Blanco
Glad påsk!
Det ska vara ett nöje och en skön känsla att åka hoj.....Det är det inte med skinnställ och 30+...... Det är ju bara en lidelse....
Blanco skrev:2288110Det ska vara ett nöje och en skön känsla att åka hoj.....Det är det inte med skinnställ och 30+...... Det är ju bara en lidelse....
Erik-R1 skrev:2288124kör med Solglasögon,T-shirt,Shorts vart stoppad av polisen för ja hadde inga solglasögon på mig,de var dumt och glömma dom hemma
Dr.Bike skrev:2288120Menar du: Ett lidande?
Lidelse: Passion, något man brinner för, böjelse.
Woofer skrev:2288188Fattar inte vad vissa tänker på... vi har en lök här i stan som åker i shorts och bar överkropp. Plus han har fäst en tuppakam på sin hjälm... fast vad mer kan man begära... dem som kör kawa är ju inte riktigt smarta
Tokigakon skrev:2288130Jo man har hört om den där regeln, inget hjälmkrav men däremot krav på solglasögon!
USA i ett nötskal
enhjuling skrev:2288281Jag tycker faktiskt det är riktigt vettigt.
Det är inte krav på solglasögon utan det är krav på skydd för ögonen.
Har du ingen hjälm kanske du spräcker din egen skalle om du vurpar.
Saknar du skydd för ögonen kanske du får en fluga i ögat och spräcker nån annans skalle.
Ditt huvud = ditt eget ansvar.
Tokigakon skrev:2288326Ditt huvud = ditt eget ansvar... men om personen i fråga överlever en crash och blir en grönsak så kommer denna person att kosta samhället en massa pengar.. så vips blir det inte ditt eget ansvar något mer utan samhällets...
RocketQueen skrev:2288248Bar överkropp? Måste se ganska stört ut.
Alla kör väl i vad dom vill egentligen. Jag brukar köra i jeans till jobbet men efter alla trådar på SH och en "utskällning" från en kompis så kör jag sen några dagar tillbaka i skinnstället. Helt ok på morgonen värre på eftermiddagen.
Psychobiker skrev:2288381
Men om man däremot kör och wheelar inne istan mellan rödljusen i shorts och T-tröja...nja, kanske inte så lämpligt
/Pajje
Psychobiker skrev:2288381Det kan ju faktiskt bli säkrare utan ställ, OM man anpassar sig efter det och kör riktigt lugnt och defensivt.
GuruPower skrev:2287860Är lite konfunderad
Chronic skrev:2288497Jag blir provocerad av din rubrik, så jag tycker DU är dum i huvudet.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|