Solid Snake: Som rudeboy redan sagt: Att köra på crossbana kräver ingenting alls. Varken kort eller licens. Brukar kosta en slant bara i träningsavgift 20-50:- :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...