Är vissa MC förare helt dumma i huvudet?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Biturbo skrev:
2288064 9 av 10 är dumma i huvudet! Fula är de också!
Fetma verkar vara epidemiskt bland motorcyklister.

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Dom flesta försäkringar har krav på CE-märkta skyddskläder om man ska få ut nåt för personliga skador efter en omkullskörning.

Det är nåt att tänka på nästa gången man kör!

Är det för varmt så finns det faktist kläder att köpa som är anpassad för varma klimater. Själv kan jag stå ut med 30+ och skinnställ dom få dagar på året som det blir 30+.

Woofer

För feg för Wheelies
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Svart Fireblade 92a, haft en Aprilia AF1 Sport 90a
mb skrev:
2288405 Har alltid varit slarvig med underdelen av stället i stadskörning, men efter årets alla olycksrapporteringar har jag fått mig en tankeställare och skärpt till mig lite. Använder dock alltid ryggskydd.

Icon har par jeans som dem har förstärkt lite och "byggt in" skydd på. Ser rätt så ok ut. Dock hittar jag ingen som importerar dem hit. Lite drygt och beställa från USA och sen gillar man kanske inte utformningen av dem eller passformen.

Annat alternativ är ju att köpa skydd för benen och ha under jeansen... som tur är så har jag inte fallit för stuprörsjeansen. Så skydden får plats under mina.

Sen börjar det komma ut snygga mc skor som funkar som gympadojor :)
(till mina vita MC stövlars förtret)

prissma

Medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
KTM
[Jga kör i shorts, t-shirt ibland. Om jag kör i stan eller om jag vet att jag kommer köra max 50 typ. Förstår inte vad som e konstigt med det. Annars kan man ju börja använda skinnställ när man åker moppe, cyklar eller vad f-n som helst

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
duckie skrev:
2288965 Och luktar ILLA!
Ja, i genomsnitt är vi alltså fula, feta, dumma och luktar illa :yoparty

GuruPower

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2005
Hoj
CBR 600
Tja

Kul detta, fått igång flera av er på debatten... :hihi

Jag blir provocerad av din rubrik, så jag tycker DU är dum i huvudet.
Det var syftet att provocera!

Och varför inte vända på det? Vilka är så dumma i huvudet att de kör med skinnställ i stan i 30 graders värme? Förstår de inte då att deras koncentration går åt helvete, irritationen ökar i köerna och körningen går åt skogen?
Jag kan hålla med om jag känner mig dum i huvudet ibland, när man myser runt påväg genom stan, svettas som faan och ser någon komma glidande i T-shir och Jeans. En aningen avundsjuka och en aningen frågand skulle man kunna säga.

Väcker alltid några tankar hos någon - Kör försiktigt i sommar och njut av åkandet. :tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ex. senast jag var ut med shorts o t-shirts gick de som snabbast i 60kmh pga att jag skulle ti stan..visst kan man göra illa sig i dom hastigeheterna oså.
men va faen åker inte alla moppekids samt vi när vi hade moppe med skinnställ o grejer..
resonerar jag dumt?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
rah skrev:
2288089 Men när det är 30 grader ute och man ska köra i 50-90 så går det ju inte ha full ställ om man abra ska glida över till polaren eller nåt liknande. Jag tvivlar inte på att under en långresa så slänger alla boys på sig skinnet.

:tummenupp

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
TukTuk skrev:
2288524

Och varför inte vända på det? Vilka är så dumma i huvudet att de kör med skinnställ i stan i 30 graders värme? Förstår de inte då att deras koncentration går åt helvete, irritationen ökar i köerna och körningen går åt skogen? :hihi

Ja, om man nu kör en längre sträcka och kommer till en stad, så har man ju inte så mycket att välja på...Eller ska man stanna och knöla ner hela skinnstället i en ryggsäck så fort man passerat staddsgränsen? :fatta!

/Pajje

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Psychobiker skrev:
2291272 Ja, om man nu kör en längre sträcka och kommer till en stad, så har man ju inte så mycket att välja på...Eller ska man stanna och knöla ner hela skinnstället i en ryggsäck så fort man passerat staddsgränsen? :fatta!

/Pajje

Ett perforerat racingställ är ganska skönt när det är varmt...:tummenupp

För två år sedan så var det också skitvarmt, då möter jag en snubbe på en gul Blade, i mysbyxor, bar överkropp, ingen hjälm, en mycket lättklädd dam på kutsen, med hjälm, uppskattad fart ca 85-95 knutar på en 70 väg här i stan...jo just det, han höll bara en hand på styret eftersom han snackade i mobiltelefon samtidigt...

Hur sjutton kunde han höra nånting i luren? :va

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag kör inte en meter utan att ha alla skydd på mig. dom får väl skylla sej själva om dom kör åt helvete och ha bara t-tröja och kortbyxor. jag bryr mej inte ett piss om dom. därimot så bryr jag mej om det är en som kör åt helvete och ha bra utrustning på sej. för då vet jag att han är nått under panbenet. :tummenupp

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
enhjuling skrev:
2288345 Inte i Amerika....

I Sverige däremot är det ju så.
Jag tycker det är bra att vi har en hjälmlag, den kanske skulle inkludera ögonskydd också.

Så ingen städar upp ens efter killen som ligger med spräckt skalle på vägen? Ingen utryckning görs av polis&ambulans? Då har du rätt, då är det nog gratis för samhället. Fast det låter lite tokigt, även för att vara USA..

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Såg en "skön" syn här om dagen

Fick en "skön" syn här om dagen.
Gubbe i 50 års åldern som kom på en gildare i bara shorts,bar överkropp.
Öppen potte hjälm o sol brillor.
Och badskor.
:3freak :4skrika kan man bara säga.
Indirekt önska jag på att han skulle vält.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Idag åkte jag i bara skinnjackan och jeans, skulle köpa tidning och åka på en landsväg ut till mina föräldrar. Då körde jag därefter också.
Igår åkte jag med full mundering till sommarstugan, körde där efter också. Väl där åkte jag i endast badshorts och tofflor hem till syrrans sommarstuga, ca 2km bort på grusväg. Då körde jag också därefter.

Så kör man med huvudet skiter jag fullständigt i om man så åker naken.

Ps: Det är konstigt att när man är utomlands så åker man i bara shorts och då kör man inte alltid så lugnt, nu talar jag iofs för mig själv. Bara tjejen som jagt tvingade att bära hjälm men efter några dagar så bar inte hon heller det. Men men, vårat eget val.

Cecilia83

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Suzuki sv650s
Attfrågan ens diskuteras!! Skyddsutrustning eller shorts och t-shirt, självklart hela utrustningen!! Absolut inget tufft med att köra i shorts och t-shirt. Och tycker du det är för varmt..vänta till kvällen eller ta bilen! och har du inte ac i bilen kan du ju ta cykeln :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024